Lucia nådens år 2010

Helgen bjöd på mysigheter med brorson och kusiner, mjöligt kök och pepparkakiga
händer.....kul hade vi också i pulkabacken...och på söndagkväll efter en intensiv
helg när huset var tyst igen somnade jag i soffan...pladask... :-)


Fantasifulla pepparkakor som N 10 år tyckte om att göra....

Lucia är en av de vackraste av våra traditioner och de skönsjungande Luciorna
runt om i landet ger oss värme i den bistra mörka vintertiden.

Morgonens Lucia på SVT med Södra latins kammarkör och artisterna nedan
var ovanligt vacker, och blödig som jag är trillade tårarna ner för kinderna....det sägs att
man blir blödigare med åldern....vi får skylla på det...mindes Christines och Madeleines alla
lussetåg de medverkat i och nostalgin fick sig en liten tårfylld puff.


Darin, Shirley Clamp, Sonja Ahldén, och Sanna Nielsen tillsammans med körens Lucia.
Bilden lånad av SVT.

Vilken är din favoritjulsång?
En av de vackraste för mig är nog O helga natt med en maffig röst av tex Peter Jöback






Kommentarer :

#1: Amanda

hej anne :)



låter som om du haft en jätte bra o mysig helg, det förtjänar du :) många varma kramar till dig <3

skriven
#2: Therese - mamma till Adrian

Hej Anne! Har följt din blogg länge och kommenterat då och då. Undrar om du skulle vilja göra mig en tjänst? Min bästa kompis dotter är sjuk i en histiocytos-sjukdom (där det krävs en benmärgsdonator för att bli frisk). De klassar sjukdomen nästan som cancer. Här kan du läsa mer: http://www.facebook.com/#!/group.php?gid=136232749725952 (om du har facebook och om du blir medlem)



Nu har en kompis till mig startat en insamling via barncancerfonden i förmån till bland annat forskning och familjestöd, då pengarna till forskning kommer från barncancerfonden. Skulle du vilja skriva lite om detta och uppmana dina läsare att skänka en slant eller sprida länken? http://www.barncancerfonden.se/8047



Förlåt för att jag tigger reklam, men vill nå ut till så många som möjligt!



God jul! / Therese Åberg

skriven
#3: cancerforskaren

Hej Anne

Jag hamnade i Madde's, David och din blogg genom cancerföreningen och läste de idag.

Jag är mamma och cancerforskare. Madde ha ge mig enorm inspiration for at fortsätta kampen mot den "jävla idioten". Madde blir min ledstjärna.

Tack för at ni skriver och ge mig smak på verkligheten, styrka, och motivation.

Jag beundrar din förmåga at se de vackra.

skriven

Kommentera inlägget här :