Till minne av min dotter Madeleine idag 15/9





Natten som var kl.02.15 för ett år sedan dog min Madeleine
20 år ung av sin cancer som hon chockartat kämpade med
ganska exakt ett år.

Jag har inga ord idag, bara en enorm saknad och sorg i bröstet.
Madde skänkte oss så mycket glädje  genom sin musik,
men framförallt  genom att vara den hon är.

Hon var sig själv och var nöjd med det, hon var stolt över att
vara Madeleine. Hon dög precis som hon var.
Det tror jag att hon vill förmedla till alla;
Var dig själv och tro på dig själv för du duger som du är.

Jag vill tacka alla som skickat hälsningar idag på olika sätt.
Både till Maddes blogg www.jagefrisk.blogg.se och till min,
Davids och Christines.

Och glöm inte Maddeandan; "If you can dream it you can do it"

Ikväll ska vi ha middag här hemma med Maddes kompisar
så nu ska jag förbereda kvällen.

Kram på er alla.


Tack Camilla som gav mig denna vackra dikt i mina kommentarer.
den gick rakt in och rörde mig till tårar...men vackra tårar. TACK!!!
En dikt från Madde till dig Anne.

Nu är jag här I himlen och tittar ner på dig,
Jag vet och jag känner, hur du saknar mig.
Jag känner av din stora smärta,
Som du för alltid har I ditt hjärta.

Jag kom ner till jorden ett litet tag,
Detta var en skriven lag.
Min tid på jorden blev inte lång,
Jag skulle tillbaka till himlen, nästan på en gång.

Ett lån till dig jag bara var,
Och jag kunde inte så länge stanna kvar.
För jag var en gammal själ,
Och detta kände du mamma, så väl.

Älskade mamma, när du känner en kärleksfull vind,
är det jag som smeker din tårfyllda kind.
När du känner saknad och sorg I ditt bröst,
är det jag som Finns bredvid dig, och ger dig tröst.

När jag står vid din sida ibland,
känner jag vårt starka kärleksband.
Då längtar jag också efter dig,
Precis så starkt som du längtar efter mig.

Men varje gång du stilla viskar mitt namn,
känn hur jag kärleksfullt tar dig I min famn.
Känn hur jag ger dig av all min styrka,
Och vet att du är den mamman jag alltid ska dyrka.

Älskade mamma, jag ber dig, lev ditt liv fullt UT,
Tills den dagen då ditt liv tar slut.
För då min älskade mamma och vän,
Ska du och jag åter mötas igen.

Kommentarer :

#1: Marita

Vilken fin dikt - den berör verkligen och går rakt in i hjärtat. Hoppas er kväll blir fin och stämmningsfull.

skriven
#2: Elisabet Roslund

Extra Varma Tankar.. till er alla idag....

Kram

skriven
#3: Anna

Nu har hon sällskap av Patrick Swayze som somnade in i natt, även han av cancer :( Tänk, Madde har både M Jackson som håller konsert och Patrik Swayze som dansar dirty där uppe i himlen <3

skriven
#4: Marie

Tänkt mycket på dig idag, vet ju hur du känner, är säker på att hon träffat syster och att dom sitter med sina gitarrer och spelar ihop.

Hoppas det blir en fin och minnesvärd middag ikväll



Kram grannen Marie

skriven
#5: Anonym

En varm tanke en stor kram från Maria, en mamma i Skellefteå.

skriven
#6: Vanadesse.

tänker på dej och familjen! tänder även ett ljus för madde och för den livsvilja hon hade. den har lyst ut till så många även om vi inte kände henne personligen.



många kramar!

skriven
#7: Nathalie

Jag beklagar verkligen. Du är en så stark mamma jag beundrar dej verkligen med hela mitt hjärta!

skriven
#8: Linna

massa tankar har jag skickat dig å dina nära idag å även upp till madde.

dikten var underbar. och så sann.



puss o kram linna i linköping

skriven
#9: Natta

Jag beklagar verkligen. Du är en så stark mamma jag beundrar dej verkligen med hela mitt hjärta!

skriven
#10: Nicka

Kära Anne..



Tänker ofta på Dig & Christine samt David såklart.

Som vanligt så har Jag inga Ord ?

Hur än man brottas, så kommer alltid denna sorg..

Tiden läker alla sår. Men detta sår, tar evig tid.



Kramar till Er & se ljuset i den fina dikten.

skriven
#11: Hazel

Kære Anne... Jeg håber, at I får en rigtigt god aften med hinanden og med Madde. Det må være en utroligt tung dag, og jeg har tænkt på jer hele dagen og sender masser af kram. Madde var virkelig en fantastisk person, som alle der har læst hendes blog ved. Hun har gjort en enorm forskel i verden for rigtigt mange mennesker, en lysende stjerne...

skriven
#12: Natasha

Tänker på er extra mycket ikväll. Ta hand om varandra!!Hon finns hos er för alltid!



