Bröllopsplaner....

Nu stundar ett bröllop i familjen...
Min yngre bror ska gifta sig och det ska bli fantastiskt roligt.
Nästa vecka är det dags, så vi har fullt upp med sista spurten...

Tyvärr kan jag inte avslöja något, för det ska bli ett överrasknings-
party. De ska komma till dukat bord och allt annat som vi hittat på.

Snacka om att ha tillit till familjen!

OK....det var en deal vi gjorde...de tänkte smita...men ack NEJ,
det går inte för sig
, så jag föreslog att om vi ordnar festen så
kan de inte smita.....slug får man vá....men turturduvorna får inte
veta något om festen...hehe...


Att älska varandra i nöd och lust betyder även att ge
varandra luft under vingarna, just därför är detta hjärta
fyllt med....luft...tillit och kärlek betyder allt!


Så nu är det fullt pådrag med alla syskon, föräldrar och närmaste
släkten.

Min älskade bror Juha och min uderbara svägerska Maria som jag
tycker så himla mycket om ska växla ringar och de tu kommer att
leva lyckliga till tidens ände, för jag har sällan sett två par så
förälskade efter flera år tillsammans. Maria är dessutom en underbar
bonusmamma till Juhas tre barn.

Det var meningen till slut att det kulle bli dom två....ibland får man
kyssa många grodor och grodinnor innan det blir rätt.
Och detta blev SUPERRÄTT!

Nä, nu ska jag fortsätta mitt pyssel inför bröllopet....hemligt...hemligt..hehe...

I samma veva ska jag berätta ännu en glädjande nyhet....
Jonas har friat till Christine när de gick över tröskeln till nya lägenheten.
Sååå romantiskt!

Vi är alla så oerhört lyckliga för deras skull och alla är vi glada över att det
blev Jonas till slut som ville äkta min dotter i nöd och lust.

Hela släkten ser fram emot ett nytt bröllop nästa år och vi lyckönskar
Christine och Jonas med planeringen.....ser fram emot att få stå där
och hålla tal för mitt barn som SKA GIFTA SIG!!!! HURRAAAAA!!!!

Jag hoppas och tror att jag får vara med på ett hörn eller två vid planeringen.






Kommentarer :

#1: Millan

Blir alldeles lycklig av allt kärleksprat här!

Och extra glad att du verkar må lite bättre nu.

På fredag nästa vecka firar vi 6-årig bröllopsdag.... Jag är lika lycklig än!

Stor kram till dig!!

skriven
#2: Elisabet Roslund

Lite glädjetårar för din skull får även jag torka.......bara att gratulera!!!!

Nu har du att göra Anne, bara sätt igång. Tura att du snart är helt frisk!

Kram/Elisabet

skriven
#3: linna

oooo ♥♥♥ kärlek!

skriven
#4: Kia

Amor Vincit Omnia,precis detta har en pappa jag känner tatuerat på sin arm efter han också förlorat en dotter i monstersjukdomen.Det är ju bara så att kärleken övervinner allt,det måste den göra annars skulle vi gå under.Härligt att Christine ska gifta sig.Det har ju varit din önskan i tidigare blogg.Men det som är absolut det viktigaste nu är att vackra Anne blir frisk och jättepigg.Kram Kia

skriven
#5: Linda

Varför är det så viktigt med giftermål? Speciellt i den där unga åldern vore det väl smartare att vänta, är hon inte typ 23 bara?

skriven
#6: Anne

Hej Linda,

Kul med lite åsikter, det gillar jag...

Giftermål ser många fram emot i sitt vuxna liv, att få manifestera sin kärlek på detta sätt tycker jag är underbart. Vad är det som säger att man ska vänta....vänta på vad....Christine blir 25 och är vuxen fullt ut så hon är ingen duvunge längre.



Vi har en förmåga att vänta alldeles för mycket i Sverige. Vänta på det perfekta jobbet, ekonomin, perfekta huset osv...och när vi är 40 kommer inga barn, för det är för sent...ja du förstår.



Kärleken har ingen ålder, den finns i hjärtat.

Jonas &Christine älskar verkligen varandra och de passar fantastiskt bra ihop, så bröllop blir en härlig fest och ett minne för livet för oss alla.



skriven
#7: lindsey

Jag håller med dig Anne! ¨

Jag är 22 två och har varit gift i ett halvår nu, när kärleken är rätt är det inte alltid rätt att vänta. Kärleken har ingen ålder.. <3

skriven
#8: Agneta

Jag håller med dig Anne själv gifte jag mig när jag var 21 år och på tisdag den 3/8 firar vi silverbröllop samtidigt firar jag att jag har varit frisk från min cancer i 10 år. Åldern har inget med kärleken att göra i dag har vi varit ihop i 27 år. Jag träffade min man när jag var 18 och han 29 nu har vi 3 barn och ett litet barnbarn, livet ska firas kram från Agneta

skriven
#9: Eva T

Hej !

På tal om ovanstående kommentar.

Jag väntar och väntar och har väntat nu så länge att jag faktiskt glömt vad det jag egentligen väntade på.

Under tiden har den bästa tiden i mitt liv passerat och jag upptäcker att jag bara väntat....på vad.

Allt det som skulle bli bra, bättre sen, sparat väntat trott att sen..................

Så inget har varit mina drömmar, mål eller förväntat utan bara en väntan på sen.

Då när allt ska bli perfekt ! ? Å vad är det ?

Nä vänta och förvänta inte er något alls utan fånga lyckan och ha tillförsikt och hopp att det blir bra.

skriven

Kommentera inlägget här :