Mamo

JAG ÄR MAMO
Min mamma är mamo
Min mormor var mamo
Min farmor var mamo
Mina systrar är mamo
Mina väninnor är mamo
Mina svägerskor är mamo
Mina mostrar är mamo
Mina fastrar är mamo
Alla mödrar med svältande spädbarn är mamo
Alla mödrar med döda barn är mamo.....
ALLA kvinnor på jorden som har barn är MAMO!

Glädjen likväl som lidandet hör till......

Jag får inte bli din gråhåriga mamma min ängla-Madde....det gör mig så ont att inte få
uppleva ditt bröllop eller  att få bli mormor till dina barn....det gör mig så gruvligt ont!
Framtiden är dig berövad och även mig och Christine som aldrig får vara din brudnäbb eller
att  bli moster.
Våra hjärtan blöder.............Tårarna kommer aldrig att ta slut.............

Vet inte vad Anastasia sjunger om...lägger in min egen tolkning och den får mig att gråta tusen tårar!

Kommentarer :

#1: julia

Lider med dig Anne. Hoppas innerligt att solen skiner på dig lite idag!

Mängder med kramar

skriven
#2: Storebror T

Eller "...I'm in love with a fairy tale..." Mycket som gav tänkvärda tankar i lördags syrran.



Lilla killen och jag är nere nästa helg. Är du hemma så ser vi till att träffas då. Vore väldigt trevligt. Vi kanske tom skall vässa på partempoträningen, inför Toscana menar jag ;)



Kram fr Storebrollan!

skriven
#3: Nelia

Hejsan, du undrade över översättningen till denna låt och så här är den, på engelska. Låten Mamo som spelades på Eurovision var blandad på ryska och ukrainska. Och Mamo betyder just mamma. Se nedan en översättning jag hittade på engelska. Låten berör verkligen så jag förstår att den fick dig att tänka på din ängel Madde...



Out of the shadows once again my enemy my love

Destiny cant be avoided no matter how much youre prepared

But before you left with golden ring

you proposed to me and didnt save me from sorcery

and didnt let my soul be free



Mum youve been telling me not to desire

Mum at that time I didnt know where trouble lied

Mum youve been telling me that time is like water

Mum Mum Mum love is trouble



I will throw away my dream and smash it on the floor

How youve broken my destiny and set it aside

I will pour girls tears like rain



Mum youve been telling me not to desire

Mum at that time I didnt know where trouble lied

Mum youve been telling me that time is like water

Mum Mum Mum love is trouble



Mum youve been telling me not to desire

Mum at that time I didnt know where trouble lied

Mum youve been telling me that time is like water

Mum Mum Mum love is trouble



Mum at that time I didnt know where trouble lied

Mum youve been telling me that time is like water

Mum Mum Mum love is trouble



skriven
#4: Stili

Det berör verkligen att läsa. Du ger mig o säkerligen alla en tankeställare, hur skört varje liv är! Fortsätt kämpa!

skriven

Kommentera inlägget här :