Uterum...och lite från Loppis....

Jag trivs på min balkong, den är stor och solig hela dagen,
och man ser solnedgången bakom träden...
och vi har det sååå
mysigt till halva natten...


Kicki och Anita häromkvällen då det var tropisk natt igen...


Blommor och vin blir man glad av...:))


Lite Feng-Shui med Loppisfynd...vatten,stenar, grönt och trä...


Jag o. Anita mår gott i sommarnatten....Piip på räcket, men då
hon är svart lyser bara ena ögat...


Min älskade vackra, roliga, intelligenta underbara Christine...


Fick rabarber av grannen Johan så jag bakade rabarberkaka idag..
och han fick förståss den ena...mumsigt gott!


Fler Loppisfynd, sockerskål, silverfat och glaskupa för några kronor....


Silverfatet, skålarna och borsten att sopa smulor med...loppis förståss....


Kunde inte motstå kryddhyllan som bara ville hem till mig....
..den var lite ovanligt o. jag har länge velat ha en.....


Varför köpa dyra skålar när det finns på loppis...tvålen köpte
Christine i Nice åt mig.....älskar lavendel!


...en söt liten silversnipa att ha blommor i...


Har färska blommor på nattduksbordet på sommaren...
...man somnar glad och vaknar med rosendoft....


Korgen för 30 spänn blev min garnkorg, gamla örngott och spets,
så är den precis som jag vill ha den...Åhh nej, filten är inte klar än...
...det finns ju en jul också...hehe...


Piip´s favoritstol...hon brukar krypa under det vita överdraget
och sova i godan ro i värmen....


Jag borde bo i Provance...eller Toscana...men en liten oas är
aldrig fel...skylten fick jag för flera år sedan av väninnan Jennie Lind...


...och när blommorna börjar vissna i värmen tar jag vara på
rosenbladen, torkar eller lägger blad i en skål...vackert och doftande gott!

Det var dagens dos.....är tokig i loppisprylar...
....har aldrig varit shoppoholic...men har blivit loppoholic....hehe...
...billigt, man blir glad och framförallt kreativ.

Hoppas ni fått lite inspiration....mera kommer en annan dag..

Nu ska jag läsa den spännande boken "Hypnotisören" av Kepler..
Puss på er!

Kommentarer :

#1: carro

Anne!

Du skriver otroigt bra och inspirerande..jag ääälllskar rosor och schabby grejer,och jag önskar jag hade en så fin och grönskande balkong!!

Det är verkligen viktigt att leva i nuet och ta vara på varje sekund till livsglädje och njutning,

te.x njuta av vackra saker..och rosor...... ;)



Önskar dig allt gott!

carro.

skriven
#2: Millan

Starta en inredningsblogg eller fixa ett hemma-hos-reportage i en innredningstiding! Din fantasi, kreativitet och känsla för det vackra är fenomenal och borde spridas vida omkring!!

Så vackert du gjort!!!

Stor kram!

skriven
#3: Louisa

Oj, så vacker Christine är! envy, envy, envy ;-D Tänker på er varje dag :-)

skriven
#4: aneth

Du är bara sååååå...., jag beundrar dig (igen), har skrivit det förut och det är bara att skriva samma sak igen. Det är såååå roligt att se dina fina bilder och läsa allt tänkvärt som du skriver om. Önskar dig all lycka och en härlig sommar. Ta hand om dig!!! Kramar

skriven
#5: linna

åå va härliga saker. vad glad o pysslig jag blir när jag ser o läser detta!! mys!

skriven
#6: Ankanna

Åh, jag bara älskar dina underbara bilder och din goa fantasi!Det är så vackert och inspirerande...

Sommarhälsningar!

skriven
#7: Amanda<3

åh, vilka otroligt fina bilder anne..riktig sommarkänsla idem :) du är så inspirerande på många sätt o vis när det gäller allting..kram till dig

skriven
#8: Anita T

Dina bilder är så underbara! Känner nästan dofter från dessa bilder!!! Kramar Anita T

skriven

Kommentera inlägget här :