Sol och kreativa tankar....

Åhhh en sån härlig dag jag haft!
En solig cykeltur med vita tulpaner i cykelkorgen,
cyklade till Madde och lämnade söndagsblommor.
Pratade med henne lite, tittade efter nötväckan
som kanske visar sig någon gång igen, men idag var
det nog för blåsigt. Skön meditativ stund hade jag ändå.

Orkade tom handla mat på väg hem men först en liten
spontan avstickare till väninnan Maria. F. Kaffe, babbel och
skratt som vanligt med den härliga tjejen.

Väl hemma möttes jag av far min som fixat bakdäcket - punka på bilen.
Tusen tack pappsen!

Lagade god mat med mycket grönt och njöt av varenda tugga för det smakade!

Sedan en stund på balkongen i den varma fällen på solstolen och en
tunn mössa på huvudet och läsning av söndagstidning. Ljuvligt!

Det liksom bubblar kreativitet i mig. Tittar i många bloggar med olika
typer av pyssel, för jag älskar att pyssla själv. Vilken enorm skatt vi
har på nätet med alla fantastiska tjejer och killar som skapar sina egna alster.

Hittade en idag som jag blev helt kär i.

http://elsasdesign.blogspot.com/

En jättegullig sida om virkning...vill bara ha dessa söta små möss!
Det sötaste jag sett på länge!

Vill själv inte ta bort påsken, för jag gillar ju små djur här och var.
Några dar till får väl gå...


Mailegmusen och lilla kaninen är med året runt...


Ett vackert vitt påskägg med små pärlor och band som kära mor gjort.


Kaninerna Egon & Agda ska väl inte bo i en låda hela året för
att tas fram några dagar i påsk...nä...får hitta nya platser...hmm


Och Kanin Eveline säger...hjilp, hjilp, ta inte bort mig än...sneeellla!


Äggpysslet är slut får denna gång, så nu blir det andra saker...

Kramkram!

Kommentarer :

#1: Christina

Du förmedlar så otroligt många positiva tankar på din blogg, alltifrån din dotters sjukdom/etc och nu när du själv av livets orättvisa nyck drabbats av "den jävla idioten". (Eller Nörden rättare sagt.) Helt otroligt att du klarar av att vara människa.

Hur kan man - som du - "klara av" detta. Hur har du kunnat finna sådan inre styrka. Otroligt.

Varm hälsning från Christina

skriven
#2: Carina

Du starka, härliga kvinna som är en enorm inspiration! Hur kan man själv gnälla över små triviala problem när du kämpar och lyckas leva och uppskatta livet trots allt tufft då går igenom.

Sänder tankar och många kramar och stort tack för att du öppnar ögonen på mig och säkert många fler för vad som är viktigt. Kram Carina

skriven

Kommentera inlägget här :