Sydag igår....

Vad kan man göra av en vaxduk?
Massor visade sig....när huvudet började snurra igen...
Så jag bestämde mig för att göra en necessär till Christine
eftersom hon har allt sitt smink i en plastpåse....och det
går ju bara inte för sig med alla fina krämer och smink....


Vaxduk och spets på utsidan.....


Gammal duk som foder och en ficka på insidan, kardborre att stänga med....


...och en matchande mininecessär till hårspännen och annat smått....


...och samma foder av gamla duken...

Enda kruxet med att sy på vaxduk är att det "klibbar" på
symaskinen och 4 avbrutna nålar senare insåg jag att jag
får sy ihop kanterna för hand. Så länge det finns tyg på ena
sidan går det bra, men vax på båda sidor säger stop!
Jag har även vadd emellan så det blev lite tjockt kanske.....

Någon som har ett bra tips på hur man syr i vaxduk?

Nä, nu ska jag ut för solen har kommit fram igen.


Kommentarer :

#1: Kajsa/Spenatmamman

Den där vaxduken är så fin! Köpte en stor bit till bordet på landet men har en liten bit kvar så jag ska nog kanske också sy en necessär :)



Testa med att lägga mönsterpapper eller smörpapper mellan pressarfoten och vaxduken, det borde funka.

skriven
#2: Ulla

Vilka underbara ideér du har om allt.

Önskar jag kunde träffa dig och se allt underbart du gör av-INGENTING- egentligen

Snälla ,skaffa dig en liten webbshop

Många kramar och ha det bra i sommar

skriven
#3: Tinna

brukar surfa förbi din blogg med jämna mellanrum och hoppas verkligen att din nörd förlorar matchen stort! Har iaf kanske ett tips man kan använda till att sy i vaxduk! när man syr i kapelltyg (lite klibbigt på baksidan det med) kan man spreja med silikonspray på tyget så glider det lättare, borde väl funka på vaxduk oxå varning sprayen luktar inte så gott kan vara värt att testa om det går att vädra bort, i ett båtkapell blåser ju lukten bort lite snabbare än i en necessär ;) fin föresten!

skriven
#4: Anonym

Hej!



Det går bra om man lägger ett papper på undersidan som du sedan kan dra bort.



//Gun

skriven
#5: Marie

Hej!

Gud vilken fin necessär! Vilken underbar konstnärlig tråd du har i kroppen =)

Ha det gott!

skriven

Kommentera inlägget här :