Gott Nytt 2011!

Nytt decennium, Nytt År och Nya förhoppningar och mål.



Året som gått har även det varit både dramatiskt, jobbigt, och tungt.
Inte alls det jag trodde samma dag förra året. Då trodde jag att allt skulle bli bra.
Att jag skulle kunna börja andas syre så smått...men ack nej, en rejäl smäll till
blev det, rakt in i solarplexus! Cancernörden slog till igen, hur kunde det vara möjligt?

Jo, för allt är möjligt på vår planet jorden. Verkligheten överträffar alltid dikten.
Och då kan man undra hur man ska kunna orka gå framåt och se ljuset igen.


Det kan man, för det har jag tränat på det senaste året, som startade abrupt med
en släng av cancer....Och vad har jag då lärt mig av min egen personliga resa om
man bortser från sorgen efter Madeleine en stund.

  • Har blivit mer mån om mitt Jag
  • Lyssnar mer inåt
  • Trivs utmärkt i mitt eget sällskap
  • Måste inte umgås med alla, jag kan välja
  • Har blivit lugnare
  • Reflekterar över småsaker jag inte såg förut som jag uppskattar
  • Fick gåvan att få tillbaka min kreativitet och glädjen i att skapa
  • Har hjälpt mig själv via bloggen och kanske några till?
  • Identifierar mig själv och mitt jag som den människa jag ÄR! (inte vad jag presterar)
  • Har fått en inre styrka som inte går att beskriva med ord
  • Har lärt mig att med tankar kan man förändra om man upprepar dom tillräckligt ofta
  • Tror på vår andliga kraft
  • Har lärt mig acceptans....vilket kan vara svårt många gånger, processen tar inte slut
  • Lyssnar på vad andra människor har att säga, de lär mig nytt var dag
  • Har tagit bort de människor i mitt liv som tar energi el inte är "de riktiga vännerna"
  • Har lärt mig att tyda mina drömmar som också gett mig insikt
  • Förhoppningsvis är jag en positiv och livsbejakande tjej i mina bästa år..hihi...
  • ...och mycket mer som inte ryms här har jag lärt mig av det som kallas för LIVET


Nåväl, det var några reflektioner för året som gått. Tänker se framåt för bakåt vet
vi ju redan hur det blev, så jag försöker att inte titta i backspegeln alltför ofta.

Vad blir då nyårslöftena och förhoppningarna?
Löften har jag slutat med, inser att livet ska levas utan att sätta upp tokiga löften till sig själv.
Ska försöka träna lite mer regelbundet och gå ner i vikt, ja det där tugget som de flesta har.
Men jag sätter det som en förhoppning...en förhoppning att jag får leva ett gott liv i en
hälsosam anda. En förhoppning att jag får sitta här även om ett år och skriva.

Livet kan inte planeras fullt ut...en del behöver vi ju planera förståss, men bli inte besviken
om det inte blev som du tänkt. För....
Livet blir sällan som vi tänkte oss från början, eller ens från en dag till en annan.

Ta vara på livet, glädjen och kärleken till dig själv och andra, det är gott nog!

Så jag önskar alla som orkat läsa min blogg och som följt mina funderingar ett riktigt Gott Slut! och ett.....



Tack för att ni finns, ni är lika värdefulla varenda en av er!

Med kärlek från Anne!

Kommentarer :

#1: Anita T

Du har verkligen bjudit på Dej själv under året som gått och din blogg har förutom dina fantastiska texter även innehållit otroligt fina bilder. Jag mår gott av att gå in på din blogg. Positiva vibbar tror jag att det kan kallas. Önskar Dej ett riktigt Gott Nytt År 2011. Kram Anita T

skriven
#2: Marika

Tack för allt du delat med dig av på din blogg det här året! Många kloga tankar och ord och massor av fina bilder och värme.



GOTT NYTT ÅR! till dig Anne!

KRAM från Marika

skriven
#3: irene

ETT RIKTIGT GOTT NYTT ÅR TILL DEJ MED ANNE...

Har följt din blogg med jämna mellanrum...men varit dålig på att lägga kommentarer.

Alltså vilken toppentjej/kvinna du är...

Med allt som du fått gå igenom så önskar jag dej nu ett riktigt härligt o bra nytt år...

Det borde finnas fler av såna människor som du...

Allt gott till dej o din familj...

Kramar Irene

skriven
#4: Kia

Ett stort Gott Nytt Friskt år Anne.Det önskar jag dej av hela mitt hjärta.Som du säger så löften och annan skit kan inte gälla oss.Låt dagen komma och vi ska leva som är bäst för oss.Att ha mist ett älskat barn är värst.Min man har haft cancer och klarade sig ,jag har diabetes och fick en stroke men so what vi är här och nu.Det är inte våra älskade ungar.Vi måste fixa till att ses,vi bor ju bara 6 ynka mil ifrån varandra.Må så gott du kan,du inspirerar många med din enorma positivitet.Kramar i mängder Kia

skriven
#5: Maja

Detsamma till dig Anne, tack för din guidning genom ljus, mörker kyla värme å standbyeläge! Högaktningsfullt en av dina följare/läsare.

skriven
#6: Bea

Gott Nytt År!

Tänker ofta på dig. Jag tycker du är helt fantasisk!

Önskar dig allt gott nu.

Tack tack, tusen tack för alla dina blogginlägg. Tyvärr är jag dålig på att kommentera. Men vill säga att du berör mig. På djupet.

Varm kram från Bea

skriven
#7: Vida

Gott Nytt År önskar jag dig när du vänt blad efter ett intensivt år. Jag läser ofta här men skriver inte alltid men jag vill ändå önska dig ett fint nytt år.



Kramar



Liv

skriven
#8: Budda

Jag mår också bra av att läsa dina texter och är ny påbloggen men har läst bakåt.



Tack för pep!



Nyårshälsning från Budda

skriven
#9: Anonym

Anne, det är nyårsdagen och lite vemod har kommit in hos mig. Men också en stor portion tro att livet SKA levas vilket innebär känslor, upp o ner, fram å tillbaks. Men till sist är vi alla dem vi är och det viktiga är att lyssna vad just JAG vill. Vad gör mig happy, vilka ger mig ngt osv...DU är en fantastisk insiration och det är underbart att få dela dina tankar. Din sorg o glädje. jag känner dig inte men du är ökta och det är en gåva att faktiskt våga vara den man är. tack Anne för dina ord som varit balsam för mig många ggr. Du vet att jag kanske tidigare skrivit att åker nu norrut så välkommen på ett glas vin till mig i Skellefteå. Stor kram // Maria

skriven
#10: Budda

Hej Anna, jag skriver litet längre bak i din blogg hoppas det är okej. Jag har läst kommentaren jag fick - tack! Jag har svarat dig i Budda-bloggen.



Vad är det för typ av rekonstruktion du vill göra? Du behöver inte svara om du inte vill och tycker jag blir för närgången.Förlåt i så fall.



Jag ville tala om att jag haft en s.k expanderprotes. En sådan som man kontinuerligt fyller på tills den nått önskad storlek.

Jag såg foton jag tagit med den i och den hann enbart fyllas på en gång men det var stor skillnad i utseendet mot nu. Mitt ärr går över hela bröstet, 20 cm. Man hann aldrig göra det snyggt. Men det är ok.

Implantetet är emellertid borta nu. Det blev en akutoperation på Luciadagen. Men det är ett annat blogginlägg? :)



Tack för din tid.



Hoppas du slipper vänta länge på operation.

skriven

Kommentera inlägget här :