Snökaos igen...

Idag trotsade jag vädret och gick en långpromenad, för det vill jag göra varje dag,
dels för att stärka kropp och själ....men även med tanke på att jag tar in varenda
dag före operationen och framtida behandlingar.

Jag frustade som en anfådd häst och kände att kroppen är väldigt trött trots att jag rör mig,
och är van att gå en mil i rask takt....nu blev det bara  3,5 km...
Väl hemma hos mor&far dit jag gick, fick jag underbaraste grytan...mums.

Syrran och hennes dotter var där också. Väntar in min andra syster +son  också på fredag.
Så det blir syskonhelg, vi tjejer och Christine förståss!

Jag ska ju försöka åka till Götet imorgon, dels på ett möte på jobbet
och senare på dagen hämta Christine o hennes katter på station.


Ser faktiskt ut som i Sibirien som bloggerskan http://heponimas.files.wordpress.com  skriver,
där jag även lånat denna bild....ser kallt ut, men häftig bild!


Få se om X2000 åker från Sthlm imorgon...får läsa på SJs hemsida...

Längtar efter dotter och längtar också efter mina arbetskamrater.

Så jag får hoppas att snön dragit vidare till imorgonbitti!




Tack snälla underbara arbetskamrater för fin och väldoftande bukett!


Den fick hedersplatsen på mitt runda bord. Puss&Kram till er!

Kommentarer :

#1: Helén

Hejsan!

Snygg gubbe... :)

Oj, jag började läsa, scrolla ner - läste, ner - läste.... O kommer på mig själv att inte ens ta en mun av kaffet som står brevid mig o då kan jag tala om att du har fängslat mig!

Ett otroligt bra blogg - du delar med dig av hela din själ o hjärta o mitt i allt så kommer ett skämt eller så - så man skrattar till!

Gillar verkligen det du skriver o när jag får tid ska jag läsa igenom lite mer...



Bor du i Uddevalla?

Jag har vart där en hel del - har min syster boendes där. Hon mötte kärleken för ett x antal år sedan (som är ex - kärlek) men stannade kvar pga barn...



Ha det gott o du kommer att se mer av mig här inne oxå!



Love & Light/ Helén.

skriven
#2: Nicka

Hej Hopp..



Skönt att Du ger Dig ut..det gör Jag också trots det tar emot många ggr.

Men det rensar kropp & själ..

Så SKÖNT att Ni kommer träffas i helgen & Tack för Ditt Go'a inlägg i Min blogg..

Hälsa Christine, känner så för henne !

ALLT KOMMER GÅ BRA...Jag finns här ALLTID !



Miljon-tals-Kramar till Dig & Familjen../Nicka

skriven
#3: Catarina

Hej,



Fick idag höra av Eva E att du skulle opereras på tisdag och om din blogg. Vi träffades på Våga sjunga kören sent i höstas och stod och pratade en stund tillsammans. Vill bara säga att jag tänker på dig på tisdag med många positiva tankar och jag kommer följa dig på din blogg. Sköt om dig. Kram Catarina

skriven
#4: Storebror T

Gryta hos mor och far, efter en (lång ;) promenad i snön. Mmm. Saknar tillgången till det där enkla och trevliga vardagsumgänget. Avstånd kan inte alltid överbryggas med telefon och dator. Break-a-leg på tisdag lil'sis! Kram fr Storebrollan & co

skriven
#5: Ida J

skriven
#6: Ida J

Tänker på dig, Anne-vännen! Kram

Ida

skriven
#7: Therésa

Anne, jag beundrar din styrka och försökte hitta din adress på nätet för att faktiskt skicka något till dig per post... men jag gick bet. Tycker du är värd några väl valda ord, som inte är på pränt i ett kommentarsfält. Men nu fick det bli såhär i alla fall.

Jag känner dig inte men ändå känns det så, många av dina inlägg har sporrat mitt egna tuffa 2009 att orka. Maken till styrka som bor i dig finns inte hos många. När inte du oroar dig, så oroar inte jag mig heller. Må ljuset skina på dig alltid! Många kramar från Therésa i Hofors!

skriven
#8: Elisabet Roslund

Varmaste Varmaste Kraaaam

skriven
#9: Ingalill

Hej Anne, ja, det är ofattbart att blixten kan slå ner på samma ställe 2 ggr, men, Du är en stark person och har sån livsenergi.

