Annandag-SPA

Man ska ta hand om sig, särskilt efter alla julförberedelser och stress.
Dessutom måste man inte umgås 24/7 med hela tjocka släkten.
Igårkväll var jag hos goda vänner och hade mysigt umgänge, då Christine
och Jonas åkt till Skåne på förmiddagen.

Ikväll blir det familj igen men hos mor&far.
Dagen har jag tillbringat i Lavendelns tecken...alla som känner mig vet att det
är min absoluta favoritblomma Nr1!!




Kerstin Florian Lavender Dreams Kit


Fick detta underbara Lavender Dreams Kit av dotter, och jag var inte sen med att testa.
Bodyscrub, olja, mineralbad och lavendelsäck för ögonen.

Scrubbade, badade, smorde in i det varma väldoftande badet. Läste i
badet länge och väl och katterna satt på stolen bredvid och njöt av
doften kan jag förmoda. Vi hade mysigt och jag fyllde på varmvatten
för att njuta lite till.....för det finns ett krux med att bada hur underbart det
än är...nämligen att....

...ta sig upp ur badkaret!...min kropp är inte fit for figtht än om man säger så.
Lederna och musklerna har tagit oerhört mycket stryk och viktuppgången är
ju också ett hinder. Det brukar ta en bra stund att komma upp för det gör så ont.

Men hör och häpna...idag hittade jag en teknik som verkligen funkar bra, och
det gick riktigt bra at ta sig upp. Måste vara Lavendelboosten som gjorde susen.

Tack älskade dotter för kitet, den var ljuvligt underbar!

Nä, nu är det dags att röra på sig, för att äta julmat hos föräldrarna.

God fortsättning och kväll till er alla!


Kommentarer :

#1: Agneta

Vilka underbara lavendelfält. Skulle jag vilja se på riktigt.

skriven
#2: Budda

Ännu ett inlägg som fick mig att le - tack.

Jag såg i går foto på dina fina Weleda-krämer/produkter. Jag gillar också ´SPA´. :)

Vilken underbar gåva du fått. Kerstin Florian är verkligen lyxigt.



Hoppas ni hade det trevligt på julmiddagen i dag.

Sov gott från Budda.

skriven
#3: Anonym

Jag ääääälskar också lavendel. Har balkongen full av dessa vackra blommor på sommaren. Jag önskar dig en fin vecka och ett jättefint nytt år ! Snart...hm inte här i Skellefteå iaf..dags för balkongen ett glas vin och lavendledoften! Kram Maria

skriven

Kommentera inlägget här :