Jag känner glöden...

...den falnande glöden som någon blåser på med all sin kraft!
Den ska bli till liv igen, den glöd som måste blåsas på
för att bli till vacker sprakande eld!

Den som måste underhållas för att inte slockna och när den slocknat
krävs idogt arbete med svett och tårar för att vakna till liv igen.

Känner att många blåser på den och jag känner för första gången att
det finns hopp om livet igen. Idag har jag åstadkommit massor och
känner att jag har något därinne som kallas energi.

Ett år har gått, det svåraste jag har haft i hela mitt liv.
Familj och framförallt min dotter Christine bär mig fram dag för dag.

Jag och dotter flydde iväg förra måndagen till en skön plats utanför Alingsås
och mådde så gott och njöt av att vara tillsammans.


Vi åkte till Nääs fabriker för att må gott och få goa behandlingar
och äta ljuvlig mat.


Snygg bar och trevligt designhotell.


Skön utsikt från hotellrummet

Vackert väder och vi mådde som prinsessor.


Utsikt mot havet...sovloft med badrum ovanför

hh4-top
Gå in på www.naasfabriker.se  superhärligt ställe med underbar mat och fantastiskt boende,
goa skönhetsbehandlingar, bastu, ta ett dopp i sjön och känn dig som ny!

Sen kom natten, då vi båda sov oerhört dåligt,vaknade exakt kl 02,15 den 15/9 och
kände en fruktansvärd smärta. Hur kan det komma sig att både jag och Christine
vaknade just det klockslag då Madde dog....det var skönt att vi var tillsammans
i smma säng just denna natt.

Dagen kom och vi åkte till Maddes grav för att göra fint med blommor och ljus.
jag krattade bort löv och putsade. Blommor kom under hela dagen så Maddes
plats var så vacker med många ljus och fullt med blommor.

På kvällen kom Maddes vänner då vi åt Thaikyckling, och kladdkaka till efterrätt,
precis som Madde hade velat he dagen.
Vi hade så roligt och skratten och tårarna avlöste varandra.
Efter maten tog jag fram alla filmer på Madde, konserter och framträdanden
avlöste varandra och tårarna och skratten och pratet ville inte ta slut.

Det var en minnesvärd kväll för oss alla. Många minnen plockades upp,
även minnen som inte jag hade haft men som jag fick som en bonus av
Maddes vänner som berättade om allt bus de gjort tillsammans.

Det vill jag tacka extra mycket för. Att ni delade med er av era minnen.
Tack för att ni finns där ooch att ni vill träffa mig. Det gör mig varm i hjärtat!

Tack för den vackra tavlan jag fick av Caroline, den ska hänga på en hedersplats!


Jennie, Lisa och Sofia


Christine, Caroline, Elin och David

Mina nya år börjar inte längre vid nyår...så nu börjar mitt andra år
som jag lever på ett nytt sätt. Inga nyårslöften, bara löften till mig själv
att ta vara på varje dag så bra som jag bara kan.

Har en ny bok i min väska och den är tom, men snart är den fylld av
mina egna tankar jag har varje dag, för var dag som går på mitt nya år.

Glöden har inte slocknat...den har bara vaknat till en ny dimension.




Kommentarer :

#1: julia

Ni är ju så otroligt vackra!!!

Så härligt att ni fick en minnesvärd dag, att ni pratade minnen och på nåt sätt bearbetade lite till...

Massor med kramar

skriven
#2: Marika

Vilka goa vänner Madde har. Vilken fin minnesstund du ordnade. Jag blir både glad och ledsen när jag läser. Det är väldigt sorgligt och vackert på samma gång. Jag får önska dig ett gott nytt år! Och jag vill gärna hjälpa till att blåsa på glöden så att elden håller sig vid liv. /Marika

skriven
#3: Ida J

Du är UNDERBAR, Anne-vännen! Största kramen

skriven
#4: Majvor F

Anne - kära Anne - du är fantastisk!

Många varma tankar till dej, Christine och resten av din fina familj.

Önskar dej ett gott och bra år, det som du nyss påbörjat.

skriven
#5: Anja

Åh, ryser när jag läser. Förlorade min storasyster för två år sedan, 3 månader och 3 dagar sedan. Jag förstår vad du menar med att det inte finns någon nyår längre. Utan man räknar från det datumet då sin älskade försvann. Jag känner igen när jag läser om hur madde var, för min syster var precis likadan. Positiv, glad, musikalisk m.m. Beundrar de båda oerhört mycket! Madde och min syster låg på samma avdelning, och hade samma sköterska (Totte). Bara det att Madde blev sjuk några månader efter min syster gick bort. Jag är helt övertygad om att dom hade varit väldigt bra kompisar om de hade vart där under samma period!

skriven
#6: Anja

Glömde säga att min syster också var 20 när hon försvann. Jag själv är nu 3 månader äldre än vad min syster blev... Världen är konstig och orättvis

skriven
#7: Millan

Blåser styrka o kramar till dig!

Ser sååå mysigt ut på Nääs!



skriven
#8: Elin

Hej Anne! jag får tacka så jättemycket för förra veckan, det var jättekul och skönt att få träffa er igen! också var det lite skönt att få berätta vad som egentligen hände med soffan ;) var en hemlis så länge! hihi!

skriven
#9: Ninas mamma

Hej, min dotter visade din blogg för mig. Jag har varit med om samma sak som du. Om du vill skriva några rader till min mail vore det trevligt! Om du känner för det förstås. Det kan vara skönt att skriva med någon som vart med om liknande tänkte jag. Jag bor utanför Göteborg.

skriven
#10: Amanda

vad fina ni är :) ser ut som om ni hade en fin middag till maddes minne. Kramar!

skriven
#11: David

Det var en väldigt mysig kväll vi hade och det får nästan bli en tradition. Å har saknat dina kloka inlägg även fast du kanske är ut och gör annat mycket mer "viktigt" men skönt att du uppdatetera lite då och då! Ta hand om dig så hörs vi snart

Kramar David

skriven
#12: Ellinor

Vackra, vackra du.. all styrka till dig!

skriven
#13: Anonym

känner med er.

tänker på er i svåra tider. livet är svårt.



måste säga att du är otrolig, stark och vacker. en så härlig kvinna, på alla sätt och vis!



hade gärna varit din vän.



kram

skriven
#14: cecilia

har inte maddes syster en blogg? hoppas där snart kommer en ny video på madde. hennes glädje och kämpar glöd önskar jag alla hade haft. livet blir så mycket enklare då:)

skriven
#15: Mikaela

Vad härligt att läsa dessa rader Anne! Jag är glad att ni hade en fin kväll tillsammans. Både David och många av tjejerna känner jag ju. Ta hand om dig fina du!! Gör sånt som du mår bra av och som hjälper dig att hitta livsmotivation!! Många kramar

skriven

Kommentera inlägget här :