Hej mitt vinterland.....

Vinterna har slagit sitt bistra grepp om oss svenskar, men jag njuter
för det är sååå otroligt vackert....kan gå tills fingrarna är stela bara
för att omgivningarna här är sagolika. Igår kom peaken då varenda
liten snökristall gnistrade i solen.


En frusen Havtornsbuske utanför matsalsfönstret


Snö är vackert!


Långt därborta i skogsdungen ligger Vidarkliniken inbäddat


Sockervaddsträd...


Undrar om tomten bor här....

Här händer något hela tiden och tid är ett underordnat begrepp,
för man är inne i ett skönt flöde där mat och sovklockan styr.
Vi går på allehanda aktiviteter som är kreativa och läkande både för
kropp och själ. Efter lunch måste alla vila för då får vi ett varmt örtomslag
runt midjan som hjälper olika organ att läka. Man blir "ihoppackad" med
täcke och värmeflaskor...jag somnar alltid....superunderbart!

Vet inte hur jag ska klara av att gå till ett vanligt sjukhus efter detta.
Sköterskorna är som änglar...mjuka, lugna, ostressade och flexibla.
Vi är människor, inte patienter och de gör även alla kroppsbehandlingar
på oss som på ett SPA.

Ikväll har jag målat i pastell, skönt att sitta i lugn och ro i det stora rummet.
Det är tyst och skönt. Man behöver sin egna space, även om jag
gillar att umgås så är det också viktigt  att kunna gå in i sig själv.

Målarrummet på kvällstid....


På dagen håller jag till i modelleringsrummet. En av mina terapier
är just modellering, och jag gör en skulptur...hoppas jag hinner
klart innan hemfärd...bland det roligaste jag gjort. Ska hitta en
skulptureringskurs till våren! På dagen är här full aktivitet.


Här hänger konst lite överallt så man blir verkligen inspirerad


...och skulpturerna inbjuder till att känna på dom och se från
alla vinklar.....den här typen av lera är väldigt lätt att jobba med.


Om ni missade ljusfesten i Ytterjärna 1:a advent, så åk nästa år ni
som bor nära. Det är en magisk kväll med 1000 marschaller som lyser 
i olika installationer i seminarieträdgården.
Höga vita ljuspelare hängde på träden med fladdrande stearinljus i. Otroligt vackert
med snön runtomkring. Vi gick omkring i 4 timmar och bara njöt av skådespelet,
kören, eldshowen, satt på renfällar framför elden och käkade god korv ute i -20 C....och
tomtegröt inne i värmen.....

Nu ska jag lägga mig...är så trött...precis som det brukar vara på fredagar.

En go helg önskar jag er och njut av adventstiden.






Kommentarer :

#1: Elisabet Roslund

En Riktigt skön helg önskar jag dig verkligen!

Kram/Elisabet

skriven
#2: Sissi

Vilka underbara bilder. Känner ron och harmonin t.o.m. genom bildskärmen! Hoppas din väg tillbaka går utan hinder nu.

skriven

Kommentera inlägget här :