Strålning går an men begrav SJ!

SJ, SJ gamle vän....konstigt att du lever än....förklaring kommer längre ner...

Åkte med 11-tåget till Göteborg för min 3:e strålning på Sahlgrenska (SU)
Själva strålningen tar bara ett par minuter, men med kringarbetet ca 15 minuter,
så det är en baggis....inga större problem än så länge.


Så här ser det ut. är fixerad i en avgjutning som är formad efter
min kropp. Apparaten snurrar i en cirkel runt kroppen och strålar där det behövs.
Har idag fått tatueringar på 4 punkter för att strålningen ska bli exakt.
Det är en stor precision med mycket fix och sköterkorna är
suveränt duktiga. Det känns inget alls och är över på ett par minuter.
Det stöniga är att man får göra det varje dag 25 ggr i rad......och man blir så j...a trött!
hittade bilden på nätet..


Det jag kan känna är att någon från yttre rymden hällt bly i mina ben, så jag går
som en sengångare och kan inte gå ner för en trappa utan att stanna med båda
fötterna på ett trappsteg. Bara att gilla läget och gå efter vad benen förmår.

Kände ändå att, jäklar, det är vackert väder idag, så jag tar spårvagnen till Haga.
Haga som jag älskar! Nu på sommaren myllrar det av liv, turister, Göteborgare
i alla möjliga härliga stilar. Där kan man känna sig bekväm och det finns så många
mysiga caféer och små butiker. Gatumusikanter som spelar så man blir lycklig.

Efter SU kände jag en enorm hunger så jag satte mig på det mysigaste cafét på Haga.

Le Petite Café i hörnet på Haga Nygata. Åt en god tortellini med räkor, spenat och chevré,
fick sällskap av en härlig äldre herre med Chiuhauan Gucci. Vi hade riktigt trevligt.
Man sitter nära andra och det är bara att sätta sig där det finns plats. I Göteborg
pratar man med alla, särskilt de som sitter bredvid och det är alltid lika roligt.


Interiören i cafeét....en bild jag snott på nätet. De har bytt tapeter till
jätteläckra som gör det än mysigare...får ta med kameran nästa gång...



Satt ute och åt, tittade på folk och pratade med bordsgrannarna.
Le Petite Café rekommenderas, där sitter man mitt i myllret, men...
...personalen kändes påträngande, de frågade om man ätit klart trots att
jag åt än. Kändes som att de vill ha omsättning. Ät fort och gå!
Men inte jag inte...kunden har alltid rätt, jag sitter tills jag är nöjd.
Trivdes så bra så det blev fika också efter maten....


Jag rör mig mycket på egen hand och jag få bäst kontakt med andra människor när jag reser
själv på olika håll. Har dock inte vågat mig utomlands själv, men i Sverige har det funkat bra.

Efter maten lyssnade jag på 5 unga musiker som spelade gitarr, fiol, bas, trummor,
saxofon och sjöng. De var superbra och väldigt många stannade och lyssnade.
Vet inte vad de heter men de var riktigt bra.

Efter lite shopping bar det väg hemåt med tåget. Alltså det svenka Intercity tåget
som går mot Karlstad. Gick förbi Norgetåget och såg att det skulle gå först 3-kvart
senare. NSB är bekvämare,men jag hoppade på 17,07 tåget för att komma hem....

...men ack vad jag bedrog mig....varför lär man sig aldrig...?
Efter 2km tvärstannade tåget och konduktören meddelade att loket har stendött, det
går inte en meter till...(efter 20 minuters väntan på vad som kan ha hänt)

Där satt vi på ett överfullt tåg med turister och pendlare och väntade...och väntade...
Vi fick höra att ett nytt lok var på väg, men det tar lite tid, kanske 5-6 minuter...

Efter 30 minuter har ännu inget hänt. Då får vi veta att en lokförare hittats och ska
starta loket som ska ta oss vidare. jaha, det var ju bra att vi kommer hem idag.

Ytterligare efter 30 minuter meddelas att loket är på gång men det måste vänta på alla
andra tåg som ska förbi, för det korsar andras väg....Jaha...och vi då som väntat???


Bojkottar SJ och åker med NSB! Norska tåg är bättre, snabbare, känns lyxigare,
även i 2:a klass!


Till slut efter 1 tim o. 50 minuter utanför Gbgs central kan loket dockas med vårt...
...men vi får vänta lite till, för nu är det väntan på signal att kunna komma iväg.
det kändes som vi hade prioritet...SIST, för jag vet inte hur många tåg som hann passera.
Och NSB Norgetåget kom fram till Trollhättan långt före vårt snigeltåg som inte ens har
fungerande lok.

Nåväl, det gick ingen nöd på oss som åkte, men det är för jäkligt att SJ fungerar så dåligt!

Det kändes som jag var tillbaka på ruta ett när jag pendlar till jobbet och tåget strular
var och varannan dag. Det ska inte behöva vara så i vårt välstrukturerade land!!!

Menmen....imorgon är en ny dag och min dag har varit superbra i alla fall.
Blås iväg det dåliga och känn det goda. Imorgon blir det en ny utflykt.

Vad kan det bli tro?





Kommentarer :

#1: Kia

För att vara lite skämtsam så tycker man att...."allt ska gå som tåget"vilket det uppenbarligen inte gör.Speciellt i din situation vill man ju att det ska fungera så smidigt som det bara är möjligt.Klipp ditt måttband och ha det så bra.Många kramar Kia

skriven
#2: Alexandra

Vad underbart att kunna inspirera till att du kan göra tavlor av din dotters kläder. Jag har faktiskt varit inne på hennes blogg förut. Precis när hon gick bort. Lider så med dig och skickar en massa styrkekramar!! Vilken härlig människa hon verkade vara. Kram!!

skriven
#3: Maria

5 minuter från det cafèet bor jag...Dock har jag nog aldrig fikat där, får göra det vid tillfälle. tvärs över cafèet finns min favoritbutik "Haga Hem", var du inne där? Rätt dyrt(men nu rea),mycket vitt, rosor, lantligt...Och helt underbart...

Kram och lycka till med dina behandlingar....

skriven
#4: Susanne

Jag pendlar också från Thn-Gbg. Pluggar på Sahlgrenska sen ett år tillbaka. Min åsikt om tågtrafiken är väl inte så trevlig kanske, förutom det älskade NSB-tågen. Jag väntar mer än gärna 1-1½h för att ta det istället för intercity eller något annat. Deras tysta kupé är en riktig lisa för själen efter en brusig dag i götet.



Hoppas du har bättre tur dina andra dagar! Pendlarna har väl inte invaderat riktigt än kan jag tänka mig. Kanske är det lite lugnare nu?

skriven
#5: Emelie

Hej Anne



Jag ville bara ge dig cred för att du verkar vara så stark. Undrar också om du är arg på David för att han träffat en ny tjej?

skriven
#6: Anne

Hej Emelie,

Nej, självklart är jag inte arg på David! Han ska ju leva vidare fullt ut. Klart att det kändes konstigt, gjorde ont och lite "definitivt" när livet går vidare för alla er unga. Trodde inte att jag skulle känna så, för David var ju Maddes förlovade. Vet att hon lever i hans hjärta för alltid ändå.



Det är bara känslor och har inget med förnuftet att göra, så jag är jätteglad över att David träffat en supergo tjej. Vi har kontakt emellanåt och hoppas att vi alltid kommer att ha det.

skriven
#7: Liquid

Jag fick vänta 4h innan jag var framme... se min blogg vid intresse om detta.

skriven

Kommentera inlägget här :