Högsommar!

Det är lite konstigt i år......är inte det minsta sugen på badstranden,
trots att det är 30 grader i skuggan...vill inte visa mig i baddräkt,
det känns ganska jobbigt..sol och bad är härligt, men i år får jag
hålla mig under ett parasoll.


Har dock aktiverat mig ändå idag och igår. Vaknar 04,45 varje dag,
stiger upp o kokar kaffe, väntar på tidningen, kan inte sova....

Så imorse stod jag och min mor vid dörren när Erikshjälpen hade loppis
i stan. Det var överfullt med folk...man kunde tro att det var Ullared,
men de ska stänga över sommaren, och halva priset på allt lockar folk.

Jag handlade en massa saker som jag är jättenöjd med.
En hel hög med sänglinne o. örngott med spets och monogram,
fina linnehanddukar, virkad vacker pläd och lite chabby chic-saker.



Balkongen är nu iordninggjord med vackra växter jag köpte igår,
planterade och huserade, så nu står mitt uterum klart och jag vill
inte gå in. Katterna stormtrivs bland blommor och fjärilar,
och jag läser, virkar och filosoferar under parasollet.


Jag mår oförskämt bra, känner inga biverkningar ännu, och Cortisonet
har väl inte gått ur kroppen än, därav piggheten...

Men imorgon kanske det trots allt blir bad, så jag får ta med det
stora parasollet och en stor solhatt....och sällskap av goda vänner.....



Njut av solen och bara var i nuet, det gör jag....varje dag....

Balkongbilder kommer någon dag...orkar inte idag...







Kommentarer :

#1: Kia

Tusen kramar till dej fantastiska Anne!Är i Strömstad för att måla kök.Vi fixar lite innan ett gäng ungdomar kommer och vi lite "äldre" åker hem igen.Sommaren är bra när den är som bäst!!!Vila nu ,pyssla och ta hand om dej!!Kia

skriven
#2: Anonym

Hej Anne, Mia från Skellefteå. Läser din blogg i stort sett dagligen. Tänker på dig-känner med dig-och gläds när du har bra stunder m väninnor och vin och surr. >Jag målar mycket har fått isnpiraton atill att måla en tavla utifrån din livvilja och Maddes. Soliga kramar // Maria

skriven
#3: julia

hej anne och christine!

ni är otroligt starka människor. fortsätt vara det! :)

hälsningar,

julia

skriven
#4: Ludmilla

Åh, vad härligt att du äntligen är klar med dina gifter! Hurra!

Nästa etapp med strålbehandling blir jobbig på ett annat sätt men jag har svårt att tro att det är lika jobbigt som gifterna (?).



Snart är du klar och ser tillbaka på den här tiden som ett kapitel i livet.



Varmaste kramar!

skriven

Kommentera inlägget här :