Infektion och penicillin

Ja....då börjar jag förstå vad de menar med infektionskänslig....
Har i några dagar varit förkyld med tilltagande feber och
svullna lymfkörtlar i halsen stora som pingisbollar.
Men innan dess har jag inte riktigt tagit in ordet infektionskänslig...

I mitt tillstånd ska man omedelbart ringa sjukvården om man har feber,
så jag fick order om att infinna mig på akuten igår kväll.

Smet in lite försynt och höll mig undan från den stora bakteriehärden
som heter väntrummet....blev slussad direkt till ett rum och det blev
både EKG, blodtryck, temp, blodprover för att se vita blodkroppar mm...

Det gick snabbt...bara 1,5 timma...rekord måste jag säga för att vara akuten!
Det blev penicillin i 10 dagar och Alvedon.

Nu mår jag ganska OK för penicillinet tar snabbt, om än att halsen gör ont.

Så i fortsättningen ska jag inte shoppa när det är lönehelg tex....
ingen bra idé alls faktiskt. Men det var kul just då :)

Fördelen med sjukhusbesöket, om man ska se något positivt
var att läkaren var riktigt snygg!!!



Samma kaliber som Patrick Dempsey....nice!
Så det går ingen nöd på mig :))

Kommentarer :

#1: Elisabet Roslund

En snygg läkare förgyller ju tillvaron trots allt......

Nu hoppas jag att du kryar på dig snabbt och var rädd om dig!

Kram/Elisabet

skriven
#2: Mia

Vad skönt att du fick så snabb hjälp på akuten. Internetshopping får det bli nästa löneperiod. :)



kram, kram!

skriven
#3: Kia

Vila,promenad när du orkar och massor av handsprit för dina kära som besöker dej.Sköt om dej och hoppas att du får en bra påsk.Kram Kia

skriven
#4: Anonym

Vila,promenad när du orkar och massor av handsprit för dina kära som besöker dej.Sköt om dej och hoppas att du får en bra påsk.Kram Kia

skriven
#5: Millan

Kära du!

Du skulle ju inte ignorera kroppen sa vi ju! Ajja bajja! Men nu har du fått medicin, så jag ska inte skälla. ;-)

Sköt nu om dig och bli frisk!

Värme Vätska Vila



Stor kram!!

skriven
#6: Heidi H

Hoppas att det inte kom från oss, barna hosta ju och fnös för fullt när jag vi pratades vid. Krya på dig och undvik oss! ;-)

skriven
#7: Anne

Nejdå Heidi, ni var ju ute och jag satt i bilen. Baciller flyger övrallt bara man går utanför dörren, så antingen får man isolera sig eller så får man leva. Och jag lever så mycket jag bara kan. Puss på dig!

skriven

Kommentera inlägget här :