"Kiss", ännu en låt med bla Madeleine på Youtube

Här kommer dagens andra upplägg av låtar.
Låten "Kiss" sjöng de när rocktema var på reportoaren.
Madde och hennes Musikklass är ute på ännu en turne, vet inte om det är
i 2:an. Hon sjunger duett med en tjej jag borde komma ihåg namnet på.

Ni som vet hennes namn, ge mig gärna det så lägger jag till hennes
namn efteråt....jag och namn..hmm. Tack Kajsa, hon heter Kristin Vänerö.
Kristins mamma var Madeleines smärtsköterska när hon hade morfinpumpen
under hela Maddes cancerresa på ett år från diagnos till slutet.
Ibland spelar ödets ironi ett spratt. Min dotter sjöng tillsammans med Kristin,
vars mamma blev Maddes goaste sköterska som agerade precis som Madde ville.
Rak, utan krusiduller, lyssnande och ödmjuk, men ändå med en pondus som Madde
gillade. Ingen kunde ha gjort det bättre än Kristins mamma!

Inspelningen är lite dålig kvalite, men det var mörkt i lokalen, men ni får
höra i alla fall någorlunda.

Varsego!


Här håller Madde på att färga tillbaka håret från svart till sin ursprungliga
blonda färg och hon står till vänster.

Kommentarer :

#1: Kajsa

Tor detta är i 3:an och tjejen brevid heter Kristin :) Kul att du lagt upp låtar/flimklipp med Madde :) Jätte kul att se igen :) tack för det ;)

skriven
#2: Anne

Tack Kajsa, nu har jag lagt upp Kristins namn.

skriven
#3: Hazel

Vad duktiga de är. Maddes röst är alldeles underbar. Om jag var bara hälften så talangfull och vacker som Madde var skulle jag vara väldigt glad!

skriven
#4: Anonym

vilken levande tjej! att se detta gör så fruktansvärt ont, att livet kan vara så fruktansvärt orättvist! I maddes fall finns det ingen mening med att hon lämnat oss, det gör ont och nej vi förstår inte din sorg men vi är mer än villiga att vara en del av den! Styrkekramar

skriven
#5: Kristin Vänerö

Först och främst var det otroligt roligt och rörande att läsa vad du skriver om min mamma. Sen var det jätte skoj att se videon där jag uppträder med Madde då jag själv inte har mkt sparat från gymnasiet. Det var alltid inspirerande och roligt att sjunga med henne då hon var grymt duktig. Fannas alltid ngt att lära sig från henne. Jag är säker på att hon fortfarande skriver grymma låtar och uppträder för fullt någon annan stans :) Tänker på dig, Kristin

skriven
#6: Anne

Hej Kristin,

Vad glad jag blir att du sett videon när ni sjunger. Kolla Youtube med jämna mellanrum så kommer fler att läggas upp.

Hoppas du har en underbar tid i nya Zeeland!

Kram!

skriven
#7: Linna

ååå va fint det är att se detta. vad konstigt livet är att man ena dagen är här men andra inte...



jag sitter ofta och kikar på kort på min farfar och fattar inte alls hur han bara inte kan vara här mer liksom..



men jag vet att han vakar över mig. var fakitkst hos ett meiduim för ett tag sen och hon sa saker hon inte kunnat veta som han berättade... så Madde lever garanterat vidare & sjunger nån annanstans!



stor kram till dig!

skriven

Kommentera inlägget här :