Att gräva där man står...

Vem har inte drömt sig bort otaliga tusen gånger...
Tänk om jag bara hade råd att....

*åka till Maldiverna
*bygga en pool utomhus
*anlägga en fantastisk trädgård
*äga en sommarstuga
*resa jorden runt
*äga en sprillans ny bil
*köpa Gucci, Prada, eller äga världens dyraste skor designade av Stuart Weitzman.

Som hittat.. endast....€ 1,100500

.
..eller miljoner andra saker som man drömmer om..
*den perfekta mannen
*det fantastiska jobbet
*pengar som gör en oberoende...osv...

Visst ...de flesta drömmer och det ska man göra också,
för det driver oss framåt och samhället utvecklas.
Fler människor får en drägligare tillvaro och
forskning och utveckling gör framsteg på många områden.

Men det är också så, att ju mer pengar man äger,
ju fler saker vi köper och flera bostäder att ta hand om,
gör oss ofta mer bundna än fria.....visst gör pengar oss fria
till en viss gräns, men allt ska förvaltas icke att förglömma.

Eftersom vi är en art som har en intelligens med förmågan att skapa,
så kan vi inte negligera det faktum att vi VILL MER....
...men vi kan även stanna upp och fråga oss....vart är vi på väg?

Jag drömmer som alla andra, men har även upptäckt att livet är ganska
behagligt bara man vågar stanna upp och inte bli stressad av alla planer,
som de flesta haft det senaste halvåret....vad-ska-vi-göra-på-semestern-iår?
Och de flesta har införlivat sina planer....(det hade jag också gjort i normalläget)

Eftersom jag har en något annorlunda sommar i år har jag förlikat mig med
att inte ha några planer alls, utan jag står mitt i cirkeln och tänker..
...vad finns i den cirkeln runt mig som är lite större, men ändå nära?

Och jag inser att det finns massor att se och upptäcka där jag bor och runtomkring.
Acceptansen gör att man ändå vidgar sitt seende med lite fantasi, för vi är alla
hemmablinda.

Dagen blir vad man gör den till och det är sannerligen inga omvälvande saker för min del,
men de gör min dag vad än det blir.

För mig är drömmen att bli FRISK och slippa oroa mig för metastaser i kroppen som lurar
i vävnaderna...

Så jag drömmer mig bort på mitt eget sätt...
PYSSLET, blommorna och naturen ger mig kraft. Christine ger mig glädje och skratt.
Med vännerna känner jag mig FRISK och som mig själv...och familjen är mitt kit.

Så idag vaknade jag kl 05,15, hämtade tidningen, tände lampan och läste i min
sköna säng....

...släckte och somnade om...zzzzzzzzzzzzzzz


Vaknade senare av att min mor plingade på dörren med 4 liter jordgubbar som hon
köpt på Almås självplock....och det fick bli dagens frukost...jag frös in en del förståss...



Jeanne`Darc Living som läsning och penseer som mamma kom med...


.....på med frukosten på en bricka jag gjorde häromdagen,
av en emballagelåda och lite vaxduk...


....intag av frukost bland fåglar som kvittrar
(bilden tagen på kvällen dock)...dukar från loppis som jag klätt stolarna med..


...och en stor vacker pläd jag köpte på loppis för 20Kr...
...tänk att någon har lagt hur många timmar som helst på att virka
den....så jag vårdar den ömt....och är en stolt ägare!


Senare på dagen när Kicki jobbat klart åkte vi till Brinkebergs
slussar i Vänersborg för att fika med Anette.....omgärdade av tusen rosor...
det var riktigt mysigt!


Senast jag var där var 2008-07-14 med Madde och Naijad då vi
matade denna söta igelkott.....ett ljust minne trots allt...



Kvällen bjöd på god mat och smarriga kakor med chokladmaräng
som Christine bakat. Anita kom förbi och vi tog ett glas vin och bubblade....
...och åt den supersmarriga kakan...

Vad annat kan man önska sig?

Dagen var fulländad utan skorna som kostar mer än flera hus tillsammans!














Kommentarer :

#1: Millan

Kram!

skriven
#2: Kia

Härliga Anne,dom där skorna klarar vi oss utan.Det viktigaste är hälsan,kärleken till våra kära och mysiga vänner tillsammans med god mat och gott vin.Vi ska leva här och nu,inte där och då.Låt din sommar förbli så fin och bra det någonsin går.Nu ska du bli 100% frisk!! Kram Kia

skriven
#3: Annelie Johansson

Till Anne! Du skriver så vackert och klokt det är en ren glädje att läsa. Tårarna trillar längst kinden emellanåt.Jättefin,romantisk bricka du skapat av vaxduk.Jag önskar dig all lycka här och nu och i framtiden och att du ska bli frisk. Kram Annelie

skriven
#4: bitte

Hej skulle du vilja rösta på min snygga sko i Nellys designa din sko tävling.

Skulle bli väldigt väldigt glad.



http://nelly.com/designyourshoe/?obj=anVSxMNG49hGJyuBNFQvjmqwnpKXz04OnPeYbpdUl9btwJu8O9qv#shoeGallery



Ps kan självklart rösta om du har ett eget bidrag.

kram Bitte

skriven
#5: Kajsa

Tack för alla kloka ord =) idag är det min födelsedag men jag behöver inga dyra presenter! vill bara ha en underbar dag.. nu väntar jag på att min tårta ska bli klar =)det blir en glass/maräng tårta av jordgubbar. Synd jag inte vet vart du bor då hade jag kommit förbi med en bit =)

Tack för allt Anne! Kram Kajsa

skriven
#6: linna

ii hja vill bo hos dig när ja gser alla dina söta saker. o jag vill pyssla mer o mer!! önskar jag hade ett stort skrivbord men det får det bli till hösten! :) ♥

stor kram till dig. alla borde tänka som du!

skriven
#7: Maria S/Skellefteå

"Den fattige önskar många saker

den sjuke bara en.."



Du är enastående och har en inre kraft som ett kärnkraftverk gående på kärlek och sinnenas upplevelser och skönhet!



Enastående..

skriven

Kommentera inlägget här :