Hår lite överallt!

Fördelen med att tappa håret är....att...
Man slipper raka sig under armarna och på benen (hoppas jag)
...hårförfallet har inte kommit så lång än så vi får se.

Nackdelen då är....ja att man får hitta en passande frisyr bland miljoner puker.
Så idag blåste jag till NÄls frisör för att modifiera peruken jag ska ha.
Lite klipp och fix så blev den nästan som mitt eget hår...är jättenöjd.

Har haft "ont i håret"...alltså i hårbotten, riktigt ömmande ont och jag är
varm och röd, ungefär som efter en solbränna.
Frisören sa att det är så det brukar börja när håret lossnar. Det gör lite ont alltså!

Det visste jag inte! Kan ju vara bra att känna till för den som ska tappa håret.
(i samband  med cellgifter. Madde kände inte att det gjorde ont pga av morfinet)
När jag drar i håret med fingrarna så kommer det en massa hår i handen,
....ja det faller lite här och där...ser ut som en fällande hund på våren....

Så till helgen får det blir projekt rakning!
Tänker inte titta på när det blir tunnare o tunnare. Själslig självplågeri är inte min grej.
Och att hår är viktigt både för tjejer o killar det vet vi.


Titta bara här...va supersnygg Carina Berg blev när snyggingen Martin Stenmarck
rakade av henne håret....helt frivilligt. Cool tjej!

1935700881
Jag kanske ska ta och ringa Martin och be honom raka mitt hår, det vore coolt!
Jag ska ju åka till Stockholm på torsdag över dagen, haha...

Jaja, drömma kan man ju i alla fall...

Bilderna är lånade av  www.frilla.se/blogg/carina-berg-i-rakat/

Kommentarer :

#1: Amanda<3

hej anne..var ett tag sen jag var in o läste din blogg o det har ju hänt massor hos dig..hoppas du mår bra trots din behandling osv..tänker på dig..önskar dig o familjen en riktigt glad påsk..kramar <3

skriven
#2: Sofia Ljung

Tänker på dig och sänder dig massa styrkekramar! Du är bäst. Kramar Sofia

skriven
#3: Linna

det känns med håret. det gör det, men i slutenden är det bara hår. bara svårt att få in det ibland. du kommer va grymt snygg i kort hår :) kul att ha testat det med :) annars brukar man ju inte gärna raka av sig allt på en gång,

Glad påsk!

skriven
#4: frida kw

ser dig på tv, efter tio, just nu. om det är peruk du har på dig då så märks det verkligen inte, ser supernaturligt och fint ut!



Glad påsk förresten!

skriven
#5: emelie

Tror minnsann att du kommer passa i rakat hår lika bra som Carina berg =)kram på dej!

skriven
#6: Ann-Marie

Oj vilken överaskning när jag slog på TV:n och du satt i rutan. Jättebra och starkt framförande. Vilken styrka du har. Lycka till med allt.

Glad Påsk!

skriven
#7: Elin

Ser dig i "efter 10" precis just nu..

Du är en oerhört stark person och jag vill bara sända dig en tanke och en varm kram.

Tack för att du delar med dig av ditt liv och krya på dig!

skriven
#8: ingla

Ser dig i rutan och surfade direkt in.

Om en vecka är det 2 år sedan de opererade ut döden ur mitt högra bröst. Jag har ett underbart liv!! Ta hand om dig. Kram!!

(Jag lät min då 16-åriga dotter raka huvudet... mycket skratt och gråt blev det)

skriven
#9: Linn

Hej Anne! Slog på TV:n och frös till, det första jag såg på skärmen var när tv-teamet filmade fotografiet av Madelene som stod på bordet. Jag har ju sett den bilden många gånger (jag följde henne) och såg direkt att det var hon. Sen såg jag dig, vad vacker och färgglad du var idag! Du gjorde ett jättebra framträdande och förmedlade samma positiva intryck som du brukar göra. Jag beundrar dig enormt!

Kram

skriven
#10: Berit

Hej!

Såg nyss Malous "Efter tio" och fick kännedom om din blogg. Har själv levt med bröstcancer i många år. Senaste spridningen fick jag för snart fem år sedan till levern. Jag fick styrka av att se dej, av att du orkar gå vidare i livet trots allt du går igenom. Ska följa din blogg nu. Tack!

skriven
#11: Monica

Hej.

Såg på efter 10 i dag. Sommaren 2009 fick ja bröstcancer. Allt gick så fort den 24 Juli fick ja beskedet den 3 Aug tog jag bort båda mina bröst. Och ja man kan leva utan bröst men inte utan livet. Under hösten/vintern fick ja cellgift och det var inte alls så farligt som ja trodde det skulle bli. Jag klarade mig utan infektioner o mådde relativt bra hela tiden. Är bara konditionen som gett vika men den går ju att arbeta upp igen. Nu har ja för 2 veckor sen avlutat även min strål behandling som oxå gått bra. Fast nu 2 veckor senare har ja ont i i de stora fältet som blev strålat, lite svårt att röra armen för det stramar i op ärret. Sen var ja nog för duktig med mitt smörjande o i min iver har ja dessvärre rivit upp huden på halsen. Så ja där har det oxå gjort ont. Jag har fått råd av så många att smörja mig med alovera men det ska va den kallpressade. Sjukhuset säger cortison men det vill ja undvika.

skriven
#12: Paulina S

Hej underbara Anne!

Det var fantastiskt starkt att du ställde upp i "efter tio".Du berättade bra och intressant, likadant som du gör över köksbordet när vi träffas.Härliga färger.KRAM

skriven
#13: Anita T

Har missat ditt framträdande i Tv men är nöjd med att få ta del av din fantastiska blogg. Om Martin Stenmark skulle få en chans att raka ditt hår tror jag att han skulle ställa upp. Han verkar precis som du vara en stark personlighet. Ha en riktigt skön påsk. Kramar

skriven
#14: vindensmelodi

Ville kika in och önska dig en Glad Påsk,,,,även om jag bloggar lite nuförtiden så ska du veta att du finns hos mig, i mina tankar och i mina böner kära Anne,,,,

Du starka, härliga underbara kvinna! <3



Love

Kramar i miljoners

skriven

Kommentera inlägget här :