Bok, bad och bubblor....

Söndag är ju en vilodag sägs det...så latmasken i mig beslutade att helga vilodagen...

Vaknade ändå 07,30, gick upp för att äta frukost och titta på Söndagsmorgon på TV.
Mysigt, när vinden viner utanför fönstret och man ser grannarna gå ut med sina hundar
i arla morgonstund, när det ännu är mörkt ute.....

Tänkte senare under dagen att kanske man skulle ta pulkan med sig och promenera
till ICA för att handla lite...........men Neeeeeeeeee....hade mat hemma.....pust :-)

Så det blev en SPA-dag istället...Hällde upp riktigt varmt vatten med väldoftande
Rosmarinolja i, fram med boken och en skön handduk för huvudet.
Läste länge och väl, fyllde på varmt vatten och njöt av min lyxiga söndag.




Köpte mig lyxiga produkter på Weleda, så nu är jag ju skyldig att
njuta också.....
och dofta gott efteråt..hmmmmmmmmmmmmm


Rosmarintvål doftar härligt...


...som man löddrar upp ordentligt på en mjuk natursvamp....behöver nog en ny,
för den börjar falla i bitar...hehe..men natursvampen går utmärkt att använda
i måleri och dyl, så den får en ny uppgift snart......


"Jag njuter till fullo av mitt liv och är fri att göra precis vad jag vill med det!"

....som min Madeleine skrev i sin blogg 080802 http://jagefrisk.blogg.se

Så jag tillåter mig att njuta, och det vill jag att även du som läser ska göra.
Inte stressa som en tok (vet...dumt påstående så här innan jul)...men lova mig att
åtminstonde gör en sak för dig själv innan jul..ta ett bad, gå till frissan bara för att få
det tvättat och masserat, eller stäng in dig i ett rum och ta fram en bok och läs en timma,
...smtidigt som du tar ett skönt fotbad....då tjänar du ju tid..two in one liksom....

OBS! Skriv en stör ej lapp på dörren och sätt klockan på ringning så kan
du koncentrera dig på boken
eller sätt dig själv på ett myskafé med en bok i
ena handen och en glögg i den andra...

Ingen tycker om ledsna mammor och griniga kärringar på julafton.......I know, för jag har varit
där själv...gått den hårda skolan som de allra flesta mammor....OK...lite pappor åxå då...

Nä, nu ska jag ta en glögg och pepparkaka, sätta mig i soffan med boken och inte uträtta ett
enda dugg idag......som ni märker så jobbar jag med det dåliga samvetet som heter
"Prestera!", men idag lyssnar jag inte på prestationshäxan!


Vågatrotsajulensskabarainnanjagkansättamignerförenlitenstundförjag
harjusåmycketatt görasnartalldelessnartbaraenlitensaktillsåkommer
jagochmyserkanskepåjulaftonnärjaggråtitenstundochundratvarför
detblirsåhärvarendaårnärmansagtattiårsåtarvidetlugnthoppfaderallanlej!



Kommentarer :

#1: Therésa

Ha ha! Det sista där var klockrent :D Ett talesätt på vägen som jag lärt mig av Mia Törnblom, självkänslekoachen, apropå prestationshäxan: "Ibland är den bästa meditationen (och prestationen) att bara vara." <3

skriven
#2: Ingrid H

Hej Anne !- Så trevlig med din kommentar hos mig : )

Så underbart många bra funderingar du har. Härligt att läsa din blog- inspirerande.Och det är tydligt att din Madeleine hade dina gener när jag läser vad hon skrev enl.ovan.

När jag ser bilden av badkaret o ljusen känner jag mig rätt så nöjd meg mig själv- för jag har faktisk senare tiden oxå tänkt att jag ska ta hand om mig själv- köpt SPA -musik cd och doftljus- och tagit mig varma bad. Skönt r det.

Ingrid

skriven
#3: Anonym

Av något skäl såg jag inte sista delen av din kommentar hos mig första gången jag läste den. Nu er jag det du skrev om att jag visst kan be om en remiss till Vidar kliniken. Ska absolut be om att få det ! Tack så mycket för upplysningen !!

Och god jul på dig oxå : )

Ingrid

skriven
#4: aneth

Å det låter som en helt underbar söndag. Ja du här hos mig var det mest snöskottning...... Ha en skön jul med nära och kära och ta hand om dig. Kram

skriven
#5: Sanna

Vilket fantastiskt inlägg!! Fick en liten tår i ögat av lycka o njutning, så skönt att du har det fint. Nu ska jag göra precis som du sa; njuta i soffan o baka liten kaka med mina barn resten av dagen. TACK!!!

skriven

Kommentera inlägget här :