Förkylt....

Då small det till rejält minsann!....I fredags kväll kände jag mig lite krasslig,
så jag fick av nattsköterskan ett gurgelvatten med eucalyptusolja....gurgel,gurgel..
Lördagen var lååååååg och jag kände mig ännu mer krasslig, åt inte i matsalen
utan beställde maten till avdelningen....snörvel, snörvel....

På eftermiddagen skulle jag och "Ola" gratta "Mia" som fyllde år så vi åkte till
Saltå Kvarns Cafe för att fika och "rymma" iväg en stund....


Mycket babbel och skratt och goda lussebullar i en mysig miljö...och
inte minst Kaffe Latte som inte serveras på kliniken...


Saltå Kvarns bageri har duktiga bagare som gör fantastiskt bröd som vi
får njuta av varje dag....och de kan baka pepparkakshus också!
Bilden lånad av http://saltakvarn.wordpress.com


I Saltå Kvarnbutiken säljer de biodynamiskt odlade grödor och
förpackningarna är vackra...tror de fått ett designpris t om.
Har bara ätit vegetarisk och biodynamisk mat i snart 21 dagar.

När vi kom tillbaks från fikat bannade systern mig för att jag var
ute och sprang när jag är dålig....fy på mig...."Du ska vila när du är sjuk!"
Kände mig något förlägen...ungefär som ett olydigt barn...hehe...

Sedan blev jag så ompysslad som aldrig förr, varmt fotbad med en uppskuren
citron i....
det rensar bort förkylningsmonstret. Salvia/Timjan te för halsen
som jag druckit flera liter av vid det här laget och en vätska som smakar
som väldigt utspädd wiskey....kommer inte ihåg namnet. helkroppsinsmörjning
med Lavendelolja
och filtar, värme....som bomull för själen....

En bok som kommer att bo i mitt hem är Syster Märtas Husapotek. Gamla
beprövade naturmetoder som funkar! Har legat ett dygn för att inte smitta de
andra som är infektionskänsliga. (alla på avd. har el har haft cancer)

Men se....jag känner mig bättre för att jag motade Monsterolle i grind. :-)
Ska nog packa ner en sköterska åxå när jag åker hem, de är som änglar!


Boken finns att beställa och det finns tips för alla som inte vill pumpa i sig
kemikalier från Apoteket...
Läs gärna mer på http://www.husapoteket.org/ där finns tips för olika åkommor
som man kan egenvårda på sig själv och familjen.

Nä, nu en go kvällsmacka från bästa bageriet och sedan sova bort det sista av
förkylningen.....Imorgon är jag pigg igen....det har jag bestämt.

Kommentarer :

#1: Li

Hej Anne! Jag har en liten fråga till dig som jag verkligen skulle uppskatta svaret på... Jag blev nämligen väldigt inspirerad av dina inlägg kring vidarkliniken och skulle gärna vilja försöka ta mig till en själv. Hur gick du tillväga? Skulle vara så fantastiskt härligt att få lite hjälp på väg tillbaka, eftersom det nu för tillfället känns som att det går bakåt i utvecklingen... Hoppas allt är bra med dig!

skriven
#2: Anne

Hej Li,

Du kan ta kontakt med din husläkare/onkolog om du bor i Sthlms eller v. Götalands län bla. Gå in på Vidarklinikens hemsida och se om ditt län har avtal. Min husläkare skrev en remiss och efter bedömning från kliniken fick jag 3 veckors rehabilitering här. Det bästa som hänt mig på länge och jag rekommenderar dig verkligen att söka hit, det är ett speciellt ställe som har mycket att ge om man är villig att ta emot förutsättningslöst.

Håller tummarna att du får lite kvalitetstid här.

Lycka till Li!

Kram från Anne!

Gå in på www.vidarkliniken.se och läs mer.

skriven
#3: Li

Tack för svaret Anne! Jag bor tyvärr i Umeå, Västerbotten och här finns tydligen inget avtal med vidarkliniken... Men man kan tydligen söka pengar från fonder, så jag ska absolut kolla upp det hela! Tack för hjälpen :)

skriven

Kommentera inlägget här :