Energi skapar vi själva!

Jag vet inte var jag fick den ifrån.
Kanske var det genom mina drömmar när jag pratade med mina barn.
Både Christine och Madeleine var med och de visade vägen för mig.

När årsdagen var förbi hände något märkligt...
Jag gick till jobbet på torsdagen efter den 15/9 och kände mig lättad,
att dagen var över.

Något hände...kan inte riktigt förklara, men det kändes lätt att åka till jobbet.
Fick energi någonstans ifrån som var enorm.
Jobbade undan och fick tusen saker gjorda på ett sätt som jag känner igen från förr,
innan Madde blev sjuk. Mina livsandar har vaknat till liv!

På fredagen hade vi fredagsfrukost med avdelningen och jag tände levande ljus
överallt och gjorde mysigt med blommor och frallor.
Personalen reagerade med glädje...Åhhhh vad mysigt du gjort!

"Ja, det är ju fredag så då ska man ha fredagsmys"!...och det gav än mer energi.

Fredag kväll kom väninnor med sina väninnor så vi var 6 tjejer hemma hos mig
som hade superkul innan vi gick vidare till krogen för att dansa loss.
Vi hade så jäkla kul...

Jag red på måbra-vågen och tog hand om mig själv med hemma-SPA,
såg underbara filmer och mådde som en prinsessa!

Måndagen kom och jag kände samma energi, öppnade ögonen för första gången
på 2 år. Tittade på avdelningen och såg att här behöver det göras saker.
Så här kan vi inte ha det! Vi kör i städröj tillsammans.
Ingen har orkat engegara sig efter alla varsel och uppsägningar.
Jobbar med kreativa människor...och jag som ekonom vill ha lite struktur,
åtminstonde på jobbet..hehe...
Sagt och gjort...efter morgonmötet tjuvstartade några med röjjet, och känslan
spred sig hos alla. (eller tvånget..jag vet inte...)

Imorgon är alla på fötterna och gör avdelningen till en drömarbetsplats!
Mellan 8-9 på tisdag ska alla ha bidragit till en fin miljö där all trivs!
Redan idag kändes det fint, men imorgon är det finliret som bara är roligt!

Vi är så vana vid att det är "någon annan" som ska göra det bra för alla andra,
men om man gör saker tillsammans så blir det både roligare och mer varaktigt.
Och man får gemenskap på köpet! Med prat och skratt kommer man närmare
varandra. Det funkar, jag lovar!

Min positiva spiral håller i sig och den ska jag rida på!
Om jag fokuserar på att göra bra ifrån mig så smittar det av sig på andra,
och det i sin tur ger god energi till mig.

Jag har insett en sak...det är bara jag själv som kan vända en negativ spiral.
Om jag bestämmer mig för att göra något bra för en enda person,
så får jag mångfalt tillbaka.

Jag är inte ett offer, jag är en männsika som kan göra mitt eget liv bättre,
men det måste börja hos mig själv.

När andra ser det, har jag redan vunnit nästa trappsteg,
att fortsätta med att bjuda på mig själv.
När jag gör det, bjuder andra på sig själva och jag får på kuppen ett rikare liv.

Om jag är sluten får jag inget tillbaka, om jag öppnar mig ser jag andra
människor ur ett helt annat perspektiv, ett som berikar.

Det som var nattsvart och pest för ett halvår sedan är något helt annat idag.
Det är ljusare och gladare och jag lär känna mina medmännsikor med nyfikenhet varje dag.

Omorganisationer och uppsägningar på löpande band behöver inte betyda att alt skiter sig.
Jag har bestämt mig för hur det ska bli. Och det ska bli SUPERBRA!

Du bestämmer hur du vill ha ditt liv, för ingen annan gör det åt dig!
Fråga mig, för jag vet!













Kommentarer :

#1: Anna

Såååååå stark!!!!

skriven
#2: Maria

Vilket underbart inlägg!

Vilken styrka och kraft som strålar igenom orden. Tack!

skriven
#3: julia

Underbart inlägg du skriver!!! Delfiner är helt underbara, simmade med vilda delfiner i USA för 1år sen, älskar dom!

Fortsätt med din positiva inställning du har och sprid glädje, så som du alltid gör!

kramar

skriven
#4: Elisabet Roslund

Precis det här behöver vi tänka och göra!!

Tack för att du är den du är, det finns alltid Tro, Hopp och Kärlek i det du säger.

Det smittar av sig.........

Kram/Elisabet

skriven
#5: Marika

Hej Anne!



Glad att spiralen går uppåt. Du skriver så det smittar av sig. Tack för det!

Jag såg en delfinshow i Valencia för en vecka sedan. Funderar nästan på att skola om mig. Vilket fantastiskt yrke de har - delfinskötarna alltså. Snacka om att ha kul på jobbet och göra det man tycker är kul. De såg iallafall härligt ut.



Kram Marika

skriven
#6: Amanda

du har så rätt i det du skriver anne. önskar jag kunde ta åt mig o börja tänka om som du. kanske kan jag det en dag, ett steg i taget. Kramar

skriven
#7: Amanda

Vilken fin inställning. Jag ryser i hela kroppen när jag läser ditt inlägg!

skriven
#8: Majvor F

...du väcker tankar och funderingar...positiva

skriven
#9: Karro

Tack Anne för att du inspirerar mig och får mig själv att vrida och vända på mina tankar. Du förstärker bara min tro på att mindfulness och kärlek mot sig själv och andra är den vägen som gör att vi kan leva livet fullt ut. Våga bemöta våra rädslor med en öppenhet så att vi istället kan välja att vara nyfikna. Vända vardagen till något positivt genom att ge av oss själva och själva delta istället för att gnälla över att andra inte gjort som vi förväntat oss.



skriven
#10: Di

Känner energin:)!!

skriven
#11: Maria

Vad härligt!

skriven
#12: Kristina

Tack för det här inlägget och dina andra som berör mina tankar och får mig att tro mer på att livet kan förändras i en riktning jag drömmer om men inte alltid vågar tro. Sann Maddeanda som lever genom dig också. If you can dream it - you can do it. Har alltid beundrat din styrka och förmåga att driva framåt och utvecklas. Med bibehållna fötter på jorden. Kramar!!

skriven
#13: Annelie

Hej!

Har läst din blogg sedan början och blir så imponerad av din styrka i allt du gör och tänker. Har man drabbats av förluster så gäller det att hitta vägen som bär framåt, och det gör du på ett mycket fint sätt. Tack för att du delar med dig av dina tankar<3

skriven

Kommentera inlägget här :