Vart tog syret vägen?

Vad var det som hände?
Vem släckte ljuset?
Drog ut den lilla energi jag hade?
Tömde mig på allt?

Jo, strålningen och pendlingen gör mig totalt matt!
Sover länge, kravlar mig upp som en plattfotad sengångare,
kroppen är totalt ur balans och stel och tjock.
Tur att det är droppin på Sahlgrenska.

Åker 160km varje dag för 5 minuters strålning,
ibland med bil och ibland med tåg och spårvagn.

Idag åkte jag direkt till mor&far efteråt och fick mat,
vilade, fikade och åkte raka vägen hem till soffan där
jag sovit flera timmar.
Att laga mat idag var inte att tänka på.

Ska lägga mig nu, för imorgon blir det först Gbg tidigt,
därefter åka till Uddevalla lasarett för att få Herceptin
genom port a carten. kl. 13.


Den här söta gamla damen ser pigg och fräsch ut i jämförelse...

Ligger inte direkt på latsidan....det kostar på att bli frisk,
och ansträngningen är naturligtvis värt det.
Det jobbigaste med tröttheten och utmattningen är att man
inte orkar vara kreativ, och det gör riktigt ont!

Man har bra dagar och sämre dagar, men så är det ju för
alla ibland.
Imorgon gör jag min 12:e strålning så det går ganska fort ändå.

Nä, nu är det kvällsthé och sedan sova igen. Upp i ottan imorgon.

PS: Cocco kom hem igår...katten kände väl på sig att stormen var
på väg. Nu är hon världens goaste pisse, ligger hos mig hela tiden.


Kommentarer :

#1: Maria

Tack för tipset på affär, ska kolla upp det...

Virkade påsen var från dig ja, jag länkade till din sida och hon kollade upp, din sida inspirerar mig mkt...Hoppas du får tillbaks din energi snart så vi får ta del av dina vackra saker på bloggen...

Må så gott det går...Maria

skriven
#2: Kia

Snälla Anne,det är väl helt naturligt att din energi sinar pga all strålning och detta pendlande.VILA,VILA,det är något du måste göra för att fylla på energidepån.Må så gott det går!!!Kram Kia

skriven
#3: Marika T

Bra kämpat Anne! Tack för att du orkar dela med dig även om du är trött och helt slut. Att du måste pendla mellan olika sjukhus? Kan de inte fixa allt på ett och samma ställe? Dum fråga kanske från en som inte har en susning. Tycker bara att du borde slippa pendla hit och dit. Skönt att Cocco kommit hem igen! Nu får du mysa med båda katterna. Kram!

skriven
#4: Millan

Energikramar till dig!

skriven
#5: linna

du är så himla stark. man bglir peppad av din blogg. du är värd allt bra! ♥ stor kram

skriven
#6: Elisabet Roslund

KRAAAAM på dig Anne!!

skriven
#7: Carro

Skickar lite energikramar så här via internet ;)

skriven
#8: Anonym

Jag tror miss Coco känner du behöver hennes närhet. Djur är prefekta då det gäller få energi även om ajg förstår din kropp är slut just nu!! jag jobbar som terapeut och tror verkligen att prata är bra men man ska INTE förringa annat som ger "tyst energi". En katt på magen som kurrar-en hand på axeln-ett leende som säger "jag förstår hur jä..du har det nu-. Jag är kreativ själv målar och donar och som du "balkong älskare" (hm,,,hur lät det där..). Men du komer tillbask till kreativiteten, tro mig! Eller rättare sagt till orken. Du är fantastisk. SÅ de så. Maria i Skellefteå.

skriven
#9: Carro

Hej Anne!

Beundrar Dig! Du verkar vara en stark kivinna,även om du känner dig trött!

Här kommer en styrkekram från mig!

Allt gott!

kram

/C.

skriven
#10: Ida J

KRAM!!!!!!

skriven
#11: julia b

Hej Anne! åååh vad jag hoppas att du får tillbaka all energi snart. Du om någon förtjänar att må bra och känna dig frisk i din kropp. Att du orkar med allt du gör varje dag tycker jag visar på en otrolig vilja!

skriven
#12: Minna

Vila..vila...massa styrke kramar har föld din och Maddes blogg länge...du är en otrolig kvinna./Minna

skriven

Kommentera inlägget här :