Vill dansa och sjunga!

Det var så himla länge sedan jag skakade rumpa!
Jag älskar att dansa, men de senaste 2 åren har bjudit
på lite annat så lusten har inte funnits.

Men jag saknar det något oerhört. Saknar också min stora kör och
vår körledare Tjolle
som är så himla snäll, omtänksam och rolig.
Han får med alla på ett underbart sätt.


En häftig upplevelse hade jag förra året med kören och Frank Ådahl....lyckorus!!!

Sång och dans hör ihop
och just nu är jag en dimension fattigare.
Anledningen är förståss infektionsrisken. Har NOLL immunförsvar.
Blir sjuk om det drar någonstans, blåser kallt eller att någon andas
baciller på mig.......skittråkigt och framför allt ensamt.

Är ändå social i små sammanhang, så det känns ändå OK.

Ikväll har varit en riktig tråkkväll, har ingen inspiration alls så när
solen höll på att gå ner och jag såg min skugga i halldörren
fick jag en idé...snacka om att vara uttråkad!


Ett utomjordiskt djur "Mr Smack" viskar i mitt öra....
"You have arrived to planet "Happytopia". Everyone is happy, loving
 and humble...no wars, hunger or deseases are existing"

Jag frågar; "What´s the blue spot on my body?"
Mr Smack; Ohh, this is "mr Spock" looking after all of us.
He will appear when time is right...


Hi, I am mr Spock and there is only one rule in Happytopia...
You must always be nice and loving towards everyone and if you
brake that simple rule, you will be sent back to planet Earth....

....Ja, har man inget större att göra så kan man göra skuggfigurer
och twista till det...hehe.... kul var det i alla fall.

På dan hade jag kul med Maria så det är inte synd om mig. Vi gjorde
studentplakat till min brorsdotter Paulina som tar studenten nästa fredag.
Den blev inte klar för vi bara flamsade och skrattade, så fortsättning följer..

Älskade svägerskan Maria i grodperspektiv...Vi har alltid kul!

Vad gör man för att dagarna ska få mening...Jo pysslar för fullt med en massa
olika saker och just nu håller jag på med en pläd till Christine av mormorsrutor.


Har hittills gjort drygt 100 och de är väldigt små. Har bara 500 kvar....
Virkar ca 10 på morgon och 10 på kvällen så jag är väl klar om en månad.
Virkar ihop filten med grått och kanske en grå spets runtom allt.
Vi får se hur det blir...tur att det går fort att göra en...ca 3 minuter...

Nä nu ska jag virka några till och sedan väntar kudden.

Puss på er därute i vår parallella värld Cyber.....

Kommentarer :

#1: Linna

puss på dig med.

min mamma brukade virka mkt förr, ska säga till henne att börja med det igen :) kraams

skriven
#2: Millan

Cool skugga!!!

Kram!

skriven
#3: Peter

Hej,

Fin blogg du har!!



Dottern är med i en omslagstävling, jag tycker hon är söt men det tycker nog alla om sitt barn :-) vad tycker du? http://www.viforaldrar.se/omslagstavling/?view-id=29587

skriven

Kommentera inlägget här :