15/9 igen...2 år har gått....

2 år går så fort, men ändå känns det som en hel evighet!

Madeleine min ängel
smärtan finns för alltid
men ändå lite lättare

De mörka bilderna från dina
sista timmar börjar blekna lite,
har valt att inte ta fram det onda

Börjar minnas det fina
underbara igen som var DU

Din humor och glädje men
också den bestämda och
ibland lite buttra och mästrande

Din underbara sång och musik du skrev.
Den glädje vi alla fick tackvare ditt intresse
Alla konserter och musikshower vi
fick ta del av, och jag är så stolt över
att just DU är min dotter

Allt bus du gjort får mig idag att le.
Alla fester du hade med dina vänner,
gjorde mig inte alltid glad efteråt,
men idag är jag glad att du levde
som alla ungdomar gör

Du reste och älskade Spanien,
dit skulle du flytta och spanska var ditt
språk, det flöt så lätt....

Ridning, sång och kreativitet och din katt
gjorde dig lycklig. Också David förståss!

Men jag hoppas att DU är lycklig där du är
att du får sjunga och rida och dansa och
göra allt det som du brinner för.

Älskar dig mest av allt i hela världen!
Saknar dig mest av allt i hela världen!

Du finns i mitt hjärta och glädjen över
att ha fått låna dig gör mig lycklig.

Sjung...sjung för änglarna i himlen min skatt!




Låten du skrev till din älskade David...kan aldrig lyssna mig mätt...
...någon gång kanske fler hamnar på Youtube, jag har det i planen...

Puss min underbaraste sångfågel!

Kommentarer :

#1: Millan

Tänker extra mycket på dig idag!

Varm kram till dig!

skriven
#2: Lena A

En tanke både till dig och Madde idag! Jag, en helt okänd människa för er, brukar än idag tänka på din dotter när jag bakar hennes goda frukost-bullar då och då. Följde hennes blogg och nu följer jag din.

Många kramar till dig som kämpar på så bra!

Mvh

LenaA

skriven
#3: Anna-Karin

Många kramar till dig!

skriven
#4: Marika T

Tänker extra mycket på dig och Madde idag.

Stor kram från mig.

skriven
#5: Elisabet Roslund

Jag vet hur du känner dig, hur du är stark utåt men såå ledsen inombords............

Kram/Elisabet

skriven
#6: Anonym

Jag vaknade i morse...datumet gjorde att jag tänkt på dig på Madde på David extra idag. Människor jag aldrig träffat men som berört mitt hjärta. Människor som lärt mig gett mig insikter. Jag är mamma själv. Å mitt mamma hjärta skickar dig i all ödmjukhet värme och styrka att vi finns-vi mskor som på bloggen bara är ord men som tänker på dig. Å som sagt, kommr du till Västerbotten, så finns jag här i Skellefteå. Kram // Maria

skriven
#7: Helen

Idag är mina tankar hos dig, kraft och stryka

kram Helen i Lomma ( Skåne )

skriven
#8: Annelie Johansson

Kram till dig Anne! Du skriver så vackert om din dotter Madeleine, som jag aldrig träffat.Hon var säkert lika stolt över att ha dig som mamma.

Du är fantastisk ! önskar dig sköna dagar på Brännö

skriven
#9: Therése

Tänker på dig Anne!

Kramar från Therése

skriven
#10: linna

nu är min farfar med madi där uppe. han gick bort i tisdags. hastigt o lustigt men han var hemma iallafall. det var så hemskt att se honom ligga där helt stel o kall. men man såg att själen gett sig av. jag tror jag ska dö så ont gör det. jag älskar honom så himla mycket. jag pratade ju med honom i fredags när jag fyllde år å vi skulle snart ses. jag fattar inte. nu finns han inte här vid mig.

jag ha rskrivit en dikt som ska vara i annonsen på lördag å jag kan bara inte fatta att han är borta.

usch tårarnara bara rinner nu för jag skriver om det. tänker på dig å ska ha maddes livsanda nu. hon får visa runt min lilla farfar där upp så han lär sig hitta lite :)

kram på dig

skriven
#11: micky

Beklagar djupt :( bara en fråga? Kan man älska ett barn mer än ett annat? Får man en annan syn på livet efter att man förlorat ett barn?:) Ha de gott!

skriven
#12: Anne

Hej Micky,

Det är inte helt lätt att svara på din fråga, men alla barn är individer så man kan inte stöpa dom i samma form. Man älskar sina barn på olika sätt, men ändå lika mycket. Kärlek är inte begränsad utan den förökar sig för varje barn man får.



Efter alla slags sorger får man nog en ny syn på livet och varandet. Men sorgen efter ett barn är nog särdeles smärtsamt och leder obönhörligen till nya synsätt.

Smärtan finns alltid kvar, men glädjen blir också starkare när man blir glad. Alla färger i livet blir starkare helt enkelt. Så är det för mig och det är olika för varje förälder som förlorat ett barn. Jag talar bara för mig själv.

skriven
#13: Anonym

Känns som igår som jag satt och läste maddes blogg och hoppades starkt på att hon skulle bli frisk. Hon var en sån glad människa! Svårt att förstå att det gått två år redan..

skriven
#14: Nicka

Tänker på Dig så ofta..

Varit till Maddde också.



Kramar till Dig, älskade Vännen

skriven

Kommentera inlägget här :