Svårt att plantera blommor i år!

Jag som formligen äääälskar blommor!
Ute alltså..inte inne....
Mina blommor inne överlever sällan så jag har börjat köpa tjockbladiga växter.

Men när våren kommer blir jag som förbytt....ska bara ha oaser att njuta i...
...mina väninnors trädgårdar ställer jag och styr i....
...men i år syns det på loftgången och balkongerna att sorgen skriker jag VILL INTE!!!

Försöker med det lilla, att köpa små söta rosenkrukor att ha inne, sådär lagom att
vattna och plocka med, för att jag inte ska glömma bort att jag gillar blommor....


En liten kruka med rosor att titta på och stenar plockade på Österlen


Köpte en vacker skål på nyöppnade butiken Gräddelin med en röd ros i


Plockade blommor från balkongen förra året
Man kan förlänga njutningen av fådda blommor så här, då håller de en vecka till...

Jag har ju bestämt i år att resa och röra på mig så mycket jag kan, och då behövs inte
en dljungel av blommor....men balkongerna är deprimerade... :((

Får väl glädjas åt förra årets planteringar då....


Rosor på stora balkongen


Skylten har min kreativa vän Jennie gjort  http://www.ljuvligating.blogspot.com


Nyplanterat


Sommarkänsla


Efter en vecka i vas fick Maddes blommor extra liv i en skål...från Caroline.


Ännu en av Maddes blommor som fick extra liv...


Men vem vet...kanske jag får ett ryck och gör en vit balkong redan i år om det kliar för mycket
Bilden snodd från;
 http://www.icakuriren.se/Images/Icakuriren/Cache/458/0/15459_balkonger_3.jpg

Kommentarer :

#1: Erica

http://www.youtube.com/watch?v=PVF6VDT5y8Q



Anne, lyssna på den här vackra låten av Lene Marlin. Det är ett fint budskap.



Kram

skriven
#2: Cilla

Vilka fina bilder!

Ha det bra, det kommer fler somrar så du kan plantera och odla.

Ta det bara lugnt och njut av naturen istället.

skriven
#3: Amanda

vilka underbara bilder Anne. Sommaren, blommorna oallt det andra är underbart. Kram

skriven
#4: Mia

Vackra blombilder du har! Jag gillar den översta kanske allra mest. De vita, mjukt rundade stenarna är läckra, stenar över huvud taget gör sig bra på bild, tycker jag!

skriven

Kommentera inlägget här :