Konsert tillsammans med Triple&Touch ikväll.


Åhhhh en sån underbar dag och kväll jag haft!
Den startade kl. 13,00 då alla 130 körsångarna+ musikkår+ Triple&Touch
körde genrep tillsammans hela eftermiddagen. Fötterna värkte och ryggen
kändes som man hade en järnstång igenom kroppen....
Men vad gör det när man har så fantastiskt roligt och alla sjunger från hela hjärtat.
Konserten på kvällen började 19,30 så det blev nästan 12 timmar i kyrkan.


Här sjunger vi för full hals :-) Foto Andreas Olsson Bild lånad av www.ttela.se

Sicka härliga snubbar de är "Tripplarna"! Vi övade tillsammans och vår körledare
har tränat oss i många veckor vilket gjorde att de tyckte vi vara superproffsiga :-)


Göran och Ken är två engagerade härliga snubbar som var väldigt
lätta och roliga att jobba tillsammans med.


På eftermiddagen fick alla en paus för att äta mat på plats och byta om till
enhetlig klädsel. Svarta kläder med gröna accessoarer, slipsar etc  till.
En superhärlig gemenskap med glada och positiva männsikor som gör ett roligt
projekt tillsammans.


En något trött Anne i vilopausen före Konserten och omklädd i grönt.

Vad sjöng vi då i två timmar?...bla annat dessa och Tripplarna sjöng fler,
där vi också deltog.
1. Gospelmedley som gungade fett!
2. Pata Pata förståss...superkul och effektiv i kanon med musik.
3.Rumba de Barcelona, en kvick och härlig låt på spanska.
4. Kan jag få lägga till hos dig, lite lugnare och skön låt
5. Ivan Rebroff , ni vet den ryska  Laj, Laj, Laj, laj laj laj.
6. Do Lord..en mäktig gospelgung som jag själv gillar mycket.

7. Efter sol kommer regn, ja den heter faktiskt så  :-)
8. It must be Love och Oh Happy day i övergång.
9. Total Praise, den maffigaste och bästa som lyfte taket och vi själva fick gåshud!
jubel utbröt och lyckan var fullkomlig, så även för oss  i kören.

Man blir lycklig av att få vara med på ngt så här häftigt och alla tar i från hjärtat!
denna byggs upp och blir större o större och när publiken tror det är slut,
kör man det sista en gång till och ännu starkare..Huuuuuuuuuu...GÅSHUD!


Ingen konsert utan Pata, Pata förståss, och det var superkul att få sjunga denna!

Ju fler man är i en kör desto mer vågar man ta i och det gör att stämmorna blir så
synkade och att det blir oerhört häftigt och dynamiskt. Jag är sopran.


Vår körledare har guidat oss igenom 15-talet låtar och många stämmor briljant,
under 5 veckors tid. En stor och varm elog till Mattias Vad Jensen!

Tack Mattias för en mycket rolig projekttid,
och en underbar finalkväll. Du har jobbat oerhört bra med oss.
TACK vare din fantastiska kompetens, humor och glädje!


Nu tar jag med mig mina stela ben och och svullna fötter till sängs,
men det gör inget att kroppen är lite öm för....
Hjärtat är fyllt av kärlek så nu kan jag sova gott inatt ändå!

Och imorgon sover jag tills jag vaknar.

PUSS & Natti!

PSSSST; Ni glömmer väl inte att rösta på mitt bidrag i Elskåpstävlingen!
Nu är det bara 9 dagar kvar till så orka rösta lite till och lite till.
Jag vill verkligen vinna en resa, mer än ni kan förstå, så TACK för ert stöd!

"Om jag kan detta som jag aldrig gjort förut,
så vill jag veta allt annat jag inte visste att jag kan"


Denna bild målade jag på Vidarkliniken i Järna efter min cancerbehandling,
där jag var på rehabilitering. Tänk att jag klarade av att måla, för det har jag
aldrig gjort förut. Om ni vill rösta på mitt bidrag i Elskåpstävlingen så klicka på
länken nedan och rösta på "hjärtknappen" TACK för ditt värdefulla bidrag!


http://ttela.se/prenumeration/tavlingar/elskap/1.1032779-elskapstavling/1.1133729--inre-kraft-malad?pageNr=9#photoWrapperAnchor

Kommentarer :

#1: kerstin

Du är väldigt vacker Anne.Du klär i kort hår.

skriven
#2: Annelie

Hej Anne! Vad underbart för dig att få vara med om denna konsert.Härligt att du gör så mycket bra saker för din egen skull. Föresten är du skitsnygg i din frisyr och klär väldigt bra i grönt. Själv har jag fått "pudelkrullor" till hår, tanterna på jobbet avundas mig! Självklart röstar jag och håller tummarna för att du och Christine ska komma iväg på en resa. Kram från Annelie

skriven
#3: FowZie - pojkfixerad Eskilstunabo

Är det rätt att gå tillbaks till någon för trygghet? Eller ska vi vara skeptiska mot vad som hände när någon går ut med en anklagelse i sin blogg?

BÄSTA ÅSIKT FÅR EN LÄNKNING!



tyck till : http://feliciaaulen.blogg.se/2011/april/utkast-april-3-2011.html

skriven
#4: Maria-norr

Hej Anne, Va härligt du verkar haft det. Kunde nästan känna hur det känns med en sån gemenskap och glädje. Å du...va fin du är. När jag såg dina ögon insåg jag hur Madde hade dina ögon. Så lika. Håret verkar va lite krulligare? Själv rrensar jag avlopp och byter kattsanden. Ja...en riktig kvinan reder väl sig själv. Snart blir det dock skrubbning av mig själv efter allt "skitgöra". Kramisar maria

skriven
#5: Mia skeå

My vote goes to YOU. Jag röstar hej vilt nu. Ni är värda en resa, kramis Mia

skriven

Kommentera inlägget här :