Träningsschema v.38-39

Vägen tillbaka har börjat, så i fredags och idag var jag på sjukgymnastiken igen,
flåsade på cykeln, tränade armar och ben i olika maskiner.
Det knepigaste var nog ändå balansplattan.

Att stå på ett ben är en utmaning bara på golvet, men när plattan
rör sig är det koncentration och mental fokusering som gäller.
Plattan är kvadratisk och hänger på metallfjädrar...

Ja...hehe...ungefär så här känner jag mig...men det gick bättre
idag än i fredags...


Skönt också att vara på ett gym där alla har skador av olika slag.
Man känner sig bekväm och kan träna i egen takt.

Gym, promenader och cykel i första skedet.
Snart kan jag även börja vattengympa....det längtar jag efter,
och att kunna simma längd efter längd....härligt.

Denna kategori har jag lagt upp idag för att kunna följa min egen träning
översiktligt. Det ger mer motivation att skriva ner sina mål.

Det stora målet är att vara tillbaka i min ursprungsvikt till nästa sommar.
Alltså ska 10 kg bort
och som belöning ska jag köpa en riktigt dyr och
supersnygg baddräkt till våren  Beach 2011 väntar ....hehe...



Skelett och leder har tagit mcyket stryk, så jag börjar verkligen från noll!
Nästan inga tyngder alls ännu. 5 kg på vissa och 15-20 kg på benövningarna.

Cyklar ca 10-12 minuter och det blir ca 3-3,7 km på låg belastning.

V.38
24/9------- Gymmet, Cykel 3km i 10 minuter. Lågt motstånd. (en prick)Maskiner + balans
26/9------- Promenad ca 4 km

V39- Mina Mål

27/9-------- Gymmet, Cykel 3,7 km i 12 minuter. Lågt motstånd. (2 prickar) Maskiner + balans
28/9-------- Promenad 5 km--->blev 7 km, gick på 70 minuter runt Gärdhemsfälten i motvind.
29/9---------Promenad 5 km----> Målet sprack...ingen promenad idag...
30/9---------Sjukgymnastik---> Cykel 15 min. 4,6 km+ maskiner+ balans
1/10--------- Blev inget

Mina delmål är att gå ner 1-1,5 kg per månad okt-juni.
Framför allt ska jag omfördela fett till muskler.
Ska mäta midjan 1g/mån...första dagen i månaden...det indikerar mer....



  • Äter mycket frukt och grönt och skippar köttet till förmån för fisk ett tag.
  • Dricker Aloe Vera samt undviker alkohol.
  • Tar hand om min själ och mediterar för välbefinnandet och lugnet dagligen



Såja! Nu är det på pränt! Resan har redan börjat.

Tjohooo!!!





Kommentarer :

#1: Aneth

Å jag önskar dig all lycka. Klart du klarar detta, det är väl inget mot allt annat du har gått igenom. LYCKA TILL och kram

skriven
#2: Anne

Ja, det har du ju rätt i...kanske därför jag är så motiverad vad gäller träningen.

Har haft förmånen tidigare i mitt liv att få vara en smal människa, men nu har volangerna samlat sig runt midjan och magen ser ut som en bulldeg..men snart ett minne blott...

skriven
#3: Kia

Vad gör det om du ser ut som en bulldeg ett litet tag Anne?Bara du mår bra och har kvar din positivitet.Vi är många som beundrar dej ska du veta.Din blogg ger många kvinnor en bättre självkänsla. Tack för att du finns.1000 kramar Kia

skriven
#4: Amanda

hej anne..



nu var det ett par dagar sen som jag var in och läste din blogg..jag önskar dig all lycka så att du kan nå ditt mål :) många kramar Amanda

skriven

Kommentera inlägget här :