Kram

skriven
#13: Amanda

jag beklagar verkligen sorgen återigen av er älskade madde. tänk vad tiden går fort, att det redan är ett år sedan denna underbara tös blev en ängel. men hon finns alltid med er vad som än händer. mina varmaste tankar till er. kramar

skriven
#14: julia

Vilken underbart vacker dikt!

Hoppas ni hade en fin middag ihop med många roliga minnen.

kramar

skriven
#15: Tuuli

Käraste Anne,

jag tänker på dig och din familj ikväll.

Gud finns.

skriven
#16: Malin

Vilken fin dikt. Väldigt stark och den gick rakt in i hjärtat!



Jag tänker på dig och din familj ikväll!

skriven
#17: Ingalill o Claes

Anne, våra tankar är hos Dig och fam. idag. Dikten är helt underbar, den berör verkligen. Vi hoppas att Ni får en fin stund tillsammans ikväll.

Många varma kramar till Er.

skriven
#18: Mikaela

Anne, jag kan inte annat än hålla med alla som skrivit här ovan. Dikten är underbar, berör verkligen och går rakt in i hjärtat. Hoppas och tror att dagen gått bra och att ni trots all sorg och smärta tillsammans har kunnat minnas allt det fina som också finns där.



Stor kram och godnatt

skriven
#19: Sanna

Jag följde Maddes blogg väldigt länge innan hon skrev sista inlägget själv. Hennes bortgång tog väldigt hårt, trots att jag inte kände henne personligen. Hon var verkligen en glädjespridare, otroligt klok. Hon har verkligen fått mig kämpa mot allt ont i världen. Igår fick min mamma diagnosen cancer, hon har en stor tumör i bröstet som måste opereras akut. Maddes blogg kommer hjälpa mig otroligt mycket genom den här tiden, mycket mot rädslan att förlora min mamma. Då jag inte ens är fyllda 20 själv än så är det här bland det värsta tänkbara som kan hända just nu. Men jag vill att du ska veta att Madde var en otroligt vacker person, både på utsidan och på insidan. Tänkte extra mycket på henne idag.

skriven
#20: Anonym

Tänker på er och hoppas att ni haft en fin dag i stillhet.

/Aina

skriven
#21: Therése

Vilken underbar dikt! Tänker på er!

Kram kram

skriven
#22: Therésa

Massa massa kramar och styrka från mig!

skriven
#23: Emma

Vilken underbar dikt! Fick blinka bort tårarna flera gånger!

skriven
#24: Ängeln Jonathans mamma Åsa

Dikten gav mig rysningar. Så otroligt vacker och så sann. Jag är övertygade att ni en dag ses igen.

Tror att Maddes uppgift nu är att sprida glädje för alla människor som bär på en sorg.

Själv bär jag också på en evig sorg då min son somnade in i min mage för 7 mån sedan i vecka 42. Min sorg kan absolut inte mätas med din eftersom jag aldrig hann lära känna honom men det jag vill ha sagt är att man ska inte överleva sina barn men ibland vill ödet något annat.

Människan spår men det är Gud som rår...



De varmaste kramar till dig och de dina.

skriven
#25: Elin

tack för i tisdags Anne, det var jättetrevligt att få träffa er igen och minnas madde på ett bra sätt!

massa kramar

skriven
#26: Martina

Varma kramar!

skriven
#27: vindensmelodi

Många långa kramar,,,,,

skriven
#28: Camilla Nilsson

Hej Anne!



Hoppas ni hade en fin årsdag och delade fina minnen med varandra. Dikten var verkligen menad till dig från din ängel Madde, kul att du tyckte om den. Imorgon ska jag på begravning i lidingö kyrka i Stockholm för svärmor, som somnade in efter en lång kamp mot cancern. Men hon finns med oss och det gör Madde också. Massa kramar till dig! <3

skriven
#29: Diana, malmö

Jättefin dikt...mina tårar slutar ej.

Tänker på er o följer er fortsatta resa..

massa kramar

Diana

skriven
#30: Ulla

Har läst din blogg då och då. Har inte orkat höra av mig förut men jag vet hur du har det för jag går genom detsamma då min älskade dotter gick bort den 10/9 2008 efter ett års kamp av cancer.

Min dotter var också en underbar människa med mycket vänner och ett välfyllt liv. Hon var också i musik-, dans- och showbranchen. Hon älskade det.

Vi hade också en minneskväll för min dotter med familjen och närmsta vänner och det var en väldigt fin kväll med mycket minnen, tårar och mycket skratt. Vi försöker leva vidare med hennes anda att skratta och vara glada för varandra. Men visst är det väldigt tungt och jag saknar henne något så otroligt. Hon var mitt enda barn och mitt allt.

Jag känner med dig.

skriven

Kommentera inlägget här :