Schampo är min bästa vän....

Varför det undrar du förståss. Jo för att jag för första gången efter
behandlingarna kunnat tvätta något som kallas för hår idag.



En fantastisk känsla...så jag tog en liten klick som löddrade och
gjorde min skalle till en vit skumboll..och jag tvagade och tvättade,
så att ångan blev tät i duschen. Mina saker som legat i träda har kommit
fram. Bara en sån sak som att raka benen och armarna igen,
det var lycka! Det hade jag inte sagt för ett år sedan..hehe...

Bara en sån normal sak till som att tvätta håret kan ju kännas onödigt att
skriva om, men vi tänker så sällan på det självklara i livet.
Många sängliggande sjuka tvättas med tvättlappar och torrschampo.
Jag är lycklig över att kunna stå upp i min egen dusch för att njuta.

Balsamen efter hårtvätten var likväl som balsam för själen.

Att sedan kunna använda alla mågott-produkter som doftar länge känns lyxigt!


Ljuvligt doftande duschcreme från Kneipp. Det finns många örter
att välja mellan. Har testat rosmarin och lavendel. Finns att köpa på
hälsokostbutiker.
Väldigt dryga dessutom.


Weledas sortiment är härliga och organiska som jag också använder.
Är inte hängiven något märke utan testar alla möjliga olika märken.
Numera föredrar jag ekologiska produkter.



Meditation på det rensar bort alla knäppa tankar och tvättar själen.



Ja, vad kan man klaga på....ingenting faktiskt.

PS. Nästan 27,000kr har samlats in till Lindas resa via bloggvärlden.
Helt fantastiskt och förhoppningsvis orkar hon åka till en plats hon njuter av.
Är vi många som gör lite så blir det väldigt mycket ... :-)

Insamlingen har startats av  http://ludmilla.se/...som skriver...

"Vi samlade snabbt ihop en hel del pengar för att Linda ska kunna göra
en resa med sin man till New York!
Linda har en mycket aggressiv form av bröstcancer och de behandlingarnahon hittills har fått,
har tyvärr inte hejdat cancermonstrets framfart utan sjukdomen har spridit sig.

Nu är vi väldigt nyfikna på att höra när och hur resan blir, eller hur?"

Lindas blogg heter; http://lindaskriver.blogspot.com/

Kommentarer :

#1: Ida J

Härligt, Anne!!!!!!!!!!

skriven
#2: Petra

Vilken underbar blogg!! ("'v'")

skriven
#3: CINA

Hej.

Har läst din blogg , för en vän ( som inte längre är på jorden) till mig har din blogg på sin sida.

Du skriver så fint och vilken kämpe du är .<3<3<3

Har en vän som fick den där dumma "knölen" för lite mer än ett år sedan mår idag bra. Arbetar ,tar hand om sina barnbarn, hår fått tillbaka sitt tjocka krulliga hår igen..underbart.

Hon sa: titta på Cancer galan från Göteborg på Tv ..då kommer du att få se gäng (bl.a min vän)vänner trippa fram och visa att idag kan "dumma knölar " hetsas bort.

Pst Tvätta varsamt ditt hår..haha

Kram

skriven
#4: Hanna

Det är mycket man tar som självklart när man är frisk. Svårt att föreställa sig hur det egentligen är att inte kunna allt det självklara.

skriven
#5: Amanda

hej anne..



det måste vara en fantastisk känsla att kunna tvätta håret igen :) många kramar till dig :)

skriven

Kommentera inlägget här :