Min bästa tid är nu....

...för jag LEVER idag.....
...kan inte sova trots att jag borde, för ögonen hänger
som taxöron....

Det finns så många bloggar att läsa som är oerhört fantasirika och kreativa.
Där får man mycket inspiration och det finns ett helt universum av
idéer och pyssel.

Vi svenskar har verkligen kommit tillbaks till att vilja skapa med händerna.

Många har sina egna nätbutiker och säljer sina alster på Tradera.
Kanske, kanske även jag kommer att sälja på Tradera...vi får se.
Jag annonserar om det blir så....

Köper en del på loppis men även på tradera...får snart börja jämna ut
inköpen med försäljning kanske....


Nåväl...Lite tips till Chabby-Chic-älskaren...

Allt måste inte vara vitt,vitt,vitt...har du gamla dukar i skåpen...
gräv fram dom och lägg som tallriksunderlägg. Jag sparar vita duken,
som är ett gammalt spetslakan på ett snyggt sätt.
Rosor som vissnat plockar jag av och använder som dekoration.
Katterna älskar även att äta dom....Mina murgrönor lyckades dö så jag
tog ett antal skott som blir nya växter....ser det som en utmaning att
bevara allt så länge som möjligt, så även blommor....



Fick ett ryck häromdagen....bläddrade i tidningar och såg en massa fina
bilder, så jag började dagis-köret...klipp&klistra....så det blev ett collage
som jag hängde upp i badrummet....Ja, tid är det enda jag har......



Måste bara visa...Piips nya leksak....hon tror att den lever så hon bär
omkring på nallen som om den vore en råtta. Jag fick nallen för länge
sedan av en underbar trogen bloggläsare Elisabet Roslund....
..Åhh jag vet inte hur jag ska klara mig utan dessa katter när de flyttar
till nya lägenheten med Kicki och Jonas.....snyft...



När jag var på Mösseberg testade jag att måla i olika tekniker och jag
var helt övertygad om att detta går inte, men det blev i alla fall ett
kakfat till min mor på morsdag....har aldrig målat förut, men det ska
föreställa lavendel...

...och undersidan ska ju också vara fin...

Hoppas ni fått lite nya  tips.
Jag rekommenderar er att testa alla möjliga tekniker,
sticka, virka, sy, snickra, måla, drejja, brodera, luffarslöjd..
...ja vad som helst man kan hitta att göra saker av.

Min personliga utmaning är alltid att göra saker av det jag
redan har, att inte behöva köpa en pryl för att framställa
det jag tänkt.
Vi har så mycket "skräp" i våra gömmor som går att återanvända,
med lite tid och fantasi.


Så skapa på kära vänner!
Har ni något kul som ni gjort får ni gärna skicka till mig så publicerar
jag tipsen. Alltid roligt att dela med sig.

Maila i sådana fall till;
[email protected]
eller länka din hemsida på kommentaren.


Natti på er...nu ska jag nattläsa....det är såååååååååå mysigt!


Kommentarer :

#1: Elisabet Roslund

Hej fina Anne!

Du är otrolig med allt som du skapar, helt fantastiskt! Känner ingen som har din energi och är så positiv. Det kan bara var Madde som ger dig allt detta. Våra änglabarn gör så mycket för oss.

Lämnar en sommarvarm KRAM till dig och alla runtomkring dig (även katterna)

Kram/Elisabet

skriven
#2: Millan

Kramis!

skriven

Kommentera inlägget här :