Väggord...och en liten tävling...

Har länge tänkt att dekorera en vägg med väggord som ju är
oerhört poppis nuförtiden.

En snirklig vacker stil som ögat kan vila på...ja, det får bli snart...
....men vad? Det finns ju miljoner bra, roliga, poetiska, latinska osv...

Jag har beslutsångest som vanligt......och min första lilla tävling..åhh vad kul!!


Hittade en som verkligen skulle passa in på mig....


Eller något sådant här kanske.....


Lite humor kanske....




Eller något man blir glad av....



Jag får nog sova på saken ett tag till...lagom tills alla är urless på väggord,
och jag kan hitta på något annat när det nästan är ur tiden...hehe...

Beslutsångest kan vara förödande ibland....YES....där kom det....CITATET!!

Skämtåsido...lämna gärna ditt bästa citat. Kanske jag hittar guldkornet av er.
Jag publicerar det jag tycker om mest och skickar en liten present till den som vinner.
Presenten lägger jag ut på min blogg, en sak jag gjort själv.....

Jag mailar den som vinner, så skriv din mailadress hos mig. Den syns inte utåt..

Det ska bli kul!!

Tävlingen är kort och avslutas den 17/4. På söndag ser ni resultatet :))

Kram och natti på er!

Kommentarer :

#1: Lisa

Kanske inget man skriver på väggen men det är fint ändå: Själar säger aldrig farväl.

skriven
#2: Malin

Hej Anne!

Jag har texten "We do not remember days, we remember moments" på min vägg. Det citatet tycker jag är helt underbart!



Stor kram!

skriven
#3: Julia - Älska utmaningen!

Hej Anne!

Ville bara skicka en STOR kram!!! Har varit dålig på att kommentera det sista men du finns i mina tankar hela tiden!!!

Du är en sann kämpe!

Många varma kramar

skriven
#4: Daniella

Mitt absoluta favoritcitat pryder inte min vägg utan min rygg i form av en tatuering. Och det är "viam inveniam aut faciam" som betyder antingen finner jag en väg eller så skapar jag en. Jag har gått igenom en hel del på de senaste åren & jag tycker det citatet passar så bra in med tanke på hur långt jag faktiskt kommit med att skapa mina egna vägar.. Kram!

skriven
#5: ingla

Jag använder mig ofta av klokheter som andra sagt. Dock var det, nej jag menar är det, ett citat som klarat mig genom de tuffaste passagerna under mina cancerdagar. Jag har lånat dem av Bono i U2:

"It's just a moment.

This time will pass"

När allt är som svartast är det skönt att påminna mig om att det faktiskt går över.

Men kanske inget för en vägg.....

Som ett troget fan till U2 kan jag då enkelt trolla fram ett annat:

"It's a beautiful day.

Don't let it get away!"



KRAM

skriven
#6: Therese

Jag gillar den som var med i Äntligen hemma igår.

"Yesterday is history.

Tomorrow is a mystery.

Today is a gift.

Thats why its called the present."

skriven
#7: Vida

Jag tar väl mitt gamla favoritcitat då:



Livet är inte ett problem att lösa, det är ett äventyr att uppleva.



/Liv

skriven
#8: Sanna

"Look to the sun and the shadows will fall behind" (okänd) Min absoluta favorit!!

skriven
#9: Maria S/Skellefteå

"Vår herre har skapat nötterna, men han har inte knäckt dem "/Goethe



samt;



"Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka" / Albert Einstein.



slut cit.



är mina favoriter=)



ha en bra dag!



Maria

skriven
#10: elin

"Med ett sjysst järnrör slår man världen med häpnad"

-Socker Conny.

Helt klart det bästa citatet jag vet!



kram

elin

skriven
#11: Helena

Älska mig när jag minst förtjänar det.. det är då jag behöver det som bäst!

... Tonårsförälder...

skriven
#12: Sanna

Mitt favviscitat är: "Inside me is a skinny girl crying to get out. But I can usually shut the bitch up with cookies!"



Kanske inget som passar på familjens vägg, men jag lever efter citatet! ;)

skriven
#13: Linna

inte för att jag vill sprida sår eller nåt i dig, men varför tar du inte Maddes if u can dream it you can do it? :)



annars My world my rules gillar jag.

ha det fint. kram linna

skriven
#14: Linna

.. och som take that fan hade jag säkert kunna ta en take that låt. en sak jag ska tatuera är Never Forget så det vore nåt ;)

skriven
#15: Anne

"If Yo can dream it You can do it" har jag redan på ett ställe, men tack ändå Linna för tipset...

Kram så länge!

skriven
#16: Therésa

Lite humor: "Stånga inte huvudet blodigt mot en vägg när du vet att det är lönlöst" :)

skriven
#17: Maria S/Skellefteå

kanske så här då The´resa; "stånga bara huvudet blodigt mot en vägg när du vill ändra tapetfärg."



just påkommet hemmagjort och en hel del rå humor-inspirerat av ditt inlägg.=)



hahaha!

skriven
#18: Maria S/Skellefteå

kanske så här då The´resa; "stånga bara huvudet blodigt mot en vägg när du vill ändra tapetfärg."



just påkommet hemmagjort och en hel del rå humor-inspirerat av ditt inlägg.=)



hahaha!

skriven
#19: Marika

Dessa ord har jag framför mig på jobbet (ovanför datorn): "Gör som barnen - lev i nuet!". Det är vi vuxna rätt dåliga på, iallafall jag.

