Lite pysseltips...

Jag gillar att pyssla med allt möjligt...
Just nu gör jag enkla saker som går fort att göra.

Snart é det påsk så jag skapar efter lust och det jag har hemma...


Lite akrylfärg jag hade hemma, blandade gult, rött, blått o. vitt
så blev det pastellfärger...skitkul! Lite smycken och fjädrar på bara..


Dekoration till ljuset kanske...eller något annat....


Nejdå...slog in dom i cellofan och gav bort till kära väninnan,
Anita, det var roligare!...är i full gång med  nya idéer.
Gör sällan två kit av samma sak, det liksom växer när jag håller på,
och blir något helt annat än jag tänkt från början...det behöver jag,
det okontrollerade!


Eller så kan man göra små presenter av vad som helst...
Hade en "örontopsask" som jag tapetserade om till den rosa. tv
Eller bara lite cellofan runt en present med lite blommor o. fjäril.
Dessa två gav jag till en annan god väninna med hemligt innehåll.

Man tager vad man haver...


Det är så otroligt kul att skapa med händerna, vad än det är,
och känner du att det kliar i fingrarna, så släpp allt annat,
för då BEHÖVER du skapa! Det ger ro för själen.

Jen...jag snodde dina bilder som du tagit på askarna, för mina bilder blev inte lika bra.
Får köpa en kamera med makro.... Puss på dig min vän!

I vårt moderna samhälle, med kontorsjobbande, IT-super-användare-med huvudet-på-skaft-
människor-som-inte-använder-händerna-i-jobbet-människor...
...behöver göra något med händerna.

Många som arbetar med händerna i jobbet kanske inte känner det, men alla
behöver vi få möjligheten att få SKAPA...om än det är att smida, snickra,sy,brodera,
sticka, knyppla, måla, pyssla, meka, fota, filma, dreja, osv...Det bor inne i oss!
Alla har vi det i våra gener och det behöver komma ut på ett eller annt sätt.

Så skapa på mina vänner, vad än det är...huvudsaken är att du mår bra av det!

Kommentarer :

#1: Elisabet Roslund

Det gör sååå mycket med detta vackra som man omger sig av. Väldigt Fint Anne!

Kram/Elisabet

skriven
#2: Kia

Hej Anne,du skulle kunna ha en egen liten verksamhet med dina gudomliga egenhändigt gjorda alster eller leda "Skapar kurser" med skapande fritt från hjärtat.Ska snart åka med brorsdottern och välja tapeter till sommar huset.Vi har bestämt att det blir "gamla"faster och "lillan" (hon är 23) som tar hand om inredandet.Positivitet gör oss glada och starka,eller hur? Kram Kia

skriven
#3: Anonym

Du gör så fina saker, svartsjuk!

Tack för en underbar sida, du inspirerar mig verkligen varje dag. Princess*

skriven
#4: Catta

Åh,vad fint! Man blir ju glad ända in i själen när man ser sånt :-)

Kanske dags att sätta sig ner med nåt pyssel.Jag har tusen saker jag skulle vilja göra,men oftast stannar det vid tanken..



Om jag inte minns helt fel så hittade jag din blogg för rätt så längesen när jag googlade på "Pitepalt",och då hamnade jag här..Kan det stämma tro? Minns ej inlägget,men det handlade om Palt o Norrland.

Eller så är jag helt virrig...Som oftast :-)

Ha en fin dag.

skriven
#5: Marie

Jag älskar också att pyssla och måla och ge bort presenter till mina nära och kära, tack för tipsen, att pyssla är både roligt och avslappnande och man får vara kreativ...Tack för en underbar blogg och tack för att du är en underbar människa. Kram

skriven

Kommentera inlägget här :