Sommartorka....

Ja, nu är det inte många tankar som flyger förbi....
..snarare en lobotomerad känsla vilket är ganska skönt,
för då bara man ÄR!

Satt på balkongen med mitt kaffe och betraktade Christines
katter när dom hittar allehanda kryp och blommor,
hoppar upp på balkongräcket och skrämmer ihjäl mormor.

Piip vet att jag tar ner henne från fönsterbrädan, för hon går bara
upp när jag är på balkongen...hmmm...
...och nu förstår jag varför en del av mina gröna växter bara blir
tunnare och tunnare....jo katterna älskar att tugga på dom.

Vita rosenblad är också lyxigt gott, och de lila blommorna som
jag glömt namnet på...


Jag plockar vita nyponrosor och lägger i skålar och vaser nästan dagligen...
....de doftar ljuvligt gott...

Det är väl mindfullnes jag håller på med....bara ÄR och betraktar
det som är just här och nu.

För övrigt är jag OK, benen bär mig inte riktigt så jag får ta allt
i 10 minutersintervaller. Fick sätta mig i affären igår flera gånger,
för jag SKA bannemig göra det jag vill göra, sä år det bara.

Men snart är orken tillbaka, ett par dar till så....

Idag blir det loppis igen....jag älskar att gå på dessa
överraskningsställen, för man vet aldrig vad man inte visste
att man behövde...hehe...tar nog med mig en stol...

Kram på er i den underbara sommaren!

Kommentarer :

#1: Anonym

Kram Anne från Maria i Skellefteå. Jag satt ute halva natten på min älskade balkong och drack vin, läste och såg mina två katter strutsa runt..de älskar mina Lavendel blommor. Sänder energi som jag hoppas når ditt inre och att du et att det finns mågna som bryr sig även om vi aldrig träffats. Maria

skriven
#2: Susann

Goa du ... vilken kämparglöd !

skriven
#3: Kia

Igår fick vi hem vår lille kisse ,helgrå även ögonen.Den är bara 8 veckor men redan rumsren.Vår vuxna katt undrar vad detta är??Naturligtvis.Skönt att höra att du piggnar på dej.Njut av din balkong,katter och det du tycker är bra.Kram Kia

skriven
#4: Petra

Hej, har följt din blogg ett långt tag och dina båda döttrars också. Det gjorde mig så ont när även du fick ditt besked, (att så mycket tråkigt måste drabba er) men idag, när jag läser de senaste inläggen så ler jag åt att du får så mkt gjort, att du verkligen lever ditt liv. Vill att du ska veta hur mycket glädje och kämparanda du sprider till oss som följer dig. Det märks vem Madde fick sin kämaparanda ifrån. Lycka till i livet! Du är värd all lycka!

skriven

Kommentera inlägget här :