Fick "pyssel-ask" av Anita, va´fint, ni hade haft jättetrevlig och kul hörde jag.

Tänker med varma tankar på både Dig och Christine.

Många många mjuka kramar från "Lilli"

skriven
#10: Mikaela

Kära Anne...

Har efter några dagars uppehåll läst ikapp mig på din blogg och blev alldeles förfärad minst sagt, chockad... Fina fina du!

Sitter här med tårar i ögonen, lite skakigare än innan och med händer som försöker somna ifrån mig. Hur kan det bara va möjligt att blixten kan slå ner på samma ställe två ggr? oxh dessutom så tätt?? Kan världen bli mer orättvis eller har den nåt sin kulmen nu...?

Imponeras av att du orkar, även om jag så väl vet att vi människor, vi orkar ändå, så himla mycket mer än vi trodde någonsin va möjligt. Men ändå...

Men en vilja och positiv inställning och med hjälp av vänner kan man försätta berg!

Jag tror på dig, ville bara säga det.

Jag är övertygad om att du kommer fixa detta! Dessutom har du ju en alldeles egen liten skyddsängel...

Ta hand om dig och fortsätt tro, för jag tror på dig!!



De varmaste tankar och kramar till dig som om igen drabbas och behöver ta dig igenom världens oändliga orättvisa. KRAAAAAM!!! :)

skriven
#11: Nicka

Hm? Nu är Jag här igen =)



Sänder Miljoner Varma Kramar../Nicka

skriven
#12: Elisabet Roslund

Fina fina Anne, jag tänker såå på dig ska du veta.

Kramar om dig hårt och lämnar över en massa styrka till dig.

Kram/Elisabet

skriven
#13: Maria Löfgren Nicolai

Jag tänker på dig och önskar dig allt gott inför operationen. Känns skönt att läsa om din fantastiska familj och att ni står varandra så nära. Du får kraft!

Kram

Maria

skriven
#14: Anna

Hej Anne!



Har följt din blogg sedan Madde gick bort. Oj vad chockad jag blev av din nyhet.. Du kommer fixa detta, det kommer Madde se till! <3



Styrkekramar till dej, du är inte ensam!

skriven
#15: Nicka

Hej söta Vännen !



Tänker så på Dig..även imorgon & övermorgon..

och alla andra dagar, Du finns i Mitt hjärta !

Önskar Dig all Lycka Till..



Så många Kramar till Dig../Nicka



skriven
#16: Susanne

Jag har hittade din blogg efter att din dotter gick bort. Bitvis har jag följt dig tätt, bitvis sällan är livet kommer emellan.



Nu blir jag förfärad när jag läser vad du skriver... Vad är det för fel på livet egentligen? Jag vet att det inte på långa vägar är rättvist men någon måtta får det väl vara. Det är så mycket cancer, överallt denna idiotiska sjukdom. En annan blogg jag har följt länge är Ludmillas, ludmilla.se. Ludmilla är precis som du en stark kvinna som tvingats vara med om mycket.Hon förlorade sin 14 åriga dotter för ett och ett halvt år sedan. Nu i november fick de välkomna en liten dotter till till familjen. I december fick hon reda på att hon hade cancer. Det ska inte vara så här!!! Det är så fel det bara kan bli. Ändå fortsätter ni båda att dela med er, beskriva en annan sida av livet så många människor aldrig kommer i kontakt med. Ni ger och ger, ut genom era bloggar.



Jag kommer att tänka på dig på Tisdag, skicka tankar om kraft och läkning in genom fönstren på sjukhuset. Du kommer att fixa det här! Du kan fightas och kommer sparka ut nörden långt bort från ditt liv! Kramar fulla av styrka till dig!

skriven
#17: Mor och far

Du är med i våra tankar kära Anne!

Allting kommer att gå bra!

skriven
#18: Amanda<3

hej anne..vilken underbart fin bukett du fick av dina arbetskompisar, så snällt av dem..jag håller alla mina tummar och tår för att operationen ska gå bra för dig på tisdag..tänker på dig! kramar <3

skriven
#19: Nicka

Anne kära Vännen !



Hoppas Du kan sova inatt..

Du finns i Mina tankar hela hela tiden !



Så Många Kramar till Dig../Nicka

skriven

Kommentera inlägget här :