Ser att du fått in många tänkvärda fraser. Kul idé. Lycka till med ditt val sedan.

Och vilket fint påskpynt du har! Låt det vara framme länge. Kram Marika

skriven
#20: Ia

"Ju mer man tänker, desto mer inser man att det inte finns något enkelt svar"

/ Nalle Puh

skriven
#21: N

vackra anne här kommer en som jag läste någonstans en dag när allting kändes så svart som fick mig på bättre tankar..



"And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the wind longs to play with your hair"



:)

skriven
#22: Nicka

Hahaha..Du är för Go !



Finn fem fel.. Då kan man stirra länge =) på väggen !



Ha det Gott Vännen & Kramar../Nicka

skriven
#23: ♥Jenny Forsberg♥- Min kamp mot min vikt.

När tycker du ska börja packa för en flytt?

skriven
#24: Jacquline

Antingen "Live Laugh love" eller "Pars maior lacrimas ridet et intus habet" som betyder "Man ler åt sina tårar men har dem i sitt hjärta". Kram

skriven
#25: Barbro

Varje stund

är dyrbar

ty lyckans

krans

binds av små

glädjeämnen ...



Med vänliga hälsningar Barbro

skriven
#26: Lina

Det finns jättemånga fina ordspråk o ett som jag själv gillar är;

Dröm om morgondagen

Minns gårdagen

Lev idag



Hoppas du hittar något fint Du gillar!

Vänliga hälsningar Lina

skriven
#27: Christina

"Glöm dina bekymmer... i morgon kommer nya!"



För visst är livet lite så...



skriven
#28: Amanda<3

hej anne..kikar in på din blogg såhär på kvällskvisten..hoppas allting är bra trots allt..tänker på dig..massa kramar!

skriven
#29: Kia

Härligt med alla ord.Har börjat att leva efter följande:Tiden och Livet går inte i repris Idag är första dagen på resten av ditt liv.Många kramar Kia

skriven
#30: Linna

aah men jag tänkte nästan det ;)

kram tillbaka

skriven
#31: Maude

"Livet är..." sedan kan man fylla på med det som passar för stunden, orden talar också rätt så bra för sig själva.

skriven
#32: Marita Andersson

Detta gillar jag - hoppas du gör det också

Gör det Du tycker om

och tyck om det Du gör!

skriven
#33: Negár

"Time you enjoyed wasting, wasen't wasted! - John Lennon



Det här citatet betyder mycket för mig eftersom det påminner mig om att glädjas åt livet och allt det vackra därtill. Livet får en mening när vi delar vår tillvaro med människor vi älskar. Vi mår som bäst när vi ägnar tid åt saker som ger oss sinnesro, skratt, fröjd, värme och positiv energi.

Ovanstående citat påminner mig om att fortsätta vara en livsnjutare och att aldrig känna att sådan tid går förlorat utan snarare tvärtom, att det förgyller livet.



Jag har följt din blogg ett bra tag nu och detta är min första kommentar! Vill därför passa på att skriva att jag tycker att du är en fantastisk och genuin människa och att jag finner mycket inspiration av att ta del av dina tankar om livet och vardagen.



Varma hälsningar: Negár

skriven
#34: Anna-Karin

ATT OROA SIG FÖR MORGONDAGEN ÄR SOM ATT BETALA RÄNTA PÅ ETT LÅN MAN ALDRIG FÅTT. (okänd)



Kram

Anna-Karin

skriven
#35: Maria

Min absoluta favorit är "Det är i motvind en drake stiger"

skriven
#36: Negár

Felciterade John Lennon märker jag nu (blev lite för ivrig att skriva ner det).

Såhär ska det stå:



"Time you enjoy wasting, wasn't wasted!" - John Lennon

skriven
#37: Emma

"Life is life, fight for it"



Man ska aldrig sluta kämpa för något så vackert som livet, även hur många motgångar men stöter på. Kämpa in i det sista. =)

skriven
#38: Karin

Hinder är bara något man ser när man tar blicken från målet. / Okänd



Jag försöker alltid att leva efter detta, bland annat nu i min utbildning jag drömt om hela livet, som visat sig vara tyngre och jobbigare än jag trott. :-)

Kram

skriven
#39: Malin

- Viss kärlek är som vinteräpplen, mognar sent och håller länge.

- Skönheten sitter i betraktarens öga.

- Det högsta är ej att falla utan att resa sig efter varje fall.

- Musik är det enda språk som inte behöver översättas.

- Musik är själens tankar

- Även den som går sakta kommer fram

-

skriven
#40: Jonna

"Himlen måste sakna en ängel" Passar i ditt fina kök Anne :-) Ta hand om dig!

skriven
#41: Lisa

Jag har ett favoritcitat av H C Andersen som följt mig i många år nu:



"Att leva är inte nog. Frihet, solsken och en liten blomma måste man ha."



Tycker så mycket om det!

skriven

Kommentera inlägget här :