Inte bara alla hjärtans dag!

Kom hem från en härlig helg i Stockholm med familjen.
Storebror och Christine skulle firas på deras födelsedagar.

GRATTIS kära Christine som fyller 24 år idag!

Vi hade så kul allihop, maten, umgänget och champagnen!


Här väntar vi i tunnelbanan....kalasdax!

Till min dotter
Du kom som en sol,
fick min morgon att vakna
och blommorna att blomma

Du sprider sådan värme,
ser saker med humor,
och lockar mig till skratt

Du är en klokare del utav mig,
ser livet så klart
när jag vandrar blind

Genom dig
har jag funnit mig själv,
och vägen till mitt hjärta

Jag är så lycklig
att just du valde mig
att bli din mamma

Du är 
min ledstjärna
i livet



Jag i Stockholms garanterat äldsta  vagn...från 71 blankt!
Vi lyckas alltid sätta oss just på denna som borde ställts
på järnvägsmuseét för länge sen...




Varför dricka vatten när man kan dricka Champagne...
skål för födelsedagsbarnen!


Min bror gillar bilar...(vilken bror gör inte det?) Så jag var på
SAAB museet och fixade massor med Saabar till honom att
sukta efter, så att han snart inte kan låta bli att köpa en ny..hehe...


Själv tycker jag mycket om denna retro bild på en Saabprototyp...


Lillkusinen hade bakat en alldeles egen tårta till Christine.


Rolig läsning för min dotter som jag knåpat ihop....


På födelsedagsmorgonen  öppnade Christine den bästa presenten!
16 timmars film om familjens äventyr genom åren.
Modern släkthistoria som morfar jobbat med.
Från min och mina syskons hela liv och även syskonbarnens liv.
(Detta är bar en liten del av alla filmer)
Det om något är en present att ha med sig hela livet.
Min far har filmat hela familjen sedan 1963, och det är väldokumeterat
i tusentals filmer på barn och barnbarn. Vi är luttrade numera när
pappa filmar...
Det är jag evigt tacksam över. Tack kära pappa för ditt livsverk!




Och Madde var med oss alla och firade...hon sjöng en sång för
dig från himlen :)) (Här sjunger Madde på musikalen Lysistrate)


Här är ni på egna upptåg i Krabi, Thailand, efter några
öl förmodar jag....


Puss min dotter och tack för en underbar helg med familjen.



Kommentarer :

#1: Elisabet Roslund

Underbart Underbart Underbart.........vilken familj, vilken helg! Det lyser av glädje och det känns att värmen sprider sig där ni är.

Fina ni.......Jag vill bidra med en Kram till er alla/Elisabet

Grattis i efterskott!!!

skriven
#2: Emelie

God morgon god morgon!! hoppas helgen varit underbar i Sthlm, ser verkligen ut så på bilderna.....



tänkte på boken du gav till Cristine... e du du som gjort den??? för jag köpte en liknande på Gräddelin fast till min bror som ska bli pappa nämligen.... kunde verkligen inte låta bli att inte köpa den..... =) ha en underbar måndag..... Puss o kram Emelie

skriven
#3: Anne

Hej Emelie,

Nej, jag har inte gjort själva boken, men skrivit i den...var kanske lite otydlig där...

Köpte den också på Gräddelin. Visst är det roligtatt få en bok där man kan läsa om sig själv.

skriven
#4: linna

vilka härliga kort. å det där med filmrena, tänk om man hade sån tur! underbart! =) stor kram!

skriven
#5: Ingrid

Kan bara fortsätta att beundra,imponeras,glädjas

av din styrka, att knappt två veckor efter en så stor operation kunna, vilja och framför allt orka

så som du gör, DU ÄR FANTASTISK

skriven
#6: Emelie

jaha ok då förstår jag..... helt underbar..... så enkel på nåt vis.... inte så långdraget..... =) ska ner o köpa en till i dagarna, fick precis reda på att min andra bror också ska bli pappi..... tokigt... i samma månad som min lillebror.... så jag ska bli faster * 2.....

Vill också att Du ska veta att jag går ofta in på Din blogg, älskar Ditt tänk.... Du får mig att sätta värde på livet på ett helt annat sätt.. e så tacksam för att du delar med Dig av Dig själv.....



va rädd om Dig.... Kram kram

skriven
#7: Anne

Tack goa Emelie!

Grattis till fasterskapet!

Det känns skönt att veta att jag gör något bra för andra i samma veva som jag tycker om att skriva.

Kram!

skriven
#8: Anna

ÅÅå vad kul med filmerna!!



Imorgon ska vi avliva familjevovven, så många tårar vi fällt idag. Men gumman är 10 år (gammal tant enligt människoålder) men ändock, LOVE HER!

skriven
#9: Martina

Christine är ju sååå snygg! Och du med :) Härligt att ni skrattar och mår bra.

skriven
#10: cecilia

ni är rioktiga kämpart och enda har ni alltid humöret på topp. jag beundrar er verkligen.



klart att madde var med.



med tal om madde - kan du inte lägga upp ett klipp där hon sjunger från den musikalen?



ha de bra. kram

skriven
#11: Amanda<3

vilken fin helg du verkar ha haft anne, det förtjänar du för att ladda batterierna. tänker på dig och önskar dig all lycka till med framtida behandlingar..kramar<3

skriven

Kommentera inlägget här :