Kaffesump-recycling....

Passar på att njuta några dagar till eftersom jag ska börja jobba igen den 3:e januari.
I och för sig startar jag försiktigt med 25%, men det känns toppen at vara på väg igen.

Så då tar man till alla medel som är möjliga för att vara fräsch från topp till tå....


Tog ett varmt bad i en väldoftande ånga av Weledas Rosmarinbadolja.


Scrubbade kroppen med Weledas väldoftande Wilderosetvål
och kinderna blev blossande röda efter badet.


Väl uppstigen var det fötternas tur att skötas om, så jag filade först med vanlig fotfil,
och därefter tog jag fram den använda kaffesumpen och skrubbade fötterna med händerna
fulla av kaffesump, gned och masserade fotsulor, tår och ben en bra stund.
Oj, kaffesump gör susen!


Såg ju nästan ut som brunkräm till slut och duschade sedan av alltihop.
När jag torkat fötterna var det rentav magiskt.....hälarna var lena som en babyrumpa!
Kaffet ger en åtstramande effekt, men huden blir även mjuk och len.
Går ju att använda på hela kroppen, på celluliter etc...men är för kraftig för ansiktet.


Tack till min käre svärson som tipsade mig, för det funkar suveränt bra!
Och kostar dessutom inte ett enda öre extra.

Slutligen smorde jag in fötterna i Forevers Aloe Heat Lotion som doftar lite liniment och
katterna blev fullkomligt tokiga i mina fötter.....något i cremen är helt oemontståndligt
så katterna blir som förbytta och slog kullerbyttor och kråmade sig som tokar.



Nu är jag pigg och fräsch, glad och alert. Snart kommer Christine och Jonas igen från
Skåne så det blir en myskväll till innan de åker hem till Stockholm imorgon.

Nä, nu är det full rulle ;-)

Kommentarer :

#1: Lisa

Weledas Rosmarinbadolja ser intressant ut

skriven
#2: Budda

Vad härligt att du tar hand om dig. Kul med fräscha bilder och tack för tips om sumpen. :)

skriven

Kommentera inlägget här :