Fredagsmys....inte för alla....

Idag var jag på strålande humör, gjorde mig fin, smink, parfym...
...på med höstkappan  och en fräsch färglad schal i cerise.

Håret som jag är så stolt över fick lite gele´ och jag såg fram emot
fredagsmyset som börjar i stan med inhandling av blommor, vin,
något fint till hemmet och inhandling av god mat.

Väl inne i stan ser jag att flaggan är halad på halv stång på väninnans
arbetsplats. Ringer genast upp henne och frågar om det är vår gemensamma
bekant.....

En kvinna i sina bästa år, ungefär lika gammal som jag somnade in igår efter
en lång tids sjukdom i bröstcancer.
Träffade henne senast i våras på BCF.s sommaravslutning och vi sjöng i samma kör...
Vi pratade när vi möttes men var inte nära väninnor, men det spelar ingen roll,
hon har flugit iväg och det blev jag väldigt ledsen för.

Efter samtalet med min väninna kändes det inte lika roligt längre. Tankarna gick
till denna glada positiva tjej som hon var och hennes familj som idag sörjer.

Gjorde mina ärenden som jag planerat och därefter åkte jag direkt till kyrkan där jag
träffade vår präst Yvonne. Vi pratade en stund och därefter tände jag ett ljus och bad
att kvinnan som somnade igår ska bli väl mottagen på andra sidan.




Vi lever här och nu allihop, livet är en gåva som vi ska vårda och vara rädda om.
Ikväll ska jag vårda min väninnerelation, så det blir prat och umgänge över ett glas
rött....eller två....

Ta hand om er!

Imorgon blir det upp tidigt för att sälja Rosa Bandet på oktobermarknaden här i stan....



Den här är tillägnad dig C....Flyg på dina vackra vingar du vackra fina själ.

Kommentarer :

#1: Kia

Ta hand om dej Anne och njut av det goda.Det är du värd.Madde,Simon och många andra änglar tar väl hand om dom som tyvärr måste bli änglar för tidigt.Ha en skön helg!Kram Kia

skriven
#2: Mia

hej Anne!



tänkte gå ner till marknaden och köpa rosa bandet av dig=)



Här har du en länk som du kan kopiera in i kodmallen så står det som på min blogg att du stödjer rosa bandet:'



<script type="text/javascript" src="http://kampanj.cancerfonden.se/blog_badge/js/badge.pack.js"></script>

skriven
#3: Kajsa

Hej Anne! tråkigt att höra med din vän. Jag beklagar verkligen. Hoppas ändå att du trotts allt mår bra?

En granne/vän till mig somnade in i måndags efter många års kämpande av cancer. Även om de känns jobbigt nu, så känns det nog skönt för henne att hon somnat in.

Mvh Kajsa

skriven
#4: S

Hej,



Har inte skrivit innan men följt din blogg och även del av Maddes blogg. Är imponerad av din styrka och din vilja.

Min mamma gick bort i Cancer för tre veckor sedan och jag vet inte hur man ska kunna fortsätta (det går ju för det måste). Men att man någon gång igen ska kunna känna riktig glädje.

Varje gång jag ser på min lilla bäbis så får jag värme och glädje men också en smärta att veta att min mamma aldrig får se henne växa upp. Fast det får hon ju fast på andra sidan och på håll.. Jag vet att hon finns här och stöttar oss. Men smärtan är ändå ständig. Jag ville egentligen bara skriva att jag tycker att du är sark och att din blogg ger mig tro på att allt ändå ska bli bra tillslut på nåt sätt.

Kram

skriven

Kommentera inlägget här :