Jag är här och mitt liv är bara mitt....

Vi sjöng av glädje idag, som alla andra körövningar.
Har inte varit på kören sedan superenergikicken på konserten
med  Frank Ådahl.
Ikväll behövde jag energi, och det fick jag med råge.
Trött efter jobbet, åka tåg och stresshormonerna var på topp,
men så fort jag klev in i kyrkan där vi övar släppte allt....
rose

Vår kör är inte bara en kör utan även reflektion och eftertanke,
det tackar jag vår körledare "Tjolle" för.
Han ger oss dagens dikt och goda ord längs vägen, det tycker jag är fint.
Vi är många, men vi har en kommunikation och det är häftigt!

Vi är där för att vi tycker om att sjunga, ingen prestige,
ingen tävling, utan bara var glad och sjung alla de sånger
som finns i världen.
Pop, rock, visor, frikyrkligt, gospel, andligt, soul,,ja allt som går att sjunga!

Ikväll var min gåshudskänsla "Gabriellas sång"
Den kyrkan har en oerhörd resonans, så det låter som att vi är 300,
fast vi är kanske 150....ja ni förstår...mäktigt!



Gabriellas sång

Det är nu som livet är mitt, jag har fått en stund här på jorden
Och min längtan har fört mig hit, det jag saknat och det jag fått

Det är ändå vägen jag valt, min förtröstan långt bortom orden,
Som har visat en liten bit av den himmel jag aldrig fått

Jag vill känna att jag lever all den tid jag har
Ska jag leva som jag vill
Jag vill känna att jag lever, veta att jag räcker till

Jag har aldrig glömt vem jag var, jag har bara låtit det sova
kanske hade jag inget val, bara viljan att finnas kvar

Jag-vill-leva-lycklig för att jag är jag, kunna vara stark och fri
Se hur natten går mot dag
Jag-är-här och mitt liv är bara mitt, och den himmel jag trodde
fanns ska jag ana där någonstans
JAG VILL KÄNNA ATT JAG LEVT MITT LIV!




Kommentarer :

#1: Amanda

så härligt med sång Anne, det gör en verkligen glad oavsett vilket humör man än är på. Kram Amanda

skriven

Kommentera inlägget här :