Stockholm Stockholm världens stad!

Älskar vår huvudstad!
Varit där i helgen för att umgås med dotter och familj.

Varje gång jag kommer upp vill jag stanna där, bo och leva där,
för ALLT finns nära. Allt man vill kan man göra utan större krångel.

Sen när några dagar gått längtar jag ändå hem....kluvet men
jag är väl inte klar i min lilla stad. Trivs faktiskt här också :)

Inte för att vi gjort så mycket mer än bara haft det mysigt,
men det räckte gott denna gång.

Skulle velat se Dali, Dali på Moderna Museet.
Såg en utställning för många år sedan i Paris när han ännu levde.
En surrealist i stora mått. Ångestfyllda tavlor men man kan ändå
inte låta bli att förundras över vad han måtte ha haft i sin hjärna.



Salvador Dalí 1904-1989
salvador dali Landscape-With-Butterflies_jpg
En av de snällare varianterna...

Ett besök på Koffert på Humlegårdsgatan är ett måste!
Man får inspiration och blir översköljd av härliga saker.
Julsakerna var ännu inte framdukade, men det kanske var tur för min plånbok...




Men det underbaraste av allt...Christine får mig alltid att skratta!
Vi blir båda som två fnitterhönor när vi umgås, skrattar hejdlöst,
åt tokiga saker. Hon är så otroligt rolig och gör mig till den
lyckligaste mamman i världen som får ha just henne till dotter!
Hon läker mig!

Kommentarer :

#1: Amanda

låter som om du haft en bra helg. sköt om dig. Kramar Amanda

skriven

Kommentera inlägget här :