Glädje skapar man själv...

Vad är glädje för dig?

För mig är glädje så oerhört många saker,
så det går inte att nämna en sak,
för det finns så många glädjeämnen.

Men det  man alltid har med sig och
kommer ihåg, är de stunder man haft som
varit lite speciella,
och det kan vara vad som helst.

Ett exempel på glädjestunder är när jag umgås med
människor jag tycker om och man minns just den där
kvällen då vi gjorde inget särskilt men var tillsammans
och var glada...eller som den natten som var tropisk....
Som den här kvällen, då jag hade varit på AW och gick vidare
till Anita  tillsammans med Christine...
Vi cyklade några hundra meter, vi bor så nära varandra, och njöt
av värmen och pratet, de oändliga skratten och glädjen i natten.



Men först en fruktsmoothie hemma i solen...för antioxidanterna....



Hemma hos Anita...av med peruken...skönt at vara sig själv en stund!


Anitas som Adam kom hem och vi lyckades fånga våra barn på bild...


Anita och jag gillar hår i alla former...


...Och Christine försöker sig på Yoga mitt i natten....



...Yoga är bra säger dom som vet.......kanske bättre på dagen...hehe..


Ler och Långhalm...det är vi det!...


Ja,ja...säger Kicki...hur orkar ni tjoa....pust...!


OK, jag skaaaaaa vara ordentlig...skål och gonatt!
Sedan skjutsade jag Christine på cykeln på krypavstånd hem...
...till goa sängen...det var en underbar tropisk natt...
...och vi hade hjärtans kul!

Sist men inte minst....
Ikväll bakade vi mumsig pizza och njöt tillsammans
jag och Christine...men nu är det natten och magen och hjärtat är fullt
av kärlek!



Gonatt på er alla sommarfirande underbara läsare!






Kommentarer :

#1: mamma blogg

jättefint skrivet.. oj vilken tankeställare jag fick.. TACK!

skriven
#2: Ella

GLÄDJE för mig är bla du. DU ger av dig själv till mig. DU förmedlar en känsla som berör mig. DU får mig att le och får mig att tänka att livet är värdefullt. :) Tack för att du finns! kram/Ella

skriven
#3: Therésa

Din glädje går rakt in i hjärtat och just det här inlägget behövde jag verkligen idag. Kom just hem från sjukhuset med besked om att vårt älskade barn jag hade i magen och förlorat var en son med multipla missbildningar. En tröst samtidigt som allt ont revs upp. Men din glädje har gjort mig lugnare! Ska verkligen försöka leva NU och vara glad och inte oroa mig för att detta ska vara nåt genetiskt och som kan hända igen. Beskedväntan efter beskedväntan... men däremellan kommer glädje tror jag minsann! :) Tack Ann!

skriven
#4: Ida J

Låter härligt, Anne-vännen! Saknar dig.....!

KRAM!

skriven
#5: Anna

Kära Anne snälla skriv receptet på pizzorna! De såg smarrigt goda ut ;) KRYA PÅ DIG KRAM <3

skriven
#6: Siw

Ja men där fångade du ju lyckan. :-D

skriven
#7: Anne

Hej Anna,

Vi gjorde minipizzor, med skinka,tomatsås lök, ost och basilika.Den andra sorten blev med tonfisk istället, helt vanliga helt enkelt.



Hej Ida,

Saknar dig åxå, vi får träffas när jag har gjort klart min kur. Infektionsrisken är ju inte så stor sedan..



Hej Theresa,

Det var tråkigt att höra att du fått detta besked.

Men vi får hoppas att beskedet blir hoppfullt tillslut. Tänker på dig och skickar dig varma kramar!

skriven
#8: Maria S/Skellefteå

Glädje för mig är en positiv spiral av kärlek som i sin bästa form är som ett flertusenårigt fungerande högteknologiskt kärnkraftsverk!



Då det luktar gott från den solvärmda kråkbärslummigheten, det där initierade varma samförståndet med en god arbetskamrat!



När barnen mår bra!



Hitta "hålen" i livets trassliga väv och kika ut!



Att älska kl 5 på morron så där lite "slött" (B-=)-3=-->



få till ett kul foto på den där lilla humlan inne i Rosenhallonblomman, den surrar så gulligt åxå!



Att gå in å läsa dina kloka ord i din jättefina blogg, att dela din glädje mitt i allt tungt!



DET är glädje!



Ibland kan man styra den, rätt ofta faktiskt! Å ibland lixåm bara hamnar man i nån tokrolig mysig situation! Men nån sorts energi utstrålas som drar till sig eller stöter ifrån.



Men på nåt sätt känns det som om man måste , att man har a mission! att fladdra mot ljuste, hur lite det än är, så ska man framåt mot ljuset! å se till att man har folk som fladdrar med i samma riktning..

Oj, lät det flummigt eller?..



Ha en ljuvlig dag!



Kram från ett just nu lite mulet skellefteå, men 25, 3 plus iaf!

skriven
#9: linna

vilka härliga bilder. jag älskar verkligen din blogg!! ♥♥

skriven
#10: Helen

Underbara ni...

kram Helen i skåne

skriven
#11: lucke

Har lagt upp en video när jag spelar piano på bloggen. Säg gärna vad du tycker om den? :)

skriven
#12: A

god kväll (;

skriven
#13: Albulena

Håller med till fullo! Rubriken säger allt :D

skriven

Kommentera inlägget här :