17 november 1995 i repris!!!

Ja, det skulle man kunna säga, för snart är jag insnöad helt.
Ok, inte riktigt...tur att jag har en loftgång där det inte snöar in så
mycket. men mina båda balkonger däremot.

Har aldrig varit med om detta i södra Sverige, förutom -95 då....

Jag och väninnorna Anita o Ellinor som är luttrade norrlandsbor, tyckte,
att....äsch, det här är väl lite kul tjejer, ska vi ta en promenad till ICA?
Vi måste ju handla, och det blir som ett träningspass. Gymmet är
överflödigt en dag som denna...


HJILP; HJILP...jag blir RIDD!!...framsidebalkongen, ointaglig!


Lite snö på kökstaket....


Gemensam snöskottning pågår på garagetaken...inte jag dock,
inte bra för armen just nu...


Ett av mina fönster är snart insnöade åxå....


Iskristaller på  fösnter har jag inte varit med om sedan barndomen.


Thailand vs väskusten liksom....
Orkidén till höger, tack
kära grannar för den...jag älskar orkidéer. Den till vänster
har jag fått tidigare av Lena& Mattias....


Skulle möta Anita nere i backen...det var som att gå igenom en
sandöken...fötterna bara gled runt...ser inte så farligt ut, men det
var inte lätt. Bussen är övergiven sen många timmar tillbaks.
Ingen plog= ingen buss...


Anita o jag handlade, gick till Elli och pausfikade...sen skulle Zvinto ut
han äääälskar snö! Så han fick vara min draghund,
och Elli bära min tunga matväska...bra byte tycker jag...
Elli o Anita på bilden..:))


Tack för kaffet och de supergoda bullarna Elli!

Kram på er tjejer. och
TACK FÖR ATT NI FINNS!

En sista lite dråpligt rolig sak....eller inte så kul för skattebetalarna
i Vänersborg.
Bandyarenan har ju varit på tapeten i hela Sverige...ni vet den som
kostade EN KVARTS MILJARD och det är inte slut än....för delar av taket
har rasat....Stackars barn...nu kanske de inte får ens en smörgås på fritids,
var beredda på att ta med matsäck till skolbarnen snart....

Tur man inte bor i Vänersborg längre!

Genom ett stort hål i taket har snön rasat in på bandybanan.

Hoppsan....så det kan gå...Var det 300 miljoner den kostade???...

För övrigt en rolig dag som denna, för alla är så glada, just för att det
är så fantastisk på något sätt...alla går på bilvägen och ler mot varandra.
Varför är det så just nu....så borde det väl alltid vara!
"Le och du får ett leende tillbaka"

TACK SNÄLLA UNDERBARA NI!
Jag blir alldeles rörd av alla era söta ord och lovord.
Jag är en högst ordinär tjej, med glimten i ögat som ser ljust på tillvaron.
Har mina dåliga sidor som alla andra, men det viktigaste är att man försöker
efter sin egen förmåga.
Att vara offer för omständigheter är inte min grej, så jag försöker se
möjligheterna istälet för att ojja mig.

Som idag...jag gick ut och vi fick en härlig upplevelse och pulsträning....HELT GRATIS!


Nu ska jag ta en apelsin eller 2...





och en Semla...som jämvikt till det nyttiga... :))
















Kommentarer :

#1: Kia

Hej Anne.Det där med snö,nu har vi fått så att vi tiger.Skrattade i eftermiddags över att vi + de grannar som har hus med platta tak befinner sig oftare på taken istället för på marken.Vi kan inte se vår skog från köksfönstret längre utan bara "fjäll".Håller med om att människor vinkar och ler där dom pulsar fram.Personligen föredrar jag detta hellre än regn och slaskande.Ha en fortsatt fin helg,ät,drick och lev!!Kram Kia

skriven
#2: Elisabet Roslund

Det är bannemig tur att det finns sådana som du Anne!!!!!Som kan göra det bästa av det mesta och ge en massa till oss andra av allt.

Jag beundrar dig oehört ska du veta!

Ps. jag är allt lite avundsjuk på dina väninnor som bor så nära dig och kan göra så mycket kul med dig.....Hälsa dom alla från mig/Elisabet

skriven
#3: Marie

Hej, underbara du, har följt Maddes och din blogg ett tag nu och vilka underbara och starka människor ni är, ni ser det positiva även när livet visar sin mörka sida, du inspirerar, och älskar när du visar det du pysslar med, gillar själv också att pyssla och älskar orkideer, önskar dig många styrkekramar, och skönt att du har så underbara vänner och underbara barn, tusen tack för att du delar med dig av ditt liv i både lycka och sorg....Kram Marie

skriven
#4: Martina

Ja, det är verkligen mycket snö.

Loftgång.. hm.. funderar över hur en sådan ser ut. Är det två våningar i din lgh? Tycker det verkar mysig i övriga beskrivningar, för mig att ni har en smal trappa med.. Kanske inte så praktiskt, men mysigt.



Längtar efter våren men är fascinerad av snön :)



Varma kramar.

skriven
#5: Anne

Hej Martina,

Nej jag har inte två våningar, men en loftgång är som en lång balkong med tak, gemensam med en granne. Alltså en entré. Sen har jag en köksbalkong på framsidan och en större på baksidan.

Fördelen med loftgångar är att man kan plantera massor med blommor under tak, men ändå utomhus och det blir en trevlig entré.

Hade hellre velat ha markplan så jag kan odla en massa i trädgården, men de lägenheterna säljs väldigt sällan. Husen är i 2 plan.

skriven

Kommentera inlägget här :