Stark vs mild....

Ja, då har man förlorat ett dygn i planeringen genom att ligga dubblevikt
i soffan.......
Igår på lunchen åt jag ute med en vän, vilket jag inte gör så ofta numera.
Chili con Carne är ju jättegott...och jättestarkt....mums var det en stund,
och efter lunchen gick jag till bibblan för att skriva klart mina julkort.



Svetten började lacka, kände att magen var i uppror och illamåendet
började göra sig påmint....hinner nog skriva julkorten och posta innan det
blir panik......man får ju kalkylera riskerna liksom...

Så det blev ilfart hem, hann inte ens posta julkorten, utan slängde mig i soffan
med filtar i räkställning. Shit, shit, shit...inte nu när det är fullt upp. Låg så fram
till ca 17-tiden och kände att jag måste ju posta korten och jag tvingade mig själv,
iväg igen med bilen, slängde in korten på lådan och därefter hann jag köpa en! julklapp
när det var kört igen....hem i ilfart, med en mage som skulle kunnat explodera.


Nåväl..hemma igen och vila....åt inget efter lunch resten av dagen/kvällen. Sent
på kvällen orkade jag sitta en stund och natten blev orolig. Upp skulle jag tidigt idag
klockan ringde på 07,00...gick upp läste tidningen, drack massor med kaffe, en macka,
men kände mig svag. Ont, illamående och stopp i systemet om man säger så.....skulle ju åka
till Gbg, men insåg att det nog inte är så lämpligt. Så det blev dubbelvikt igen fram till ca 14-tiden
då äntligen magen fick nog. Kräktes inte men systemet rensades...pust!



Vid 15-tiden försökte jag mig ut igen.....skulle ju åkt till IKEA efter jobbet egentligen,
men båda blev inställda. Så det blev lite shopping i slowmotion ikväll. Såg nog
inte en enda människa trots att det var fullsmockat. Hade tunnelseende, för det skulle bara
göras.....hade en inhandlingslista, inklusive maten, men den får vänta tll imorgon insåg jag.

Sentomsider kom jag på.......jag har ju ätit mild mat, inget kött, bara nyttigt-bra-för-magen-mat
i ett par månaders tid och särskilt på Vidarkliniken...har inte ens ätit stark Thai-mat som jag älskar.
Alltså, Chili och min mage är inte längre kompisar......har lärt mig läxan....men ack och fy
och tråkigt....för jag älskar verkligen stark mat.

Nu mår jag OK, men har lite panik för att jag missat min tidplan vad gäller julstök.....

Nu ska jag dricka ingefärste och en knäckemacka.....lagom kul.....och sedan slå in några klappar.


Yogi te är både bra för magen och gott, finns i olika smaker bl a ingefära.

Det går ingen nöd på mig...mår mycket bättre nu, men är besviken över allt jag inte
kunde göra igår och idag....GRRRRRRRRRR!
Tidigt i säng och upp i ottan för att ta igen förlorad tid.


Kommentarer :

#1: Kia

Oj,Oj Anne det verkar som om du givit lilla magen en smärre chock.Du får nog skynda långsamt.....Kram Kia

skriven
#2: Amanda

hej anne :)



kikar in till dig såhär på kvällskvisten för att önska dig en god jul..många varma kramar till dig <3

skriven
#3: Natalie

Hej!

Råkade hamna här när jag letatde fina gravstenar.. o din dotters sten är otroligt vacker! Jag undrar vart du beställt den ifrån?

kraam

skriven

Kommentera inlägget här :