Trött är bara förnamnet....

Ja, nu har jag varit i Gbg 7 ggr för strålning och det börjar synas på huden,
en rodnad som ser ut som lätt solbränna på ett område ca 20X30cm.

Armen är stel och känns klumpig och benen är blytunga och varje steg gör ont i
fotsulorna så jag går med små steg,
Det tar lite tid att ta sig fram....men jag tar mig fram, det är huvudsaken.


Ska nog vänta ett tag med Yoga.....hehe...

Idag efter strålningen trotsade jag tröttmonstret igen och åkte med spårvagnen till Haga,
åt en god lunch, tittade på folk och läste länge. Det var mysigt.

Sedan tog jag en runda på det kullriga stenarna och hittade en antikaffär där jag fann en
oerhört vacker tygbeklädd ask i rosmönster med vadd på locket.
Den kan vara från 20-talet kanske...ett riktigt fynd i perfekt skick.

Väl hemma blev det en ny jakt efter katten Coco som ramlade ner igen igår.
Hon vägrar att komma fram. Vi ser henne under buskarna och vi har testat allt.
idag tog jag Piip i buren och ställde under busken för att locka fram Coco...
....men icke sanicke...efter en timma gav jag upp. HON VILL INTE! hon bara glor på oss
sådär nonchalant som bara katter kan...

Usch, tänk om hon inte trivs hos mig och vill ut på äventyr. Jag ser henne från balkongen,
där hon springer och jagar små kryp och fåglar. Så fort jag ropar sticker hon
iväg igen.


Kanske jag ska hitta en riktig mus med snöre på....tror inte dé..

Vad ska jag göra???? Det är dessutom Christines katter som jag tänkte ta upp
till Stockholm snart.....men nejdå...nu är det katt o. råttalek...

Piip jamar efter systern på balkongen i en jämrande ton...men Coco bryr sig inte.
Tycker jag känner igen tonårsfasoner här....

Kan man göra något mer???...ge mig tips snälla ni...börjar bli lite desperat.
Till saken hör att Coco inte leker, hon finner det högst ointressant.
mat har jag försökt locka med också...
De har siames i sig så egensinniga är båda två och man får absolut inte lyfta dom,
då sticker de direkt!

Hon är inte kastrerad och bär inget halsband...hujedanemej...hela kvarteret har varit
engagerade i denna lilla odåga....


Coco med plirande blick....



Kommentarer :

#1: Kia

Hej Anne,har i alla år haft katter och dom är speciella individer.Vår Nisse är 6 år och nu har vi en kattunge på 3 mån.Nonchalera katten precis som den gör med dej så kommer det nog att bli intressant att åter få ta upp bakantskapen med dej.Kan tänka mej att den har blivit skrämd av något.Ligg lågt så kommer den nog...Kram Kia

skriven
#2: linna

ja kan tyvärr inte nåt om katter men ovanstående lät bra. Lycka till o stor kram till dig.

jag läser allt men har vart lit dålig på att kommentera. kramar Linna

skriven
#3: Harriett

Hej Anne!

Har själv 2 katter som hoppade ner från balkongen här på Kaggetorp. Enda lösningen för mig var att köpa kycklingnät och träda emellan spjälorna. Det funkade för mig och det har inte hänt något sedan dess. Billigt är det också.



Hälsningar

Harriett med den lilla vita hunden

skriven
#4: Harriett

skriven
#5: Harriett

skriven
#6: Harriett

Hej igen!!!

En liten justering bara. Har dragit det på insidan

av spjälorna och bakom stolparna som finns där. Hur enkelt som helst. Tror jag gav 150:- för 20-25 m. Sedan kan man vara helt lugn. Det bästa är att det knappt syns heller. Jag har köpt det på Odal på Överby. Om du har lust får du gärna komma upp och titta. Det blev kanon. Jag bor på 187



Harriett



Harriett



Harriett

skriven
#7: Anonym

skriven
#8: Anonym

Hej Anne, testa med kattmynta....har själv 2 cornish rexar=speciella som siameser..egen vilja men underbara. Eller så hittar du en snygg hane...

Kram Mia i Skellefteå

skriven
#9: Vida

Jag antar att du redan testat men nån riktigt smaskig mat, som räkor eller nåt annat.. kattmynta tänkte jag också på.. de har nog väldigt lite med dig att göra och väldigt mycket med frihetslängtan att göra..



Hoppas du får fatt henne.



/Liv

skriven
#10: Therésa

Tror inte att en leksak är så dumt... ta ett megalångt snöre och fäst ett gäng fjädrar på (påminner om fåglar) och dra i gräset. Du kommer inte så nära, och katten blir nyfiken. Vi har en liknande leksak hemma till våra katter och de blir som galna när vi tar fram den! :D Håller tummen!

skriven
#11: Ida J

Låt tiden ha sin gång....Damen ifråga kommer säkerligen tillbaka när HON vill, o när HON anser att hennes lilla äventyr är över för den här gången :-) Härligt att höra att du orkar göra lite må-bra-grejer trots strålningsbehandlingen! Hör GÄRNA av dig om du vill ha sällskap eller besök. Största kramen! Ida

skriven

Kommentera inlägget här :