Älvor och mystik..."The Iron Fairies"

Igår och idag har varit dagar av mys, underbara tjejer jag träffat,
och underbara gåvor jag fått med mycket kärlek i.

Igårkväll hade jag tjejkväll med glada och roliga väninnor.
Mat, vin och babbel, skratt och allvar pecis som tjejkvällar är.

Väninnan kom med ett vackert ljus....älskar ljus!!

Men blev så fantastiskt glad av en gåva jag fick av svägerskan.
En annorlunda älva av gjutjärn. "The Iron Fairies"


En av dessa fick jag, men vem det är håller jag för mig själv....

Enligt sagan fann några australiensiska barn en trädgård med små järnböcker som
ledde till att man upptäckte att några vresiga gruvarbetare bodde under trädgården.
De hade under århundraden brutit malm och tillverkat små järnälvor till trädgården
ovanför. Varje älva representerade en specifik del av trädgården.
När en älva var färdig fördes hon i skydd av mörkret till trädgården där hon sedan
väntade på att få liv av solens strålar.

De flyger på insektsvingar, som mal, geting eller olika slags fjärilar.
Det finns blyga stillsamma älvor men även busiga retstickor.
Till varje järnälva hör en dikt som beskriver hennes personlighet och uppgift i trädgården.


I asken medföljer även ett magiskt älvstoff i en glasflaska som man ska strö
på hennes huvud om kvällen, önska sig något och ställa henne så att morgonsolen
glittrar på hennes hjässa.
....Visst är det vackert!



Man känner sig som ett barn på julafton av personliga gåvor....
...och jag fyller inte ens år...

Idag sov jag läääänge och kl. 11,00 plingar det på dörren och där
står en annan kär väninna jag inte träffar så ofta men hon är helt underbar.

Vi fikade, pratade och hade hjärtans kul. Ännu mer paket kom hon med.
Ett vackert armband och en väldoftande tvål  från kyrkan och en underbar
ängel som är gjord i "luffarslöjd"...mycket speciell och personlig som Lena själv
köpt och en medföljande bok om kärlek. Tack Lena S för en mysig förmiddag!

Jag är så tacksam att ha så många underbara människor omkring mig!

Spontanitet och äkta glädje gör mig lycklig. Tack för att ni finns!

Idag går jag med lätthet och snart är det dags för mitt första vattenjympapass.
Det ser jag fram emot..........så fram med baddräkten.Tjohooooo!!

Kommentarer :

#1: linna

vad glad jag blev av detta inlägg. underbara älvor. sånna skulle jag vilja fylla hela mitt hem med ! ♥

skriven
#2: Pernilla

Såg dig just på tv, du såg såå snygg ut! och glad! du är ju helt underbar!

skriven

Kommentera inlägget här :