Och livet rullar på....

Gårdagen gick ganska bra faktiskt...och tack för ert pepp och tankar
och SMS! det gör det hela lite lättare.

Var både hos sjukgymnast och i Uddevalla igår för Herceptinbehandling,
och på kvällen skulle jag åkt på körövning, men där fick jag säga NEJ!
Orken räcker inte till...

Vaknade oerhört trött idag och fick hjälpa armar och ben upp ur
sängen.....stel som en pansarvagn! Går som en pingvin innan
kroppen mjuknat, men det finns bara en väg nu....uppåt!!!

Idag har jag cyklat och cyklat i motvind, blåst och regn.
För har jag bestämt mig för att cykla så gör jag det oavsett väder...
...inte ösregn förståss....

NAKEN SANNING OM CYKELN. Den är att själva cyklandet måste få en
statushöjning och att det måste bli enklare att ta med
sin tvåhjuling i kollektivtrafiken. Bilden är från Vancouver
och det medges att den är vald för att väcka intresse för ämnet.
Foto: Richard Lam Bilden lånad från www.gt.expressen.se

Konditionen är helt kass så jag flämtade som en gammal trött häst,
men gör jag något varje dag, lite lite i taget så blir jag bättre och
piggare.


...fast det finns ju dom som tagit cyklandets konst ett steg längre....

Fick mitt styrkepass-schema igår hos sjukgymnasten, och vattenträning
kommer ytterligare om några veckor när strålskadorna läkt.

Om ni tror att man får erbjudet sjukgymnast och annat som hjälper
en tillbaka så tror ni fel.

Det får man ordna med själv, ringa runt och mer eller mindre kräva.
Så det gäller att ha mål i mun och en åsnas envishet..hehe...

...är tydligen både häst, pingvin och åsna idag...:))

Nåväl, dagens besök i stan blev lite provtagningar och sedan hälsa på en
väninna på hennes jobb. Högskolan har jag inte varit inne i, men den var
riktigt fin...nästan så man får lust att plugga igen.

Cyklade sedan till bibblan för att läsa lite snygga magasin och kände mig
hur lugn som helst. Jag trivs i bibloteksatmosfären...lite som meditation.


Det finns många maffiga bibliotek i världen...bla detta....
Seattle Public Library
, Seattle, USA.


Lånade några filmer åxå...det regnar ju så då blir det filmtajm med en go
filt i soffan och en kopp te.

På återseende imorgon !

Kommentarer :

#1: Ida J

du är den bästa hästen-pingvinen-åsnan jag vet....tja, helt enkelt världens bästa Anne! =)

skriven

Kommentera inlägget här :