Föreläsningskväll

Har varit på föreläsning igen och lyssnat, skrattat och haft en
berikande kväll då Manuel Knight föreläste på jobbet.

Han talade om den berömda balansen i livet som vi alla eftersträvar,
i alla skeden av livet.

Han talade om de fyra grundpelarna som fyller våra liv med många olika saker.
KROPP
KÄNSLOR & RELATIONER
INTELLEKT
SJÄL&ANDE

Han fick oss att tänka till...hur balansen i våra liv är just nu och vad vi kan göra
själva för att maximera våra liv med alla de delar vi behöver.

Ingen lätt sak att göra beroende på vilken fas i livet vi befinner oss i.
Kommunikation var en röd tråd i det hela. Svårt att återge på några rader,
Men kontentan av det hela var ändå att vi fick fundera på vad jag kan göra
utifrån min egen livssituation så att alla delar få plats i mitt liv.

100% av allt är omöjligt att få, men att hitta en hållbar balans så att delarna
fördelas på ett sätt som gör att jag slipper känna mig stressad...det behöver man
medvetandegöra sig på...ofta........och där kommer kommunikation in med
familj, vänner,skola, barn, dagis, arbetsplatsen, fritidsintressen, egentid osv....
Att komminicera effektivt så att alla vinner i slutänden borde vi får lära oss redan när vi
är väääääldigt små......

Jag har hört honom för många år sedan när han berättade om livet som elitsoldat
och kriget i Kuwait. En mycket rolig och engegerad föreläsare som man inte glömmer.




Lasse Eriksson

Manuel har varit elitsoldat i Special forces USA under en tioårsperiod och hunnit delta i tre krig.
Denna erfarenhet tillsammans med sin profession som psykolog gör honom till mycket kompetent och pedagogisk föreläsare. Han ger lysande exempel på vilka valmöjligheter som ges i livet och hur vi bemöter motstånd. Manuel har glödande passion för individ-utveckling, ledarskap och hur vi får starka uthålliga och målmedvetna team. Han är kraftfull, synnerligen kompetent och mycket humoristisk. (http://www.fma.se/manuel.php)

Kommentarer :

#1: Vida

Hans sommarprogram var jättebra minns jag.. det var faktiskt första gången jag ens hörde talas om honom.. men så lever jag ju i min egen lilla värld också.



Varm kram

Liv

skriven
#2: Ika

Jag vet inte om du läst boken den nionde insikten av james redfield...? Tror den skulle passa dig..=)

skriven
#3: Toffs

Han är grym, den killen! Att ta sig igenom så mycket elände och ändå vara så sjuhelsikes strong, det är jag enormt impad av!

skriven

Kommentera inlägget här :