Fotspår i universum!

Kan inte sova, kan inte sova, känner och tänker, känner smärtan i hjärtat!
Saknar Madde som var hos oss för 8 månader och 13 dagar sedan.
Gick in på Davids sida för att se vad han har för sig och hittade LYCKA!!!!

David och Madeleine har spelat in en låt på MP3 helt spontant, 2006
en låt på spanska som jag aldrig hört förut.
Mitt hjärta bultade i 180 knyck...jag känner bara värme, kärlek och bekräftelse
på att Madde alltid kommer att vara kvar hos oss.

Fler bevis kommer längs vägen....
Denna lilla snutt är ett bevis på hennes kärlek till Spanien och David , 
då hon sjunger på spanska.
Hon skulle ju flytta dit precis när hon fick beskedet att hon var dödsjuk...
(Flyget var bokat den 8 september -07, men fick ställas in i väntan på besked....)
Livet kommer aldrig att bli som det en gång varit...

Om någon kan översätta låten till Svenska så är jag oerhört tacksam!


Om du vill läsa om hur låten blev till så läs på Davids sida där jag knyckt videon.
http://therealcolombo.blogg.se/



Spansk text + En fri översättning kommer här som en spansk vän till mig tolkat. Tack Ricardo!
Tack även till Nelia som gjort en liknande översättning.

Te añoro, te extraño
Te voy amar año tras año
Cada dia, cada segundo
Lo que se es que tu eres el unico
Cuando tu no estabas en mi vida
Yo miraba pero no veia
Yo escuchaba pero no oia
Yo lloraba sin lagrimas
Ay mi amor, ven aqui
Mi corazon pertenece a ti
No soy desafortunanda nada mas
Porque se que tu amor es el mas eficaz

Jag saknar dig och längtar efter dig
Jag kommer att älska dig år efter år
Varje dag, varje sekund.
Vad jag vet är att du är den enda
När du inte fanns i mitt liv
tittade jag men såg inget
lyssnade jag men hörde inget
Jag grät utan tårar
Å min älskade, kom till mig
Mitt hjärta tillhör dig.
Jag har inte längre otur i kärleken
För din kärlek är det största.

Kommentarer :

#1: Donya

va fint, vilket fint privilegium att vara mamma till henne och kunna njuta av din dotters röst på det viset.

tänker på dig ofta och hoppas att du har bra dagar lite då och då och att dem blir fler och fler.

skriven
#2: Anonym

Åhhh vad jag vill att hon ska finnas kvar..hon hade blivit något stort!!

skriven
#3: Nelia

Nu kommer jag och översätter till dig igen! Tur jag kan många språk hehe. Denna var dock lite svårare då kvalitén var lite dålig men jag tror jag fick med allt. Lite osäker på sista ordet hon sjöng, för den kan tolkas på flera olika sätt men här kommer min översättning. Älskade låten så otroligt fint hon sjöng den, gick rakt in i hjärtat. Hon var mycket duktig på uttal på spanska också tycker jag.

Ha en trevlig dag! Kram



Du fattas mig

Jag saknar dig

Jag kommer att älska dig

År efter år



Varje dag

Varje sekund

Det jag vet är att du är unik



När du inte fanns i mitt liv

Så tittade jag men inte såg

Jag lyssnade men inte hörde

Jag grät utan tårar



Ah min älskade kom hit

Mitt hjärta tillhör dig

Jag är inte längre olycklig

För jag vet att din kärlek är den mest berörande

skriven
#4: Millan

Måste kännas konstigt, att höra henne sådär...?

Men, så fint!

Önskar dig en fin torsdag!

Kramar!

skriven
#5: Martina

Åh vilken härlig översättning :)

Myslåt!

skriven
#6: Ida Funk, vardag och tankar.

Varse.



skriven
#7: vonnaponna

Så fantastiskt vackert.

Varma hälsningar vonna

skriven
#8: Hazel

Den er virkelig utroligt smuk. Tænker på jer hver dag.



