...Och det var dans på Brännöbrygga....tralalaa..

Ja, det var det verkligen!
Har precis landat efter en kurs på Brännö i Göteborgs skärgård.
Kursen "Att återfå balans & livsglädje" var fantastisk på många sätt.

Håret börjar växa igen....snart får jag klippa mig...hehe...
Foto: Gösta Bergström

Vi var 7 kvinnor i olika åldrar, mellan ca 35-69 år som har eller haft cancer.
3 underbara terapeuter gav oss alla de verktyg alla människor borde få.

Vi jobbade från tidig morgon till 21 på kvällen varje dag i fyra dagar.


  • Avslappningsövningar mot stress och oro
  • mental träning i olika former
  • Spontant målande och inre bearbetning
  • Diskussioner om krisprocessen och känslor kring det
  • Stärkande övningar för självläkning
  • Massage av en naturterapeut Carina Tobiasson
  • Medicinsk Yoga, taktil massage mm med Leg.sjuksköterska Kerstin Moberg
  • ...och mycket mer...
Dagarna flög iväg och vi som grupp fick en fantastisk fördjupad kontakt med varandra.
Mycket skratt och även gråt, men framför allt gemenskap!

Jag har fått insikter och lärdomar om mig själv som är oerhört värdefulla.



Människorna, maten, miljön och värmen, hjärtligheten och ärligheten gör
att jag kommer att minnas dessa dagar för alltid.


Jag vill tacka Stig, Kerstin och Carina som på ett proffsigt sätt fått mig att inse vilken
enorm inre styrka och kompass jag har inom mig.
Känslorna har fått utrymme och jag känner mig helare och lugnare.
Dessutom har jag nya mål för framtiden. Det vågar man inte riktigt ha när man
gått igenom tunga trauman....men nu jäklar....

Trösten att alla hade ganska likartade känslor gjorde att man kände slig lugnad,
det är helt normala känslor som vi ska lära oss att hantera.

Det gjorde vi med råge!

Den som vill läsa mer om vilka kurser Stig Dahlgren håller kan gå in på

http://www.livslust.net

Jag rekommenderar kursen av hela mitt hjärta!


Foto: Min bror Janne

...Och Ja, vi tjejer tog en svängom på Brännöbrygga en vacker höstdag.

Kommentarer :

#1: Kia

Va härligt att läsa om att du mådde bra av vistelsen på Brännö.Vi har fått en anmälningsblankett om att om plats finnes kan vi få deltaga i en vistelse i 3 dygn på Ågrenska (Amundön) i november för oss som förlorat ett barn i cancer för 2-5 år sedan.Vi har anmält oss,får se om vi kommer med.Har du hört talas om detta?Kram Kia

skriven
#2: Ludmilla

Åh vad härligt det verkar. Jag blir riktigt avundsjuk. Var detta något som du fått via landstinget eller har du betalat privat?

skriven
#3: Anne

Hej Kia,

Jag känner till detta men har inte ännu haft ork att söka, men det kommer tids nog. Nu är tiden inte så uppstyckad längre....så vi får se när det blir.

Kram på dig och ha en skön helg!

skriven
#4: Anne

Hej Ludmilla,

Jag har svarat på din blogg.

Kram!

skriven
#5: Bea

Åhh vad härligt för dig Anne. Jag önskar dig allt gott nu. Hoppas du bygger upp dig själv igen nu på alla sätt och vis. Skönt att du fått de här härliga dagarna på Brännö. Jag förstår att det gett dig så mycket.

Din blogg är så varm och innerlig. Tack du underbara.

Kram från en Bea

skriven
#6: Elisabet Roslund

Jag vill bara lämna en liten hälsning till dig............och en Kram givetvis

skriven
#7: Anonym

Hej Anne, Mia fr Skeå här. va snygg du är!!Min första tanke då jag såg fotot på dig. Ska spara länken till Brännö atill min vän som just börjat sin behandling och just nu kämpar fixa en epruk som fastanr på skallen. Nu har jag samtal (jobar på BUP). Återigen taack för din varma nakna blogg som ger så mycket till oss här ute. Kramis Maria

skriven

Kommentera inlägget här :