Fullt ös

Oj vad inaktiv jag varit i bloggen av olika orsaker, men men...
Llife has to be lived!

Varit på Gullholmen och konfererat bl a och det var supermysigt!



Har även haft fullt upp med att sjunga i kören och annat roligt.
I lördags var då den underbara gospelkonserten med 250 körsångare
och Frank Ådahl (Edin&Ådahl om ni minns)
Vi har övat på kvällar och hela lördagen med Frank innan allt satt som en
supergospelsmäck.


Jag och Eva ska gå in...ny ger vi järnet!


Jag och dotter i pausen.


Frank Ådahl och vi i kören som öser på!

Grät av mig på dagen då genrepet var...tårarna sprutade när en ung
tjej sjöng "Lord is my Shepard" solo och vi svarade med vår mäktiga kör...då
kunde jag inte hålla tåraran längre utan satte mig ner längst bak där vi långa stod,
Tänkte på Madde, att hon stod just på den scenen så många gånger och
sjöng med sin vackra stämma.
Ur gråten kom styrkan att klara kvällen och den blev underbar.



Även denna låt "Jag är med dig" som Frank Ådahl sjöng fick mig att gråta....

Christine är hemma med sina underbara svarta kattungar och imorgon åker vi
till Nääs fabriker för att få oss en skön eftermiddag o kväll med god mat
skönhetsbehandlingar och middag med övernattning.

På tisdag blir den dagen då vi minns Madde extra mycket hela dagen.
Ett år har då gått och vi åker direkt hem från Nääs.
Förbereder graven och fixar inför kvällen då Maddes närmsta vänner kommer
på middag.
Den dagen ska vi minnas Madde med glädje på olika sätt.

Inlägg kommer om det.
Vi har även öppnat Maddes blogg igen och vi kommer att skriva ett minnesinlägg
till hennes ära den 15/9 även på hennes sida www.jagefrisk.blogg.se

Så håll till godo, på tisdag kommer ett nytt inlägg, så tills dess ska jag leva!

Kommentarer :

#1: Elisabet Roslund

Jag gläds med dig, du är så fantastisk som ser allt det fina runtomkring dig.

Ha det gott(/Elisabet

skriven
#2: Camilla Nilsson

En dikt från Madde till dig Anne.



Nu är jag här I himlen och tittar ner på dig,

Jag vet och jag känner, hur du saknar mig.

Jag känner av din stora smärta,

Som du för alltid har I ditt hjärta.



Jag kom ner till jorden ett litet tag,

Detta var en skriven lag.

Min tid på jorden blev inte lång,

Jag skulle tillbaka till himlen, nästan på en gång.



Ett lån till dig jag bara var,

Och jag kunde inte så länge stanna kvar.

För jag var en gammal själ,

Och detta kände du mamma, så väl.



Älskade mamma, när du känner en kärleksfull vind,

är det jag som smeker din tårfyllda kind.

När du känner saknad och sorg I ditt bröst,

är det jag som Finns bredvid dig, och ger dig tröst.



När jag står vid din sida ibland,

känner jag vårt starka kärleksband.

Då längtar jag också efter dig,

Precis så starkt som du längtar efter mig.



Men varje gång du stilla viskar mitt namn,

känn hur jag kärleksfullt tar dig I min famn.

Känn hur jag ger dig av all min styrka,

Och vet att du är den mamman jag alltid ska dyrka.



Älskade mamma, jag ber dig, lev ditt liv fullt UT,

Tills den dagen då ditt liv tar slut.

För då min älskade mamma och vän,

Ska du och jag åter mötas igen.

skriven
#3: Maja

Hej.

jag har länge följt både din och maddes blogg. Tänkte nu ta mod till att lämna ett spår hos er.



Cancer är så himla förädisk. Min älskade vän gick bort i just cancer för 2½veckor sen. Saknaden är enorm.

På lördag är hennes begravning där även jag har en roll, att sjunga, det var en önskan L hade.



Jag tänker ofta på dig och din familj!!

Många kramar Maja!

skriven
#4: Millan

Anne,



Du ser så fräsch och fin ut på fotona! Vacker!!!



Tänker på dig lite extra imorgon!



Stor kram.

skriven
#5: Ida J

Vackra, underbara Anne-vännen! Du finns ofta i mina tankar, men inatt o imorgon lite extra. Hoppas du och Christine haft det härligt på Nääs fabriker!

Största kramen till er båda! Ida

skriven
#6: Ida J

Vackra, underbara Anne-vännen! Du finns ofta i mina tankar, men lite extra inatt o imorgon. Hoppas du & Christine haft det härligt på Nääs fabriker! Största kramen till er båda!!! Ida

skriven
#7: julia

Det glädjer mig att du unnat dig själv saker och gjort det som känts bra för dig! Bara för att du inte skriver på ett tag så finns du ofta i mitt minne och maddes kämparglöd känner jag ofta inom mig när det känns tungt...

Hoppas ni får en fin minnesdag.

Mängder av kramar

skriven
#8: Amanda

åååh, vad tiden går fort Anne. tänka sig att redan är 1 år sen madde lämnade denna värld för en bättre ovan oss. sänder mina varmaste tankar till er i morgon. Kramar <3

skriven
#9: Maria Deepika

Tänker på er dagligen, men skänker lite extra tankar och styrka denna natt och kommande dag!



förstår att konserten var mäktig, skulle varit med men kom lite annat i vägen.



hoppas ni får en dag med värme och glädje utav fina minnen...!!!



Tack för ni skapade en sån fin själ, som gav sina medmänniskor sådan styrka i livet!



tack, kram!

skriven
#10: Mikaela

Vill vara nära och krama din hand, vara den där axeln som ä så behövlig dagar som denna, vill finnas där och bara krama andan ur díg, liksom David. Idag går mina tankar och mitt djupaste deltagande till er. Jag är inte hos er, jag känner er knappt, bara David lite. Men ändå vill jag detta av hela mitt hjärta. Så härmed vill jag försöka skicka den varmaste av de kramar och allt mod och all styrka. Det lär behövas. Är säker på att minnesstunden kommer bli underbar, gråt, kramas och minns.



Tror David kommer läsa detta också, så detta är till dig med. liksom det jag skrev till honom likväl kan va till dig Anne. Styrkekramar



remeber ; "If you can dream it you can do it"



Idag hedrar vi ängeln Madeleine och förbannar livets orättvisor, som en sån här dag blir alldeles för påtagliga...



Tuuuusen kramar

skriven
#11: Millan

Stor, stor kram till dig idag, Anne!

Millan

skriven

Kommentera inlägget här :