Kram

skriven
#9: Amanda

så underbart vackert hon sjunger o vad bra att du fick den översatt på svenska också. hon glöms aldrig din älskade madde. kramar Amanda

skriven
#10: Anonym

Jag ler, inombords. Otroligt vackert tycker jag. Du är enastående!! Du är enastående, för att du är DU!! Kan inte förklara. Det enda jag egentligen kan säga är tack. Tack för så mycket. För att du är Du!

skriven
#11: Rebecca

Jag lyssnade på låten inne på Davids sida och jag var bara tvungen att höra den igen för att det var så otroligt vackert. Jag följer era dagar, jag ler med er när ni mår bra och jag gråter med er när ni mår dåligt. Var stark när du känner styrka och låt tårarna komma när du känner dig ledsen eller svag. Idag är det en mycket vacker dag nere hos mig i Danmark och jag skänker dig och dina nära många varma tankar.

Kram Rebecca

skriven
#12: Irene

Hej Anne...

Satt och läste din blogg o lyssnade på låten Madde sjöng..

Då säger min dotter som är 20 år.

Vilken jättefin låt du spelar..

Vem är det?

Då sa jag att det var din dotter Madde som jag hade berättat för henne om tidigare..

Hon tyckde låten var helt underbar sa hon..(Hon kan spanska)

Ja även jag tycker den är otroligt fin...

Jag önskar dej en riktig skön sommar nu..

Kramar från Irene

skriven
#13: Kristina

Så vackert Madde sjunger och uttalet är perfekt. Madde var enormt talangfull med många överraskningar. Gick in på Davids blogg och fick en klump i halsen när jag lyssnade på sången som hon skrivit själv. Saknar henne så mycket!

Kramar från Kristina

skriven
#14: Stili

Jag blir så sjukt berörd av det du skriver! Trots att tårarna är så nära så är den som en drog o jag måste läsa vad du skriver.... jätte fin dotter!

skriven
#15: alpomurberger

Lyssnade på låten. Mamma vilade i rummet intill. Hon frågade; "Är det Madde som sjunger"?



Otroligt vackert och stämningsfullt, trots att jag inte förstod innebörden. Ja, nu är den ju översatt varför låten känns ännu bättre.



Tänk vad mycket tiderna har förändrats. Vi kan både se och höra våra kära som har gått bort. Gläd kära Anne åt det, att Du har KVAR mycket av Madde.



Tänker på Madde dagligen. Jättejobbigt när jag redigerar och överför hennes uppträdanden på DVD- formatet.

Är i stort sett färdig. Saknas bara texterna.

Hälsar pappa.

skriven
#16: Mia

Den sången gick rakt in i hjärtat på mig, trots att jag inte känner någon av er. Det är mäktigt att lyssna, förstår att ditt känsloregister blev än mer påverkat!



Ser att du redan fått låten översatt....



skriven
#17: Elisabet Roslund

Jag har nu lyssnat på Madde så många gånger......Helt Underbart!

Jag tror att Madde leder en änglakör i himmelen, hoppas min Mattias är med där också.

Kram på dig Anne

skriven
#18: Erica

Jag är ledsen för din skull Anne, och alla andra som saknar Madde. Livet känns är orättvist och jag är ledsen att någon ska behöva uppleva det du går igenom. Jag vet i alla fall att Madde det bra nu och att hon sjunger vidare någon annanstans. Den vackra rösten har inte tystnat. Jag hoppas att hon sjunger för min vän Johan som älskade musik!



Jag har precis läst igenom hela Maddes blogg och hon verkade vara en fantastisk människa med mycket glädje mitt i det svåra. Hon är en människa andra borde lära av.



Anne, jag önskar dig allt gott. Var stark och stolt över att du är mamma till en sådan vacker dotter, eller döttrar borde jag säga.



Ta hand om dig,

Erica



skriven
#19: jessica

vilken fin låt, vilken fin blogg och vilken fin tjej madde verkade vara! läser din blogg ofta och kan säga att den är högst livsinspirerande. jag är en tjej som är nyss fyllda 17 år och vill börja blogga om något liknande, och jag vill tacka dig för all inspiration! och tack till madde för att hon har fått mig att ta vara på mina dagar en aning mer.

skriven

Kommentera inlägget här :