Håret åkte av igår....

Ja tänka sig vad fort det kan gå.....
1 april på dagen hade jag hela kalufsen kvar när jag satt hos Malou.
På kvällen när jag kom hem började jag dra i håret, och
stora tofsar följde med för var gång jag drog. Håret var som sockervadd!
Samma kväll såg jag ut som rumpetrollen i Ronja Rövardotter.

Igår åkte jag till mor&far och även syster var där. Hon fick göra det sista,
dvs raka av resten. Vi bara skrattade och hade riktigt roligt åt situationen.

Jag har haft på peruken idag och jag är nöjd.....men vad VARMT det blir!
Måste nog skaffa lite bandadas, kepsar odyl. Håret kliar och känns ovant.


Lite spretigt hår var kvar efter lite handarbete....


Våffå gör di på detta sättet?


Syrran klippte ner det mesta med sax...


...och rakade med pappas herrdoftande raklödder...

Rakning utförd! Dr Spocks syster....


Åsså på med det nya håret...snyggt va!

Så nu är den tröskeln äntligen överstigen...pust!



Kommentarer :

#1: Karro

Jag tycker du är jättefin utan hår också!!!



Har helt missat att du varit hos Malou, det måste jag se.

Stor kram

skriven
#2: Susanne

En skönhet klär i allt! Så sant som det är sagt! Jag som tyckte att jag var modig när jag i år för första gången klippte håret kortare än page, jag som alltid haft långt!



Du är vacker, du har den där gnistan i ögonen! Ögonen är själens spegel. Tänker ofta på det när jag ser andra människor. Vissa har såna livfulla ögon, andra är nästan döda i blicken. Det är härligt när man verkligen ser den där själen i ögonen! Det strålar om dig!



Vilken oerhörd styrka vi människor har inom oss! Vilka krafter vi besitter! Vad vi kan forma vårt liv, ögonblicket, dagen, med våra tankar!



Situationer vi tror att vi aldrig skulle fixa, fixar vi ändå på nåt sätt när vi väl hamnar där!



Önskar dig en kärleksfylld och glad påsk! :-)



Kram! /Susanne

skriven
#3: EMELIE

Gud vad fin du va i peruken Anne...... riktigt snyggt med lite tokig lugg...... =)



Ha nu en underbar påsk.... Puss o Kram Emelie

skriven
#4: Kia

Skitsnygg både med och utan hår.Inte en dag över 30 med den peruken.Låt påsken vara Rofylld.Kram Kia

skriven
#5: maria

Haha roligt inlägg trots allt. Jag tycker du är söt.

KRAM!



Maria

skriven
#6: Malin

Snygg peruk! Fast jag tyckte du var väldigt fin utan hår med, fast det kanske drar lite om det blåser;)

skriven
#7: Susann

Starka, starka du !! Du är jättefin utan hår !

Ha en riktigt go påsk !

skriven
#8: Elisabet Roslund

Du är såå fin, med eller utan hår. Jag tycker att peruken är väldigt fin tíll dig. Spännande att se hur ditt hår kommer att bli när det vuxit ut igen. En ny frisk Anne med lockigt hår kanske.

Kram/Elisabet

skriven
#9: Maackyy

OJ! jag måste ärligt säga att raka av sitt hår måste nog vara något riktigt svårt.

Jag hade gärna velat fråga varför så mycket hår åkte av. men det är kanske lite privat. men om du vill dela av dig om din händelse så vill jag gärna höra.

Men det blev verkligen supersnyggt! :)

skriven
#10: Sisela

....och fortfarande lika vacker!!!

skriven
#11: Marie

Du ser väldigt fin ut i både peruk och utan hår, såg din intervju hos Malou, väldigt bra, du är så underbar och är en riktig inspirationskälla....Glad påsk och många kramar till dig.

skriven
#12: Sanna

Kan tänka mig att det var en hög tröskel att knata över, men du är grymt snygg även rakad! Som nån ovan skrev: "Allt klär en skönhet!"

skriven
#13: Marika

Modigt gjort! Att visa världen. Jag tycker du är jättefin utan hår men även i ditt nya hår. Goa Anne, din humor lyser. Finns det inte peruker som andas? Jag menar allt i idrottssvängen ska ju vara av funktionsmaterial nu för tiden. Kan de inte göra funktions-peruker också? Annars får du väl köra med bar "överdel" i sommar. Och solhatt. :-)

Kram Marika

skriven
#14: Therésa

Hår är bara hår! Du får ju nytt hår sen när du blivit frisk :) Något annat alternativ finns ju inte liksom! Påskkram!

skriven
#15: Pirrki

Modigt gjort av dig att sätta ut bilder! Du är lika vacker med hår som utan hår!! Här är en länk där du kanske hittar alternativ för peruk. Jag har en cancerdrabbad bekant som köper "Buffar" och använder dom istället. Hoppas du hittar ngt som passar dig.



kram

skriven
#16: Gösta

Du är alltid snygg!!!!

skriven
#17: Nicka

Hej Anne..



Håller med Gösta,

Du är alltid så snygg.



Kramar../Nicka

skriven
#18: Millan

Du är bara för häftig!

Så modig och med glimten i ögat.

Fin både med och utan kalufs.

Vi har buffar hemma om du vill prova innan du beställer. Vi har dem ju när vi åker hoj. Och jag har den som solhatt ibland också. Perfekt!

Stooooor kram!

skriven
#19: Sarah

Såg dig på tv av en slump och blev så glad! Gud vilken kvinna du är Anne, det bara strålar om dig! Sen är du supersnygg i peruk också :)

skriven
#20: Anna-Karin

Du är verkligen jättefin utan hår. Lycka till med behandlingen. Håller tummarna för att det ska gå bra. Många varma kramar

skriven
#21: Linna

SÖTNOS!

skriven
#22: Ludmilla

Underbar bildserie och värsta snyggingen du blev!

Konstigt nog så har jag en hel del hår kvar. De sa jag skulle tappa efter 2 kurer så vi rakade av till 1 cm stubb. Nu har jag riktigt långt stubb. Visst är det glest, men det är en hel del hår!

skriven

Kommentera inlägget här :