Inspirationshelg

Denna helg har jag gått in för att bara greja hemma.
Shoppade loss så det stod härliga till med inredningsdetaljer,
gardiner, stolsöverdrag och massor med ljus och må bra saker,
bla på Gräddelin som har hela butiken full med vackra saker.
http://www.graddelin.blogspot.com/

Bilden lånad av http://pingela.wordpress.com/

Idag för ett år sedan är en dag jag helst vill glömma.
Då den 17 oktober begravdes Madeleine, men jag valde att göra
något bra idag , nämligen att pyssla lite hemma.




En ljusinstallation, fatet och det gröna från Gräddelin


Nya kökshanddukar från Gräddelin.


En söt hissgardin från en annan butik.

Har mediterat vid strykbrädan och gjort lite arrangemang här och var.
Nya gardiner i sovrummet också som blev superfina.
En vacker spegel som jag inte satt upp än....
Det är så skönt när man hamnar i den konstnärliga tystnaden, känslan
av att det här kan jag hålla på med hur länge som helst.

Men det finns å sjukt mycket fina saker både ute på nätet och lite
varstans på loppisar också för den delen.

Men jag önskar så att jag hann/orkade  göra mer. Göra om allt, bara
blåsa ut och göra exakt som jag vill ha det...Måla, snickara, sy...
men det är väl resan till målet som är roligast, inte att allt blir
färdigt med en gång...Hinner bara nosa på ytan för det mesta...

Har tittat mycket i bloggar á la franska lantlivsstilen...och min stilla undran
är...hur hinner folk få ihop dessa vackra hem????

[0403dimma3.jpg]
Eller som denna otroliga bloggerska Randi Måhl http://rostistel.blogspot.com som tar helt fantastiska bilder.



Kram på er!









Kommentarer :

#1: J

Vad fint du har gjort och vilka fina saker du har hittat!!

Mina tankar har varit med dig hela den här dagen...

Kramar till dig vännen!

skriven
#2: Millan

Men duuu, vad fint det blev på köksbordet!!! Och vad söt gardinen var!

Det blev verkligen superfint, Anne!

Soliga kramar från Millan

skriven
#3: iana

Tänkte att du kanske uppskattar denna blogg...

jennieleee.blogg.se

Ta väl hand om dig!

skriven
#4: Erica

Hej fina Anne! Vad hette butiken du hittare hissgardinen på? Jag skulle hemskt gärna vilja veta det, då den skulle passa perfekt i mitt sovrum :)



Må väl!

Kraam

skriven
#5: Amanda

så fina saker anne o sååå fint det blev hemma hos dig nu. hoppas allt är väl annars. Kramar

skriven
#6: Anne

Hej Erica,

Hissgardinen hittade jag på Ljuspunkten ute på Överby.

skriven
#7: Randi, Sweden

Upptäckte först nu att du hade en bild från min blogg. Tusen tack för dina gulliga ord. Lägger in en länk på min blogg - (om en stund).

skriven

Kommentera inlägget här :