Dags att delsummera sommaren hittills...del 1.

Sommaren har i allra högsta grad varit en av de bästa på flera år!
Är så tacksam att ha fått uppleva glädje, uppleveler, möten med familj,
gamla goda vänner och nyfunna underbara vänner som gett mig så mycket
kärlek och kraft och NY energi. Den värme, gästfrihet och gemenskap går
bara att beskriva med ett ord....KÄRLEK!

Känner en stor tacksamhet till alla de som jag fått förmånen att dela sommaren
med hittills, och än är det inte slut på långa vägar! Ingen dator, inga vardagsrutiner,
inget bloggande, inga måsten...har verkligen levt fullt ut, varje dag, tagit in allt det
ljuvliga som moder jord har att erbjuda, HÄR och NU.

Resor, skratt, fest, god mat, sång, bad, värme, mygg, sol, sol, sol, glädje till sena ljumma
nätter med alla de underbara människor jag har omkring mig gör livet så STORT!

Tack alla ni fina som förgyllt min sommar, och jag hoppas att jag även förgyllt er...
Efter Florens kom Christine hem en vecka för att träffa familj o vänner i
samband med Fallens dagar.
Vi gjorde utflykter och hade supermysigt.


16 juli sitter vi hos Anita innan vi ska ut på Fallens dagar...


Christine o Anita har hjärtans kul åt en bild i kameran vi just tagit.
Jag o Anita har så himla kul tillsammans med våra barn!
Denna kväll med Kicki.
Anitas dotter träffade vi på stan.


Efter lite babbel o bubbel, dags att cykla ner till stan för tjo o tjim
i Fallens folkvimmel.
http://www.vastsverige.com/sv/fallensdagar/


Många artister och mycket kul händer i dagarna 3...


Söndag såg jag på Uno Svenningsson o Idde Sschulz med en god vän.
Veronica Maggio spelade också på lördagen. Allt var fri entré så
det blev så mkt folk att de fick stänga grindarna av säkerhetsskäl.

Dagen efter Fallen åkte vi till Halmstad för att besöka syster m familj ett
par dar. Supermysigt  och vi fick ett ryck att blåsa över till Köpenhamn också.

Vi åkte alla fem i en bil med färjan till Helsingör o jordens vackraste strandvej.

Har aldrig åkt den vägen, men så vacker. Husen var stora,
vackra och längre gräddhylla har jag aldrig sett.
Finare än rivieran. Danskarna kan det där med bevarande o stil.




Shopping, strosa runt och njuta av ett soligt och varmt Köpenhamn.


Shopping med dotter o syster, medan grabbarna gjorde annat.


Jag tog nog mer bilder än shoppade...


Ok då, här fastnade jag, på Grönlykke där jag hittade en massa
fina papper som jag ska klä lådor med i olika storlek.


Ett roligt höstpyssel kommer det att bli.


Koncentrerad shopping till hösten med Anita, helhelg i Köpenhamn :-)
Gillar elefanter, och här stod tre i rad...


Husfasaderna är såååå vackra!


En något annorlunda installation på itaienska restaurangen FIAT,
som gör dundergoda pizzor.
http://www.f-i-a-t.dk/


Nu får det vara bra för idag....Nyhavn we will be back....soon....

Kudden hägrar och jag fortsätter min resa imorgon el. ngn annan dag.
Upplevelserna går först.

Del 2, 3 och 4 är värda att vänta på...hihi...

Kram och natti i underbara sommarSverige!








Kommentarer :

#1: Anonym

Vilken härlig kväll det var! Du glömde dock nämna din nya matupplevelse Langos! Hi,hi

Anita

skriven
#2: irene

Härliga fina bilder...ja Danmark är alltid lika mysigt att besöka.

Oxå underbart att läsa att du haft en sååå härlig sommar.

Kram på dej

skriven
#3: Anonym

Åhh det var länge sedan jag såg fallens dagar. Jättefint i mörkret med ljusspel. Tack för filmsnutten. Och langos! Det är ju supergott. Ingen GI precis dock. Du vet väl att det är en typisk ungersk snabbmaträtt.

skriven
#4: Maria S/Skellefteå

Oj vad fint! å vilket myyyys! Ska snart till Shlm, Malmö å sen Köpenhamn. Älskar Köpenhamn! Ha en fortsatt fin sommar!

skriven
#5: Anne

Just ja Anita, Langosen glömde ajg nämna....supergott...nu förstår jag varför kön var ringlande lång till denna till synses vanliga kôrveboa....mmmm längtar efter Langos!

skriven
#6: Anne

Ikväll kommer ett nytt inlägg...del 2 av sommaren...

skriven

Kommentera inlägget här :